Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
Even een praktisch vraagje (zo voor de eerste keer Werchter): krijg je je festivalbandje aan de poort of hoe werkt dat?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Yes, meteen bij het inscannen van je ticket.
Sinds enkele jaren zijn de toegangsbandjes van Rock Werchter met een RFID-chip uitgerust. Bij de ingang van het festival krijg je een polsbandje met chip in ruil voor scanning van je festivalticket. De RFID-chip aan het bandje is vanaf dat moment letterlijk jouw sleutel tot het festival. Zoals vroeger enkel een stoffen polsbandje, of in nog meer verre tijden een stempel, dienst deed als toegangsbewijs eens het ticket was gecontroleerd.

Het toegangsbandje (inclusief RFID-chip) dient te allen tijde gedragen te worden. Het is jouw sleutel tot het festival. Zonder bandje (en zonder chip) zal de toegang tot het festival ontzegd worden. De RFID-chip in het festivalbandje, is niet gekoppeld aan je gegevens.


Ik meen me te herinneren dat wij in 2017 al het bandje op The Hive opgehaald hadden maar goed
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Sinds enkele jaren zijn de toegangsbandjes van Rock Werchter met een RFID-chip uitgerust. Bij de ingang van het festival krijg je een polsbandje met chip in ruil voor scanning van je festivalticket. De RFID-chip aan het bandje is vanaf dat moment letterlijk jouw sleutel tot het festival. Zoals vroeger enkel een stoffen polsbandje, of in nog meer verre tijden een stempel, dienst deed als toegangsbewijs eens het ticket was gecontroleerd.

Het toegangsbandje (inclusief RFID-chip) dient te allen tijde gedragen te worden. Het is jouw sleutel tot het festival. Zonder bandje (en zonder chip) zal de toegang tot het festival ontzegd worden. De RFID-chip in het festivalbandje, is niet gekoppeld aan je gegevens.


Ik meen me te herinneren dat wij in 2017 al het bandje op The Hive opgehaald hadden maar goed

Collect your festival bracelet early, on Wednesday.​

Campers with a camping ticket for The Hive, The Hive My Space or The Hive Resort can already exchange their combi festival ticket for a combi festival bracelet on Wednesday (until 11pm), at the entrance of their campsite. Very convenient!

Nog steeds mogelijk dus!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

matthiv06

Nieuw lid
22 jun 2022
1
0
Op de website staat dat campingtickets niet kunnen doorverkocht worden. Nu heb ik een ticket voor The Hive overgekocht van een vriendin die niet kan gaan. Zal ik hiermee binnengeraken op de camping of niet?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Geen idee.
Ze willen dat er alleen mensen op de camping komen die een festivalticket hebben.
Als je in ieder geval het festivalticket op je naam hebt staan, zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.
Ik denk andersom wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: matthiv06

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Bij A1 hebben ze nog nooit de namen gecontroleerd. Ga er vanuit dat dat op the Hyve niet anders is. Zorg wel dat de barcode goed uitgeprint is.
 
  • Geweldig
Waarderingen: matthiv06

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
Zijn er mensen die het Rock Werchter collectorticket hebben gekocht en al hebben aangekregen. Hier nog steeds niets ontvangen. Zojuist terug contact opgenomen met Ticketmaster.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Toch een klein vraagje voor de kenners, omdat Werchter toch wat zenuwen op vlak van mobiliteit mee brengt. (Vorige keren gingen we met de trein)

Wij komen dus voor de volle vier dagen en hebben iemand mee die een fysieke beperking heeft, we hebben dan ook een parkeerticket voor de Hive ADL. Nu is het zo dat het festival en de parkeerterreinen uiteraard enkel bereikbaar zijn vanuit de richting Haacht omdat de andere kant gewoon afgesloten is.

Maar wat als je vanuit Herent komt? Wij logeren in een B&B in Herent en zouden dus elke dag de relatief korte route met de wagen moeten doen, komende van de Wijgmaalse Steenweg. (Dat is in essentie dezelfde weg die de lijnbussen nemen)

Mogen we gewoon met de wagen voorbij de stopplaats van de bussen om over de kruising met de Werchterse steenweg onze route naar het parkeerterrein te volgen, of moeten we zoals iemand in ons gezelschap vreest helemaal omrijden en daadwerkelijk die rode pijltjes route komende vanuit Haacht volgen?
 

Bijlagen

  • Routebeschrijving Hive ADL.jpg
    Routebeschrijving Hive ADL.jpg
    234,6 KB · Weergaven: 21

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Vraag het de organisatie, maar ik geef je weinig kans dat je helemaal dezelfde route mag doen als de bussen.
En die komen uiteindelijk ook niet echt heel dicht bij het festivalterrein.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
  • Beschik je over een Europese (blauwe) parkeerkaart en is dichtbij parkeren voor jou een echte must? Neem dan contact op met Inter. Let op: er zijn voor gebruik van de voorbehouden parking specifieke tickets nodig!

Inter contacten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken