Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Het zou niet perse voor de hand liggen dat Stage 4 de tent gaat overstijgen qua bezoekersaantallen, toch? Dat zou ook wel meer in de line up terug te zien moeten zijn. Of we gaan nog heel wat verrassingen krijgen (en misschien hoeft de strijd Paak-Volbeat dan niet eens en komen ze beide ;)).
 
  • Confetti
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
aangezien gezegd is dat Stage 4 meer toeschouwer capaciteit gaat krijgen en open air, denk ik niet dat Stage 4 gaat verschuiven naar Merch/Garden of Love. Het stukje Garden of Love is echt niet zo groot hoor.

Als dat stuk bos er bij komt, is het stuk terrein van de autokino/stage 4 gok ik ongeveer 75% (?) van de oppervlakte van Noord/IBA gedeelte
1643280615750.png

Ik vergelijk niet de oppervlakte van de terreinen met elkaar. Ik kijk enkel naar het formaat van het huidige stage 4. Ik verwacht niet dat stage 4 groeit, maar gewoon dezelfde tent blijft, en ik denk dat hij weleens verplaatst zou kunnen worden. Wanneer alle bomen in het rode gebied 4 uit de foto in jouw citaat weg zijn, kan ik me voorstellen dat stage 4 wat meer naar de zijkant wordt verplaatst, dus in de richting van het rode gebied 3 uit de foto. En dat dan vanaf de hoofdingang een rechtstreekse superbrede soort boulevardstrook richting de renbaan ontstaat. Ergens in die boulevard worden dan eventueel dingen als festivalmarkt, souvenirs, eten en drinken en een eventuele garden of love (waarvan ik eigenlijk denk dat hij verdwijnt) opgenomen...

Ik zie dan ook totaal niet waarom stage 4 een grotere capaciteit zou krijgen en/of open air zou worden. Ik denk dat dit niet klopt. Onderbuik...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
pinkpop heeft toch al zelf gezegd dat het dak eraf gaat bij stage 4 en dat het dus een buiten podium word
Ik dacht dat dit om een gerucht ging, geen idee dat het al bevestigd was. Als het een buitenpodium wordt, gaat natuurlijk automatisch de capaciteit omhoog. Prima nieuws hoor, ik vind 1 tent eigenlijk wel genoeg.

In dat geval, kijkend naar het 'waaier' effect van publiek dat om een podium heen gaat staan, is mijn vorige idee natuurlijk minder logisch. Het zal dan inderdaad wel op de rode plek 4 zijn, met voldoende ruimte voor het publiek.

Ben benieuwd!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
pinkpop heeft toch al zelf gezegd dat het dak eraf gaat bij stage 4 en dat het dus een buiten podium word
en op dezelfde plek blijft, stond ook in nieuwsbrief 15 december:

"Nóg een leuk nieuwtje: Stage 4 vind je wel nog steeds op het plein bij binnenkomst maar komend jaar gaat letterlijk het dak er af… ‘Stage 4 goes open air’!"

Leek me toen al te verwachten dat er meer toeschouwers voor het podium konden, maar met bossage verwijderen wordt het een stuk interessanter
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Een bredere / grotere kalm-aan laan lijkt me ook wel erg prettig. Aan de andere kant vond ik bos daar wel juist bijdragen aan een relaxte sfeer. Hopelijk laten ze een strook toch nog staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Uberhaupt wat meer plekjes op het terrein om te zitten/rust te nemen zou fijn zijn!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
QOTSA zijn van het Rock Werchter programma gehaald wegens gewijzigde tourplannen. Weet niet zeker of dat voor Pinkpop wat betekent maar dacht: Ik meld het toch even in dit topic. :)
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Lemmen200

Gebruikers die dit onderwerp bekijken