Graspop Metal Meeting 2023

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
400
Ik ga eens een wilde gok doen:
Headliners: Metallica - Slipknot - Motley Crue
Sub: Amon Amarth - Parkway drive - Ghost
Lage landen: Fleddie Melculy - Epica - Chanel zero
Donker: Abbath - Watain - Emperor
Gimmick: Gwar - Lordi - Electric Callboy
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
Even reclame maken voor de kleine bands in Nederland. Two and a Half Girl heeft hun debuutalbum vandaag uitgebracht en het is een knaller! Denk dat jullie dat wel kunnen waarderen. 24 september trouwens in Ekko voor een releaseshow!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.140
7.336
Ik ga eens een wilde gok doen:
Headliners: Metallica - Slipknot - Motley Crue
Sub: Amon Amarth - Parkway drive - Ghost
Lage landen: Fleddie Melculy - Epica - Chanel zero
Donker: Abbath - Watain - Emperor
Gimmick: Gwar - Lordi - Electric Callboy
Lijkt me aardig accuraat, alleen mis je de headliner die waarschijnlijk het meest vast ligt.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Even reclame maken voor de kleine bands in Nederland. Two and a Half Girl heeft hun debuutalbum vandaag uitgebracht en het is een knaller! Denk dat jullie dat wel kunnen waarderen. 24 september trouwens in Ekko voor een releaseshow!


Nu pas???? Ik heb die eens in Afas Live gezien, vlak voor de coronacrisis, 4 maanden er voor ofzo, in naprogramma van ik denk Alter Bridge. Hebben die nu pas een debuutalbum uit?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
Nu pas???? Ik heb die eens in Afas Live gezien, vlak voor de coronacrisis, 4 maanden er voor ofzo, in naprogramma van ik denk Alter Bridge. Hebben die nu pas een debuutalbum uit?
Jep. Voor de rest waren het heel goede EP's. Denk dat die AFAS-show een mooi hoogtepunt voor ze was. Heb ze zelf zeven keer gezien, jammer genoeg komt de achtste er voorlopig niet bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Ik zag nog enen passeren van Dropkick Murphys, Smash into Pieces en Lamb of God (al kunnen die ook van vorige week zijn)

EDIT; in de muziekindustrie is vrijdag standaard releasedag.
Inderdaad vrijwel altijd op vrijdag. Ik kijk vaak op Wikipedia voor een aardig overzicht van nieuwe releases:
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_in_heavy_metal_music#Albums_expected

Lamb Of God komt trouwens 7 okt. pas officieel uit.
Verder nog heel wat interessante releases de komende weken/maanden:

23-9: Stratovarius
30-9: Slipknot
7-10: Lamb Of God, Queensrÿche
14-10: Lorna Shore, Alter Bridge
21-10: Avantasia, Architects, Brutus
28-10: Devin Townsend, Therion
4-11: Disillusion
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
23-9: Stratovarius
30-9: Slipknot
7-10: Lamb Of God, Queensrÿche
14-10: Lorna Shore, Alter Bridge
21-10: Avantasia, Architects, Brutus
28.10.: Devin Townsend, Therion
4-11: Disillusion
Don't forget about:
30-9: Autopsy, Ellende, Tankard, Lost Society
28-10: Darkthrone, Dead Cross
31-10: Backxwash
11-11: Kampfar
18-11: Candlemass
25-11: Elder
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
Inderdaad vrijwel altijd op vrijdag. Ik kijk vaak op Wikipedia voor een aardig overzicht van nieuwe releases:
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_in_heavy_metal_music#Albums_expected

Lamb Of God komt trouwens 7 okt. pas officieel uit.
Verder nog heel wat interessante releases de komende weken/maanden:

23-9: Stratovarius
30-9: Slipknot
7-10: Lamb Of God, Queensrÿche
14-10: Lorna Shore, Alter Bridge
21-10: Avantasia, Architects, Brutus
28-10: Devin Townsend, Therion
4-11: Disillusion
clutch denkt blijkbaar anders ,die hebben vorige week zaterdag released, best wel een goed album ook. ik heb toch wel interesse om naar die show in AB te gaan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
vind zo'n wishlist gelijk werchter wel een goeie vorm van publieksinteractie, gaan ze er veel uit halen? waarschijnlijk niet maar misschien kan de onderkant van de affiche hier wel interessanter door worden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.587
7.297
vind zo'n wishlist gelijk werchter wel een goeie vorm van publieksinteractie, gaan ze er veel uit halen? waarschijnlijk niet maar misschien kan de onderkant van de affiche hier wel interessanter door worden.

Zo'n wishlist is handig als men er kleinere namen invult. Lijkt me niet dat je heel veel invloed kan uitoefenen met zoiets voor (sub)headliners.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
Zo'n wishlist is handig als men er kleinere namen invult. Lijkt me niet dat je heel veel invloed kan uitoefenen met zoiets voor (sub)headliners.
ik denk eerder dat het trends op een vroeger stadium kan blootleggen, bands zoals electric callboy maar ook lorna shore, jinjer etc die waren aan een heel sterke opmars bezig tot een jaar/2 jaar vooraleer ze op alcatraz of graspop nog maar aangekondigd waren. In dat opzicht denk ik dat dit wel een vinger aan de pols kan zijn voor wat er leeft. maar inderdaad, als iedereen daar ac/dc en rammstein invult heb je er niks aan.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Dju.. Vandaag is niet de dag.
Wel fijn dat er weer wat leven is in de brouwerij. Kwestie van dagen / weken voor we alweer de eerste namen mogen verwachten. ZIN IN!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
met deze dagelijkse posts op social media lijkt het er inderdaad wel op dat het wel eens vroeg kan zijn dit jaar
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.587
7.297
Dat is dan weer iets wat nog niet is onderzocht. Wanneer zijn ze met de social media posts weer begonnen? Ergens begin september?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Dat is dan weer iets wat nog niet is onderzocht. Wanneer zijn ze met de social media posts weer begonnen? Ergens begin september?
Hmm. Even teruggescrold naar 2019 voor de aankondigingen van 2020. Toen was er vrijwel elke week een post met vanaf september om de 3 à 5 dagen een nieuw bericht, om uiteindelijk Iron Maiden aan te kondigen op 6 november als eerste headliner...
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.525
4.399
Hmm. Even teruggescrold naar 2019 voor de aankondigingen van 2020. Toen was er vrijwel elke week een post met vanaf september om de 3 à 5 dagen een nieuw bericht, om uiteindelijk Iron Maiden aan te kondigen op 6 november als eerste headliner...
En elk jaar denken we: "ze leven weer, het kan niet lang meer duren" en dan moeten we 2 maanden wachten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken