Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Green Day ja, Queen ja
Bon Jovi qua muziek ja, maar eerlijk gezegd is dat een van de slechtste optredens die ik ooit al heb gezien. Op TW Classic kon die man geen noot zuiver zingen, was toen zeer blij dat ik via vrijwilligerswerk kon kijken, want als ik had betaald, zou ik me flink in de zak gezet voelen. Zo dat is er uit

Als fan van al die jaren 80 glam kan ook ik wel zeggen dat je Bon Jovi er niet meer wil hebben staan. Ik weet niet wie erger is, Bon Jovi of Whitesnake?

Toto en Queen zouden beide heel vet zijn. Ik denk dat Toto in ieder geval meer vermaakt dan Deep Purple. En met de juiste keuze aan liedjes nog best een interessante setlist kan bouwen voor Graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Als fan van al die jaren 80 glam kan ook ik wel zeggen dat je Bon Jovi er niet meer wil hebben staan. Ik weet niet wie erger is, Bon Jovi of Whitesnake?

Toto en Queen zouden beide heel vet zijn. Ik denk dat Toto in ieder geval meer vermaakt dan Deep Purple. En met de juiste keuze aan liedjes nog best een interessante setlist kan bouwen voor Graspop
Op basis van hun beide optredens in 2019 zeg ik Bon Jovi
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Maar bon (jovi) dat terzijde; over het onderwerp breder boeken qua headliners: Als we kijken hoe GMM momenteel evalueert, denk ik dat het een logische volgende stap is. Voor mij moet het wel niet, maar zie het eventueel nog gebeuren
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Onder het motto: we doen eens zot.

Wat dachten jullie van bands als green day, queen+Adam lambert, bon Jovi, .. als mogelijk headliner materiaal? Misschien zelfs Toto in een constructie met meerdere headliners.

Bedoel Daarom niet persee allemaal in dezelfde editie maar denk wel dat deze bands aantrek zullen hebben, alleszins meer dan Ozzy die voor de zoveelste keer komt lijkt mij dan
Gooi mij dan inderdaad Green Day maar! Of laten we nog zotter doen en My Chemical Romance eens vragen, gewoon uit jeugdsentiment... Maar denk dat zij eerder op Werchter/PKP thuishoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Voor mij is vrijwel alles wat werd genoemd als headliner wel OK. Alleen Avenged Sevenfold mag wegblijven, met hun slappe excuses voor het uitstellen van hun Tour. En ik vind de band zelf ook niet veel voorstellen, dat is uiteraard ook wel een factor.

Als ik de grote headliners even buiten beschouwing laat en naar het "midden" van de affiche kijk, dan vind ik Alcatraz eigenlijk al jaren aan een stuk veel interessanter en beter programmeren. Mogelijk ook voor een deel doordat Alcatraz meer voor de metal gaat en niet zo breed wil/moet gaan als Graspop. Hoop dat ze 't daar volgend jaar wat beter doen.

En doe eindelijk eens aan een minimale vernieuwing. Doe eens gek en nodig geen enkele groep uit die al 40 jaar of langer bestaat.
De reden van Avenged was idd dikke zever. Maar muzikaal kan ik ze dan wel weer hebben. En met mij nog veel andere. Het is een band die bij veel oudere metal liefhebbers goed in het gehoor ligt. Graspop wil uitverkopen, en dat kan je mede doen door ook oudere bands op de affiche te zetten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Onder het motto: we doen eens zot.

Wat dachten jullie van bands als green day, queen+Adam lambert, bon Jovi, .. als mogelijk headliner materiaal? Misschien zelfs Toto in een constructie met meerdere headliners.

Bedoel Daarom niet persee allemaal in dezelfde editie maar denk wel dat deze bands aantrek zullen hebben, alleszins meer dan Ozzy die voor de zoveelste keer komt lijkt mij dan
Doen ze toch ongeveer. Tool en Bon Jovi dit jaar als laatste acts van de dag gezien en Queen de vorige editie (of was dat 2 edities geleden?) ;)

Om serieus te antwoorden, Greenday en Bon Jovi zijn niet meer om aan te horen, dus laat dat maar zo. De coverband was 20x beter dan het originele Bon Jovi tegenwoordig klinkt. Bij Toto ga je wel helemaal loss... Zonneslagje van dit weekend? Hahaha
De enige optie waar ze dus over mogen nadenken is Queen, en Nine inch Nails... Maar op zich vind ik je opties (muv Toto) niet 'zo zot' aangezien ze even goed Limp Bizkit en the Offspring (vergelijkbaar met Greenday) en Faith No More en Aerosmith (vergelijkbaar met Bon Jovi) boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slyder73x

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Het moeilijkste vind ik vooral de opties voor de wat meer klassiekere oude headliners.
Journey is alweer even geleden... Die had eigenlijk dit jaar perfect mee op de affiche gepast, met Scorpions, Europe en Foreigner.
Al weet ik niet in hoeverre die nog buiten de USA toeren en hoe relevant ze nog zijn (periode rond 2010 waren die weer helemaal terug met de revival van don't stop believing)
 
  • Leuk
Waarderingen: Slyder73x

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Wat zouden de gevolgen zijn voor bands als Aerosmith en Avenged Sevenfold, en andere bands, waarbij we er vanuit gaan dat het allemaal puur om geld draaide bij het cancellen?
Journey is alweer even geleden... Die had eigenlijk dit jaar perfect mee op de affiche gepast, met Scorpions, Europe en Foreigner.
Al weet ik niet in hoeverre die nog buiten de USA toeren en hoe relevant ze nog zijn (periode rond 2010 waren die weer helemaal terug met de revival van don't stop believing)

Denk niet dat Journey er als headliner zou staan, maar zou zeker cool zijn als ze er gewoon zouden staan. Maarja als een festival wil, kunnen ze een band altijd halen. Sweden Rock is daar volgens mij heel goed in, met door de jaren heen verschillende unieke boekingen van bands die nauwelijks buiten de USA staan
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Denk niet dat Journey er als headliner zou staan, maar zou zeker cool zijn als ze er gewoon zouden staan.
Nee klopt, niet als headliner, mijn quote van je hele stuk was eigenlijk niet zo goed gekozen. Ik was meer aan't denken aan klassiek en oud, niet zozeer headliner.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Wat zouden de gevolgen zijn voor bands als Aerosmith en Avenged Sevenfold, en andere bands, waarbij we er vanuit gaan dat het allemaal puur om geld draaide bij het cancellen?
Denk dat we daar wel een onderscheid in moeten maken tussen cancel omdat ze er hun broek aan scheuren of cancel omdat ze op een ander gewoon meer krijgen. Eerste categorie snap ik 100% tweede niet.

Avenged sevenfold heeft trouwens gecancelled omdat hun album niet op tijd af was blijkbaar. Die zijn op zichzelf begonnen, zonder label en denk dat die mannen dat een stukje onderschat hebben wat er daar allemaal bij komt kijken.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Hellfest boekt wel een stuk breder qua headliners dan Graspop.

Denk daarnaast niet dat er een reden is om aan te nemen dat rammstein volgend jaar festivals gaat doen
+ NIN krijgt eigenlijk zijn eigen festivaldag op Hellfest. Ze hebben zelf de bands voor de main stage mogen boeken.
Ik zie GMM dat niet snel doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Bon Jovi is voor mij een band waarvoor ik nooit een los concert ticket van koop, maar op een festival best geinig lijkt om mee te pakken. Zoals ook dit jaar Deep Purple best nice was.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Hopen op, maar denk van niet:
- RATM (Het communisme stopt bij de portefeuille van Schuur).
- Metallica zie ik de Schuur eerder nog een metalversie van Boutique met bonnetjes aan 4€ uit zijn zak schudden, dan ze aan Graspop te geven.

? Motley Crue heeft niet meer de reputatie van vroeger, dus weigeren zullen ze wel niet doen, desnoods een aparte dag zoals GNR. Door Pam & Tommy en The Dirt is het wel de ideale tijd om goed te cashen in Europa.
GNR.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
- Slipknot: nieuw album
- A7X: nieuw album en hebben iets goed te maken
- Ghost; ik verwacht volgend jaar een festivaltoernee

Dan hebben we al 3 jongere headliners.

Slipknot verkoopt zelf de dag uit, dan kan je eventueel experimenteren met een nieuwe headliner.
Lamb of God en Emperor bij respectievelijk Slipknot 2019 en Rammstein 2017 vond ik echt vet.
Amon Amarth heeft ook nieuw werk uit, klinkt toch als een goede band om als headliner neer te zetten?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Als je geen Priest, Maiden, Ozzy, Kiss en co meer wil als headliners, dan vind ik niet dat breder gaan en Green Day, Bon Jovi en aanverwanten gaan boeken de oplossing is.

Gewoon "jongere" metalgroepen promoveren tot headliner, degenen die nu tussen 17u en 20u spelen. Gaat het dan uitverkopen? Volgens mij wel Dit jaar was 't ook uitverkocht en dat is echt niet op basis van Scorpions, Priest of Deep Purple, maar op basis van het geheel. Zolang dat degelijk blijft, komt het wel in orde.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken