Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wat een geluk dat Pukkelpop Rage Against the Machine niet als headliner heeft.
Ze hebben hun Europese tour afgezegd.
Hadden we weer Neil Young taferelen gehad.
Bij Reading en Leeds heeft ook Maneskin ook afgezegd, daar hebben ze nu wel een hele magere bovenkant.
Pukkelpop had die nooit kunnen betalen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Overigs heel vreemd dat Pukkelpop in de beschrijving van Go_A "fuck Putin" zet, om dan schaamteloos Nina Kraviz te boeken, waarvan geweten is dat ze pro de annexatie van de Krim is en in het verleden nog voor Putins entourage gedraaid heeft. Ze hadden Nina imo mogen annuleren.
Ik dacht dat ze zich daar reeds voor had geëxcuseerd en een statement had gemaakt waarbij ze vooral vrede prevelde.

Maar bon, laten we nu niet doen alsof Pukkelpop een knijt geeft om politiek dan wel fascisme geeft als ze in 2018 ongegeneerd Vlaams Belang Jongeren laten rond toeteren met hun zwartgele vodden. En de voedingsbodem voor ongegeneerd racisme zo groot was dat mensen in 2017 tijdens de set van Kendrick Lamar dat 'liedje' "de Congo is van ons" begonnen te scanderen.
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
77
42
Ik dacht dat ze zich daar reeds voor had geëxcuseerd en een statement had gemaakt waarbij ze vooral vrede prevelde.

Maar bon, laten we nu niet doen alsof Pukkelpop een knijt geeft om politiek dan wel fascisme geeft als ze in 2018 ongegeneerd Vlaams Belang Jongeren laten rond toeteren met hun zwartgele vodden. En de voedingsbodem voor ongegeneerd racisme zo groot was dat mensen in 2017 tijdens de set van Kendrick Lamar dat 'liedje' "de Congo is van ons" begonnen te scanderen.
Gohja, langs de andere kant mocht Anuna ook wel gewoon het podium op om haar boodschap over te brengen, en Chokri heeft lang in de SPA gezeten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Gohja, langs de andere kant mocht Anuna ook wel gewoon het podium op om haar boodschap over te brengen, en Chokri heeft lang in de SPA gezeten.
Wat aandacht vragen voor het klimaat, iets wat ze ook op andere festivals deden met YFC en in se een thema is dat iedere partij zou moeten aanbelangen, gelijkstellen aan het toestaan wat VBJ deed. Of waar een deel van je publiek zo ongegeneerd toe instaat is.. Zo gaan we er niet geraken natuurlijk lmao. Vergeet er dan ook niet bij te vertellen dat ze achteraf niet alleen werd belaagd, maar hun campeerspot werd getrasht.

En Chokri is al járen niet meer actief binnen de partijpolitiek en zie je evenwel totaal niet meer gereflecteerd op het festival (in de beginjaren wél).
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Jaulez

Playlistbediener
11 aug 2022
36
28
Ik dacht dat ze zich daar reeds voor had geëxcuseerd en een statement had gemaakt waarbij ze vooral vrede prevelde.

Maar bon, laten we nu niet doen alsof Pukkelpop een knijt geeft om politiek dan wel fascisme geeft als ze in 2018 ongegeneerd Vlaams Belang Jongeren laten rond toeteren met hun zwartgele vodden. En de voedingsbodem voor ongegeneerd racisme zo groot was dat mensen in 2017 tijdens de set van Kendrick Lamar dat 'liedje' "de Congo is van ons" begonnen te scanderen.
Nina Kraviz plaatste in die zogenaamde excuses-post "the feud itself will be extinguished if one side refuses to support it". Volgens die flawed logica moet je als Oekraïnsche burger gewoon niets doen en toekijken terwijl een ander land plots gebieden begint te annexeren oorlogsmisdaden pleegt.

Zo een post voldoet echt niet. Maar bon, te politiek geladen onderwerp voor dit forum I guess.
 
  • Leuk
Waarderingen: prrrrt

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
77
42
Wat aandacht vragen voor het klimaat, iets wat ze ook op andere festivals deden met YFC en in se een thema is dat iedere partij zou moeten aanbelangen, gelijkstellen aan het toestaan wat VBJ deed. Of waar een deel van je publiek zo ongegeneerd toe instaat is.. Zo gaan we er niet geraken natuurlijk lmao. Vergeet er dan ook niet bij te vertellen dat ze achteraf niet alleen werd belaagd, maar hun campeerspot werd getrasht.

En Chokri is al járen niet meer actief binnen de partijpolitiek en zie je evenwel totaal niet meer gereflecteerd op het festival (in de beginjaren wél).
Begrijp me niet verkeerd, ik keur dat ook allemaal niet goed en ik stel niets gelijk. Maar de organisatie heeft wat die jongeren met hun racistische zangen gedaan hebben afgekeurd (en die zijn ook gestraft geweest) en het uitdelen van die vlaggen gebeurde ook buiten de festivalweide (als ik het me goed herinner?). Waarmee ik dus niets goedkeur, ik bedoelde enkel dat ik vind dat Pukkelpop een voedingsbodem voor extreemrechts noemen een beetje overdreven vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle en davadude

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Begrijp me niet verkeerd, ik keur dat ook allemaal niet goed en ik stel niets gelijk. Maar de organisatie heeft wat die jongeren met hun racistische zangen gedaan hebben afgekeurd (en die zijn ook gestraft geweest) en het uitdelen van die vlaggen gebeurde ook buiten de festivalweide (als ik het me goed herinner?). Waarmee ik dus niets goedkeur, ik bedoelde enkel dat ik vind dat Pukkelpop een voedingsbodem voor extreemrechts noemen een beetje overdreven vind.
Bwa
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Begrijp me niet verkeerd, ik keur dat ook allemaal niet goed en ik stel niets gelijk. Maar de organisatie heeft wat die jongeren met hun racistische zangen gedaan hebben afgekeurd (en die zijn ook gestraft geweest) en het uitdelen van die vlaggen gebeurde ook buiten de festivalweide (als ik het me goed herinner?). Waarmee ik dus niets goedkeur, ik bedoelde enkel dat ik vind dat Pukkelpop een voedingsbodem voor extreemrechts noemen een beetje overdreven vind.
Meh, volgens mij trachtte je dat wel te doen. Het is niet omdat mensen er uiteindelijk voor worden gestraft dat het feit dat ze het doen en durven doen niet onbelangrijk is. Op een festival als Tomorrowland zie ik zoiets niet pakken, evenmin op een festival als Couleur Café of Dour. Ik bedoel maar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nina Kraviz plaatste in die zogenaamde excuses-post "the feud itself will be extinguished if one side refuses to support it". Volgens die flawed logica moet je als Oekraïnsche burger gewoon niets doen en toekijken terwijl een ander land plots gebieden begint te annexeren oorlogsmisdaden pleegt.

Zo een post voldoet echt niet. Maar bon, te politiek geladen onderwerp voor dit forum I guess.
Heb ook niet gezegd dat ze plots anti-Rusland is geworden hè. ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Anyways, iemand enige tips voor zondag overdag want zo na Fred Again.. vind ik het moeilijk om wat interessants te vinden tem Kampire & Decay / Sons Of Kemet.
 

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
85
67
Wat aandacht vragen voor het klimaat, iets wat ze ook op andere festivals deden met YFC en in se een thema is dat iedere partij zou moeten aanbelangen, gelijkstellen aan het toestaan wat VBJ deed. Of waar een deel van je publiek zo ongegeneerd toe instaat is.. Zo gaan we er niet geraken natuurlijk lmao. Vergeet er dan ook niet bij te vertellen dat ze achteraf niet alleen werd belaagd, maar hun campeerspot werd getrasht.

En Chokri is al járen niet meer actief binnen de partijpolitiek en zie je evenwel totaal niet meer gereflecteerd op het festival (in de beginjaren wél).
Chokri is volgens mij nog altijd voorzitter van de Humanistische jongeren die al sinds 1985 pukkelpop organiseren. De HUJO is blijkbaar een vereniging die jongeren leert omgaan met ondernemen, debatteren, ... Aangezien dit ook wel op het sociale leven gefocust is, zie ik het niet gebeuren dat zij het gaan goedgekeurd hebben dat VBJ op hun sociaal en open festival vlaamse leeuwen uitdelen. Dit werd buiten het festival en de camping gedaan. Wat op de openbare weg gebeurd, kan je natuurlijk als festival weinig aan doen. Wat de jeugd in het publiek staat te zingen, kan je natuurlijk ook niets aan doen (of je moet iederen een mouth gag geven, maar dan zit je op een ander soort festival). Dit is eerder gelinkt aan opvoeding en de manieren van de jeugd.

Het enige dat je kan doen is als festival dit afkeuren en oproepen tot sociale verdraagzaamheid, ... (wat soms op de forums ook eens moet gebeuren ;) )

En het gebeurt op festivals hoor, misschien niet zo extreem, maar er wordt altijd wel eens iets geroepen...

Maar laat ons inderdaad vooral geen politieke discussies of debatten op dit forum voeren. We zouden beter afspreken aan een toog op pukkelpop en dit doen onder het nuttigen van wat gerstenat. Het wordt dan des te gezelliger :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleCa

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
85
67
Anyways, iemand enige tips voor zondag overdag want zo na Fred Again.. vind ik het moeilijk om wat interessants te vinden tem Kampire & Decay / Sons Of Kemet.
BMTH, ANNA en DIIV heb ik aangeduid
en rond 20u: Kampire & decay present Bunu Bop, Comité Hypnotisé
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
In 2011 zat ik tijdens de storm in de Wablieft. Met een man of 20 hebben we daar de zijkanten van de tent zitten vasthouden toen heel het spel heen en weer begon te wiegen. De tent is blijven rechtstaan, maar die circustent is niet meer terug gekomen denk ik.
Ik bedoelde dus de oude chateau tent, die kleine circustent dat nu de castello is geworden. De wablief was de tent voor belgische bands, maar chateau en wablief waren (ongeveer?) dezelfde tenten, daarom dat ik ze door elkaar had gehaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
BMTH, ANNA en DIIV heb ik aangeduid
en rond 20u: Kampire & decay present Bunu Bop, Comité Hypnotisé
DIIV zou ik wel nog gaan zien ja, maar alleen omdat er niet echt andere alternatieven zijn. BMTH niet echt m'n ding en ANNA tgoh ja. Zal vooral een vrij harde, relatief conventionele hard techno set worden, zeker? Vind het echt jammer hoe dan Bright Eyes, Four Tet, BADBADNOTGOOD en Arctic Monkeys op een hoopje staan geprogrammeerd maarja.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
DIIV was op BKS heel goed.

Joy Crookes staat dan ook, sympathieke soulzangeres met liveband en enkele radiohitjes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken