Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Die Amerikaanse affiches zijn altijd all over the place. Toch altijd blij dat die er hier niet in deze vorm zijn. Zeer magere line up..
Ye zou ik wel heel graag zien op RW, 2023?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.868
6.025
Die Amerikaanse affiches zijn altijd all over the place. Toch altijd blij dat die er hier niet in deze vorm zijn. Zeer magere line up..
Ye zou ik wel heel graag zien op RW, 2023?
Op welke manier is die mager? De undercard is super diep. Op de tweede lijn heb je een aantal artiesten die gigantisch zijn in de Bay area. Editors of Bazart hebben daar toch ook niets te zoeken en zouden hier bovenaan het affiche prijken. Same thing.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.870
8.484
Die Amerikaanse affiches zijn altijd all over the place.
Vind ik vaak ook wel hoor (Bonnaroo heeft J Cole en de Dixie Chicks of Stevie Nicks en Machine Gun Kelly naast elkaar staan bvb), maar bij deze van Coachella vind ik dat dan weer niet. Redelijke staalkaart van wat er nu leeft in de muziek niet?

En Danny Elfman. Man, wat zou ik het tof vinden als een RW ook eens zo'n naam zou boeken. Al die filmscores live horen in een festivalsetting. Ook Hans Zimmer stond zo al eens op Coachella. Vind dat echt meesterlijk.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.868
6.025
Lil Nas X grote afwezige op die line-up, zou die ook wel eens op een festival willen zien.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Op welke manier is die mager? De undercard is super diep. Op de tweede lijn heb je een aantal artiesten die gigantisch zijn in de Bay area. Editors of Bazart hebben daar toch ook niets te zoeken en zouden hier bovenaan het affiche prijken. Same thing.
Op welke manier niet? Hadden een mooie gebalanceerde bovenkant met RATM, Frank Ocean, ravis Scott (oke die laatste weten we allemaal) waar echt 0,0 van over is. Alle 3 pop-headliners met alleen Ye die alternatief is in mijn ogen. Dus ja als pop-fan kom je hier wel aan je trekken ja, het festival staat er vol mee.
Billie is leuk, maar stond er in 2019 al, dus lijkt me niet per se nodig om die de eerstvolgende editie weer neer te zetten.
En vergeleken met vorige jaren is het al helemaal weinig bijzonder. In 2011 had je bijvoorbeeld nog The Strokes op dezelfde dag als Ye.
Tuurlijk zitten er leuke namen bij de undercard, mag ook wel bij zo'n groot festival toch? Maar goed, het oneens zijn is ook prima. Niet mijn line up dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Het was ooit een soort Roskilde of Primavera Sound in mijn ogen, dit is gewoon een grote Spotify show. Nauwelijks alternatief en grotendeels pop & EDM.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.868
6.025
Op welke manier niet? Hadden een mooie gebalanceerde bovenkant met RATM, Frank Ocean, ravis Scott (oke die laatste weten we allemaal) waar echt 0,0 van over is. Alle 3 pop-headliners met alleen Ye die alternatief is in mijn ogen. Dus ja als pop-fan kom je hier wel aan je trekken ja, het festival staat er vol mee.
Billie is leuk, maar stond er in 2019 al, dus lijkt me niet per se nodig om die de eerstvolgende editie weer neer te zetten.
En vergeleken met vorige jaren is het al helemaal weinig bijzonder. In 2011 had je bijvoorbeeld nog The Strokes op dezelfde dag als Ye.
Tuurlijk zitten er leuke namen bij de undercard, mag ook wel bij zo'n groot festival toch? Maar goed, het oneens zijn is ook prima. Niet mijn line up dit.
Een 90's rap groep, een rapper voor de zoomers en dan ja Frank Ocean. Begrijp niet goed hoe dat meer in balans zou zijn dan deze drie headliners? Kanye is... niet alternatief? Wut. Mans is één van de grootste en invloedrijkste rappers/artiesten op de planeet? Billie heeft een nieuw album uit? Doet een gigantische tournee? Haalt tonnen streams? In 2019 had ze nog maar pas die debuutplaat uit, waren er hier nog velen op dit forum die haar onderschatten en nu blijkt die drie jaar progressie nihil? Harry Styles doet qua shows dezelfde grote aan zalen als Billie Eilish en verkoopt ze net zoals haar moeiteloos uit. Mans muziek is trouwens totaal niet te vergelijken met de platte pop van 1D.

Vergeleken met affiches van een decennium terug is altijd een beetje valsspelen, dat weet je zelf ook. Beetje raar argument om erbij te halen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.868
6.025
Het was ooit een soort Roskilde of Primavera Sound in mijn ogen, dit is gewoon een grote Spotify show. Nauwelijks alternatief en grotendeels pop & EDM.
Los van Louis The Child staat er geen enkele platte EDM-dj op de tweede lijn. Bovenkant bestaat hoofdzakelijk uit rap/hiphop, en dat is geen verrassing, toch?

rap: Run The Jewels, Lil Baby, Big Sean, Baby Keem, Megan, 21 savage
indie: Phoebe Bridgers, Maggie Rogers
r&b: Daniel Caesar, Joji, Giveon, Ari Lennox
pop: Doja Cat, Anitta
elektronica: Disclosure, Flume, Jamie xx
edm: Louis The Child
reggaeton: Karol G
ander: Grupo Firme, Danny Elfman, Banda MS

edit: en als je naar de bovenkant van Primavera en Roskilde gaat kijken, denk ik dat je evenwel een goeie mengeling hiervan zult vinden haha. Volgens mij heb je een verkeerd beeld over beide festivals ofzo.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Een 90's rap groep, een rapper voor de zoomers en dan ja Frank Ocean. Begrijp niet goed hoe dat meer in balans zou zijn dan deze drie headliners? Kanye is... niet alternatief? Wut. Mans is één van de grootste en invloedrijkste rappers/artiesten op de planeet? Billie heeft een nieuw album uit? Doet een gigantische tournee? Haalt tonnen streams? In 2019 had ze nog maar pas die debuutplaat uit, waren er hier nog velen op dit forum die haar onderschatten en nu blijkt die drie jaar progressie nihil? Harry Styles doet qua shows dezelfde grote aan zalen als Billie Eilish en verkoopt ze net zoals haar moeiteloos uit. Mans muziek is trouwens totaal niet te vergelijken met de platte pop van 1D.

Vergeleken met affiches van een decennium terug is altijd een beetje valsspelen, dat weet je zelf ook. Beetje raar argument om erbij te halen.
De dingen die ik heb gehighlight zijn relevant inderdaad. Coachella is 1 grote geldmachine waar het belangrijker is 'dat je erbij was #Iwasthere' waar het ooit niet die instelling had. En ja line ups uit het verleden erbij halen, doen we anders bij RW, Pinkpop etc.?
Maar goed, 2015 had Interpol, ST Vincent, Belle & Sebastian, 2016 had bijvoorbeeld Sufjan Stevens, Beach House, CHVRCHES 2017 the XX, Lorde en Bon Iver op de tweede lijn staan. Die staat dit jaar vol met Doja Cat, Megan Thee Stallion en Karol G's. Die hebben hun plek, maar ga me niet vertellen dat dit een verbetering is ten opzichte van kwaliteit/alternativiteit of hoe je het zou willen noemen.

