Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Er werd hier al door Jimmy gezegd dat Muse en daarna een (dance-)afsluiter niet realistisch is.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Dan blijf ik bij mijn standpunt van een paar dagen geleden; hopelijk een paar goede popacts als Rodrigo en Rosalia er tegenover in The Barn en probleem is opgelost.
Als ze die tent dan toch nog groter willen maken, is dat dan wel realistisch...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Heel vaak is de logica hier toch ver te zoeken in elk geval, wel tof om volgen. Daar niet van :).

2013 was inderdaad een top jaar. Vooral weten dat heel dat pakket namen zo indrukwekkend laat kwam. https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130329_00522905 Eind maart. The National zou er niet staan normaal, want hadden al zaalshow bij ons aangekondigd. En dan is Volbeat naar zaterdag verhuisd. Maar om de overgang wat logischer te maken speelde Cave dan derde laatst.

Tame Impala kreeg toen de kans een hoge spot in te nemen en dat was geen goede show. En Frank Ocean wou enkel maar komen met een zotte package deal. Speelde uiteindelijk voor een 1/3de gevulde Barn een sterke show.

Memories.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Heel vaak is de logica hier toch ver te zoeken in elk geval, wel tof om volgen. Daar niet van :).

2013 was inderdaad een top jaar. Vooral weten dat heel dat pakket namen zo indrukwekkend laat kwam. https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130329_00522905 Eind maart. The National zou er niet staan normaal, want hadden al zaalshow bij ons aangekondigd. En dan is Volbeat naar zaterdag verhuisd. Maar om de overgang wat logischer te maken speelde Cave dan derde laatst.

Tame Impala kreeg toen de kans een hoge spot in te nemen en dat was geen goede show. En Frank Ocean wou enkel maar komen met een zotte package deal. Speelde uiteindelijk voor een 1/3de gevulde Barn een sterke show.

Memories.
Cave, National én Frank Ocean. Zo’n ‘laatste drop’ gaan ze nooit meer evenaren denk ik, zelfs niet als waar 60 namen inzitten zoals vorig jaar.

Gek ook dat het van die editie geleden is dat The National er nog eens gespeeld heeft.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
The National heeft wel nog op TW CLassic gestaan in 2017. Rock Werchter inderdaad al een tijdje geleden ondertussen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
The National heeft wel nog op TW CLassic gestaan in 2017. Rock Werchter inderdaad al een tijdje geleden ondertussen.
TW Classic, Pukkelpop, Live Is Live, allemaal andere festivals. Maar RW is alweer bijna 10 jaar geleden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Met headliners RATM, SOAD, Depeche Mode kan ik moeilijk klagen. Dan neem ik Muse (hebben toch goede nummers) en Dua Lipa graag voor lief.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Florence toch stilaan in hetzelfde hokje als Muse vind ik. Kwalitatief maar toch echt te veel gepasseerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Florence toch stilaan in hetzelfde hokje als Muse vind ik. Kwalitatief maar toch echt te veel gepasseerd.
Zou dat anders zijn geweest moest ze dit jaar niét op TWC / Encore hebben gestaan? Voor mij wel alleszins, hoewel er heel wat positieve reacties waren over die show. Muse daarentegen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Zou dat anders zijn geweest moest ze dit jaar niét op TWC / Encore hebben gestaan? Voor mij wel alleszins, hoewel er heel wat positieve reacties waren over die show. Muse daarentegen.
Denk dat ze beide de laatste 10 jaar even vaak België hebben aangedaan. Beide hebben top shows gespeeld, beide kregen ook mindere commentaar.
En nu hebben we ook de solo verkoop capaciteiten van Florence gezien. Denk niet dat huidig Muse beter doet.
Van hetzelfde laken een broek lijkt me.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zoiets voorlopig qua geruchten?
Kendrick Lamar of Florence + The Machine - Stromae
Editors

Muse
Royal Blood

Depeche Mode - Arctic Monkeys

Rage Against The Machine of System Of A Down
Volbeat​
SOAD al in 2023 en niet 2024?

mis Ed Sheeran ook wel, denk dat dat wel eens RW kan worden
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
mis Ed Sheeran ook wel, denk dat dat wel eens RW kan worden
Die is daar veels te groot voor geworden. Er werd hier al eerder eens vermeld tav Harry Styles dat ie indertijd even snel de weide had verkocht. Zou kunnen dat ie 2, 3x het Sportpaleis doet. Of een apart concert op 'een' weide, Werchter of Oostende.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken