Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Ik heb voor de grap ook een clashfinder gemaakt ? clashfinder.com/s/22graspop/ Ik zag dat er al een aantal rondgingen, maar natuurlijk zijn ze allemaal net ietsje anders, dus ik wilde de mijne daaraan toevoegen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik heb voor de grap ook een clashfinder gemaakt ? clashfinder.com/s/22graspop/ Ik zag dat er al een aantal rondgingen, maar natuurlijk zijn ze allemaal net ietsje anders, dus ik wilde de mijne daaraan toevoegen.
best wel mooie invulling. lijkt mij niet te ver af te zijn. killing joke als dagopener zou ik wat raar vinden, en ook telkens de amenra - alcest clash zou bijzonder jammer zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik heb voor de grap ook een clashfinder gemaakt ? clashfinder.com/s/22graspop/ Ik zag dat er al een aantal rondgingen, maar natuurlijk zijn ze allemaal net ietsje anders, dus ik wilde de mijne daaraan toevoegen.
Goede poging hoor! Ik zie niet direct veel gekke keuzes (verwacht bijvoorbeeld Fleddy wel op MSen Myles Kennedy zal in een tent staan) maar wel clashes waarvan ik nu al moet huilen waaronder:
  • While She Sleeps, My Dying Bride en High on Fire op een hoop, wil die alle drie zien. En dan heb ik het nog geen eens over IM.
  • Vltimas en Tremonti
  • paradise Lost en Zeal & Ardor tegelijkertijd, dat moet echt verboden worden
  • Amenra en Alcest, ook onbestaanbaar
  • Shinedown en Ihsahn
  • Ik hoop tijdens het blok Europe, Saxon en Foreigner op betere tent programmering dan er nu staat. Al is Foreigner wel tof live
  • Opeth en Korn tegelijkertijd, auw!
  • Naglfar en Bery Tomorrow
  • Deftones verwacht ik na Aerosmith waardoor Dimmu en Aerosmith helaas waarschijnlijk volledig overlappen. Dimmu heeft dan voorrang.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
best wel mooie invulling. lijkt mij niet te ver af te zijn. killing joke als dagopener zou ik wat raar vinden, en ook telkens de amenra - alcest clash zou bijzonder jammer zijn.
Waar zou je Killing Joke dan neerzetten, omgewisseld met Stick To Your Guns? Of in de Marquee (en wanneer)?
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Goede poging hoor! Ik zie niet direct veel gekke keuzes (verwacht bijvoorbeeld Fleddy wel op MSen Myles Kennedy zal in een tent staan)
Nu je het zegt herinner ik me dat toen ik vorig jaar met clashfinder aan het spelen was mijn vriend ook zei dat ie waarschijnlijk in een tent zou staan, en ik had toevallig nog meerdere gaten in mn Marquee, dus waarom ook niet. En het zou goed kunnen dat Fleddy op main stage staat :unsure: ik had ze op de jupiler gezet aangezien ze daar de vorige keer ook stonden en ik niet zeker wist of ze veel populairder zijn geworden, maar toen ik zelf even ging kijken bij hun show stond ik eigenlijk voor de ingang van de metal dome toe te kijken. Ik weet alleen niet meer of dat is omdat het zo vol stond of omdat ik daarna de metal dome in wilde haha. Maar 6 bands leek me wel veel voor de jupiler stage, en als Myles in de Marquee staat is er ook weer een plekje vrij op de main stage, dus het lijkt wel te passen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Nu je het zegt herinner ik me dat toen ik vorig jaar met clashfinder aan het spelen was mijn vriend ook zei dat ie waarschijnlijk in een tent zou staan, en ik had toevallig nog meerdere gaten in mn Marquee, dus waarom ook niet. En het zou goed kunnen dat Fleddy op main stage staat :unsure: ik had ze op de jupiler gezet aangezien ze daar de vorige keer ook stonden en ik niet zeker wist of ze veel populairder zijn geworden, maar toen ik zelf even ging kijken bij hun show stond ik eigenlijk voor de ingang van de metal dome toe te kijken. Ik weet alleen niet meer of dat is omdat het zo vol stond of omdat ik daarna de metal dome in wilde haha. Maar 6 bands leek me wel veel voor de jupiler stage, en als Myles in de Marquee staat is er ook weer een plekje vrij op de main stage, dus het lijkt wel te passen.
Fleddy was toen echt ramvol, heb ook nog een dappere poging gedaan om te kijken. Dit jaar op Alcatraz een succesvolle show op de mainstage dus zie ze daar prima vroeg op de dag staan. Myles Kennedy solo is rustige muziek, meer de country kant op. Vandaar dat ik hem niet op de main zie staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
ik zou die wisselen met phil campbell , maar goed, het is mijn clashfinder niet
Ik denk dat dit ook is omdat ik echt phil campbell echt niks aan vind, en ze dus niet zo snel op de main stage zou zetten, maar dat zegt natuurlijk niks over waar ze staan. Ze spelen nu natuurlijk wel motorhead ipv hun eigen werk, is dat waarom je ze op de main stage ziet staan? En ik vind input altijd wel interessant hoor, dat is toch deel van de fun van het maken van een clashfinder (en natuurlijk als de timetable eenmaal bekend is vergelijken hoe dicht bij je zat)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik denk dat dit ook is omdat ik echt phil campbell echt niks aan vind, en ze dus niet zo snel op de main stage zou zetten, maar dat zegt natuurlijk niks over waar ze staan. Ze spelen nu natuurlijk wel motorhead ipv hun eigen werk, is dat waarom je ze op de main stage ziet staan? En ik vind input altijd wel interessant hoor, dat is toch deel van de fun van het maken van een clashfinder (en natuurlijk als de timetable eenmaal bekend is vergelijken hoe dicht bij je zat)
killing joke vind ik gewoon een heel stuk exclusiever dan phil campbell, hier zit wel een publiek voor te wachten en vind het gewoon een vreemde band om in het daglicht te zien. phil campbell stond vorige keer wel in de metal dome, daarom dat ik het wel een lastige keuze vindt. de opener is meestal een ondankbare plaats
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ik verwacht Killing Joke zo goed als zeker in de Metal Dome, typische band voor die tent.
Zelfde geldt voor Sloper.
Ik zou die 2 dan ook wisselen met Gaahl's Wyrd en Alcest, die ik beide in de Marquee verwacht.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik verwacht Killing Joke zo goed als zeker in de Metal Dome, typische band voor die tent.
Zelfde geldt voor Sloper.
Ik zou die 2 dan ook wisselen met Gaahl's Wyrd en Alcest, die ik beide in de Marquee verwacht.
Ja eens, terechte opmerkingen. Killing Joke schat ik in als Metal Dome afsluiter. Band met een iconische status waar zeker een publiek op afkomt. En volgens mij ook eerste keer GMM toch? maakt het nog specialer.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik heb voor de grap ook een clashfinder gemaakt ? clashfinder.com/s/22graspop/ Ik zag dat er al een aantal rondgingen, maar natuurlijk zijn ze allemaal net ietsje anders, dus ik wilde de mijne daaraan toevoegen.
Mooie clash finder. Zie al een aantal vervelende clashes.
Battle beasts staan er 2x in trouwens. Donderdag en zondag
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Mooie clash finder. Zie al een aantal vervelende clashes.
Battle beasts staan er 2x in trouwens. Donderdag en zondag
Oh oeps, die op zondag hoort daar natuurlijk niet.
Edit: Ik zie het al, dat had Killswitch Engage moeten zijn. Als ik een nieuwe act toevoegt maakt ie er automatisch Battle Beast van aangezien dat de eerste act was die ik op main stage 2 had toegevoegd in clashfinder, en ik was blijkbaar vergeten het aan te passen
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
mooie clashfinder, weet alleen niet of zondag ms1 graspop zal afsluiten, of dat deftones op ms2 dat zal doen?
2019 was idd kiss wel de laatste maar de jaren ervoor steeds ms2,
2018- perfect circle,
2017 - sabaton,
2016- twisted sister,
2015 - faith no more.
Ik had het gebaseerd op deze zin uit de aankondiging:
Op zondag 19 juni 2022 zal Aerosmith halt houden in Dessel om GMM 2022 in stijl af te sluiten met een exclusieve Beneluxshow.
 
  • Leuk
Waarderingen: prins

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik had het gebaseerd op deze zin uit de aankondiging:
Hm, die passage herinner ik me niet meer. Goed gevonden. Maar nog steeds denk ik dat Deftones echt afsluiten als MS2 afsluiter. Aerosmith zijn al oude mannen net als het merendeel van het publiek die voor hen komt, die worden minder blij van een show die ergens rond half 12 start. Voor Deftones is dat juist een heerlijke spot.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Hm, die passage herinner ik me niet meer. Goed gevonden. Maar nog steeds denk ik dat Deftones echt afsluiten als MS2 afsluiter. Aerosmith zijn al oude mannen net als het merendeel van het publiek die voor hen komt, die worden minder blij van een show die ergens rond half 12 start. Voor Deftones is dat juist een heerlijke spot.
oude mannen met een gigantisch ego wel
 
  • Haha
Waarderingen: Rockbeer

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
oude mannen met een gigantisch ego wel
Mja, maar ze staan sowieso bovenaan de poster die dag, niet ernaast zoals A7X of Judas Priest.
En dat terwijl Deep Purple en Deftones in principe ook headlinerwaardige namen zijn (ongelooflijk hoe 'top heavy' die dag is..).
Is dat niet ego-strelend genoeg, denk je?

Aan de andere kant heeft KISS dus ook de dag afgesloten, en die mannen zijn niet minder oud en hebben zeker geen kleiner ego.. ;)
Dus zou zomaar kunnen dat ze echt als laatste spelen.
Wat wij 'willen' of wat ons logisch lijkt, is niet altijd wat er gebeurt..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
wat denken jullie, is de KISS afscheidstour finaal of komen er wel nog wat optredens na.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken