Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
139
262
Die afkeer tegen The Opposites is begrijpelijk maar blijft aan de andere kant ook raar. Ik hoop voor hun stiekem dat ze alles kapot spelen en dat iedereen het eens is over hun headliner status. Maar ergens vrees ik dat de (te) hoge ambitie misschien wel part gaat spelen. Want die vorige show kunnen ze eigenlijk niet meer overtreffen
Ik zag ze op Paaspop, volgens mij hun eerste optreden na een aantal jaar, en ik vond ze enorm goed. Uitstekende performance, goed verstaanbaar ook, perfecte opbouw.
De show was, zo leek het mij, tot in de puntjes voorbereid. Het tempo lag zo hoog dat een van de twee, ben vergeten wie, de dj tot stoppen maande omdat hij iets wilde drinken. En het publiek was enorm gretig.
Ik verwacht dat dit een even goede show gaat worden als de laatste keer LL.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek, eva84 en djessnl

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Uiteraard zijn het geen stemproblemen bij Sam Fender. De annuleringen zijn hem niet kwalijk te nemen, maar de uitleg maakt het ongeloofwaardig. 9 kansen op 10 is het eerder mentaal, wat natuurlijk delicater is.
En als dat zo is wel spijtig dat hier blijkbaar nog een taboe op zou zitten dit gewoon te communiceren. er zijn inmiddels genoeg artiesten die er openlijk voor uit komen.
Als je zijn nummer Dead Boys luistert krijg wel een indruk van de omstandigheden waarin hij is opgegroeid...
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

JazzyJazz

Playlistbediener
9 aug 2017
34
63
Exact dit ja. De meeste mensen gaan niet naar Lowlands om met hun pink omhoog nieuwe bandjes te leren kennen. De meeste mensen gaan naar Lowlands voor feest. Dat manifesteert zich alleen overdag wat anders dan ‘s nachts. Overdag is het eindeloos bier drinken en door gevoelige liedjes ouwehoeren, ‘s nachts met lichtgevende attributen. Ik erger me soms aan beide, want ik sta wél graag met mijn pink omhoog, maar als je daar niet tegen kunt is zo’n festival misschien gewoon niet de de goeie plek voor je.
Wat betreft mensen die door gevoelige liedjes heen lullen kunnen we elkaar de hand schudden. Ga dan gewoon lekker buiten de tent op een kleedje zitten kletsen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik zag ze op Paaspop, volgens mij hun eerste optreden na een aantal jaar, en ik vond ze enorm goed. Uitstekende performance, goed verstaanbaar ook, perfecte opbouw.
De show was, zo leek het mij, tot in de puntjes voorbereid. Het tempo lag zo hoog dat een van de twee, ben vergeten wie, de dj tot stoppen maande omdat hij iets wilde drinken. En het publiek was enorm gretig.
Ik verwacht dat dit een even goede show gaat worden als de laatste keer LL.
Ik heb ze toen geskipt. Ja en verwacht deze show kwa productie value en gast artiesten nog wel een stuk dikker zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Ik zag ze op Paaspop, volgens mij hun eerste optreden na een aantal jaar, en ik vond ze enorm goed. Uitstekende performance, goed verstaanbaar ook, perfecte opbouw.
De show was, zo leek het mij, tot in de puntjes voorbereid. Het tempo lag zo hoog dat een van de twee, ben vergeten wie, de dj tot stoppen maande omdat hij iets wilde drinken. En het publiek was enorm gretig.
Ik verwacht dat dit een even goede show gaat worden als de laatste keer LL.
Grappig. Nee ja. voor/tijdens Corona hebben ze een paar andere dingen gedaan. Hun eerste comeback show was op Appelsap, dat was echt bizar. Fenomenaal. Geen woorden voor. De energie die daar loskwam was alsof ik vol aan de pillen zat maar ik was alleen een beetje tips.


Vervolgens hebben ze nog Brandend Bos benefiet gedaan. Dat was ook cool. Ze stonden op een kar met Unmute Us. Ze hebben vorige LL Sexyland gedaan en stonden vgm ook op Pukkelpop.

Op Paaspop heb ik ze ook gezien. Daar vond ik ze dus juist iets minder maar dat kan ook oversaturation en onredelijke verwachting zijn geweest. Ja, ik ben best wel groot Opposites fan hahaha

Tegelijkertijd weet ik 100% zeker dat ze hier echt de show van hun leven gaan geven. Kijk naar hun historie en affiniteit met LL + headliner status. Ontzettend zin in. /betoog
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er vervangers komen voor de Miele Powerwash, de Desperados stage en de SexyLand. Tot nu toe heb ik alleen de Current gehoord als nieuwe plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Slipknot is gewoon niet voor het grootste deel van de Lowlands doelgroep.
Ik blijf me als buitenstaander moeilijk inbeelden wat die doelgroep is. Doorheen de jaren al héél veel 'past niet bij de doelgroep' horen vallen. Is die doelgroep zo nauw dan?
 

Mits

Campingartiest
2 aug 2022
63
48
Ben ook wel benieuwd naar wat die doelgroep dan precies is. In de eerdere jaren werd bijvoorbeeld ook darkraver of promo geboekt. Beide toch niet echt LL namen. Wel erg van genoten overigens
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik blijf me als buitenstaander moeilijk inbeelden wat die doelgroep is. Doorheen de jaren al héél veel 'past niet bij de doelgroep' horen vallen. Is die doelgroep zo nauw dan?
Nee die is denk ik heel breed. Dat zie je ook aan hoe er geprogrammeerd wordt. Denk eerder dat je het moet zien als dat de doelgroep van Slipknot in te kleine aantallen aanwezig is om als headliner te programmeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Ben ook wel benieuwd naar wat die doelgroep dan precies is. In de eerdere jaren werd bijvoorbeeld ook darkraver of promo geboekt. Beide toch niet echt LL namen. Wel erg van genoten overigens
Ik zou best gelukkig worden van een promo setje op vrijdag avond 😍 hij draaide lekker laatst op Karma.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik zou best gelukkig worden van een promo setje op vrijdag avond 😍 hij draaide lekker laatst op Karma.
Ik vind het ouderwets dat dit geen Lowlands namen meer zouden zijn. Hoewel het HC genre nog vrij groot is in NL, is het niet meer zo commercieel zoals het was (ik bedoel Amelie Lens is op dit moment veel commerciëler, dus dat kan het excuus niet meer zijn).

Gewoon overdag uurtje Angerfist (Live) in de Bravo is succes gegarandeerd. Dat roep ik al een aantal jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik blijf me als buitenstaander moeilijk inbeelden wat die doelgroep is. Doorheen de jaren al héél veel 'past niet bij de doelgroep' horen vallen. Is die doelgroep zo nauw dan?
Hé, dat zijn niet mijn woorden...

Verder: wat Roluf zegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
  • Leuk
Waarderingen: MisterIks en StevieU2

cybermarco

Playlistbediener
1 sep 2021
33
42
De plantjes zijn ook gereed!
"De plantjes komen na het festival terug".......

Niet als Kees draait :)
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
De plantjes zijn ook gereed!

Tijdens de zondagnacht van Lowlands 2014 een spontane 'bamboe duik' wedstrijd gedaan waarbij de duiker een emmer op z'n hoofd had. Mooie tijden 😂
Van de bamboe was weinig meer over
 
  • Haha
Waarderingen: eva84

Gebruikers die dit onderwerp bekijken