Los van Louis The Child staat er geen enkele platte EDM-dj op de tweede lijn. Bovenkant bestaat hoofdzakelijk uit rap/hiphop, en dat is geen verrassing, toch?

rap: Run The Jewels, Lil Baby, Big Sean, Baby Keem, Megan, 21 savage
indie: Phoebe Bridgers, Maggie Rogers
r&b: Daniel Caesar, Joji, Giveon, Ari Lennox
pop: Doja Cat, Anitta
elektronica: Disclosure, Flume, Jamie xx
edm: Louis The Child
reggaeton: Karol G
ander: Grupo Firme, Danny Elfman, Banda MS

edit: en als je naar de bovenkant van Primavera en Roskilde gaat kijken, denk ik dat je evenwel een goeie mengeling hiervan zult vinden haha. Volgens mij heb je een verkeerd beeld over beide festivals ofzo.
Rock: ...
Als je deze bovenkant serieus wil vergelijken qua variatie met die van PS2022 en Roskilde 2021 zijn we wat mij betreft wel uitgepraat ja. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.393
Maar goed, 2015 had Interpol, ST Vincent, Belle & Sebastian, 2016 had bijvoorbeeld Sufjan Stevens, Beach House, CHVRCHES 2017 the XX, Lorde en Bon Iver op de tweede lijn staan. Die staat dit jaar vol met Doja Cat, Megan Thee Stallion en Karol G's. Die hebben hun plek, maar ga me niet vertellen dat dit een verbetering is ten opzichte van kwaliteit/alternativiteit of hoe je het zou willen noemen.
Ben het hier wel mee eens. Volgens mij kunnen wij wel met elkaar concluderen dat waar RW 2022 doorschiet naar de 'witte mannen rock' de Coachelle lin-up doorschiet naar pop/hip-hop met zoveel mogelijk streams. Ik heb een duidelijke voorkeur tussen die twee affiches maar kan me voorstellen dat dit voor anderen totaal anders is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.870
8.484
Iets helemaal anders. De Faith No More vervanger.

Stormzy zou een kanshebber kunnen zijn (en zou me tot een dagkaart verleiden), maar wat met Nine Inch Nails? Ik wéét dat ze nog exclusief waren voor Hellfest, maar de band is ook vriendjes met RW en gezien Herman goed kan onderhandelen, zou die clausule niet doorbroken kunnen worden? Qua naam vind ik dat eigenlijk wel een gepaste vervanger voor een band als FNM. En qua grootte past het ook helemaal.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.393
Iets helemaal anders. De Faith No More vervanger.

Stormzy zou een kanshebber kunnen zijn (en zou me tot een dagkaart verleiden), maar wat met Nine Inch Nails? Ik wéét dat ze nog exclusief waren voor Hellfest, maar de band is ook vriendjes met RW en gezien Herman goed kan onderhandelen, zou die clausule niet doorbroken kunnen worden? Qua naam vind ik dat eigenlijk wel een gepaste vervanger voor een band als FNM. En qua grootte past het ook helemaal.
Ja fantastisch!! Meteen doen. Die laatste show in de Barn staat hoog op mijn RW shows lijstje. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar Stormzy, zou die weleens live willen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Iets helemaal anders. De Faith No More vervanger.

Stormzy zou een kanshebber kunnen zijn (en zou me tot een dagkaart verleiden), maar wat met Nine Inch Nails? Ik wéét dat ze nog exclusief waren voor Hellfest, maar de band is ook vriendjes met RW en gezien Herman goed kan onderhandelen, zou die clausule niet doorbroken kunnen worden? Qua naam vind ik dat eigenlijk wel een gepaste vervanger voor een band als FNM. En qua grootte past het ook helemaal.
Los van m'n eigen fan zijn maar ik denk dat Liam Gallagher ook prima past daar. Qua grootte schat ik ik die gelijk in als FNM. Staan beiden op sommige festivals in Europa helemaal bovenaan en op een RW als (plek voor de) sub.
Maar zou met zowel Stormzy als NIN ook héél erg blij zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.868
6.025
Coachella is 1 grote geldmachine waar het belangrijker is 'dat je erbij was #Iwasthere' waar het ooit niet die instelling had.
Letterlijk elk festival doet dit en draait om geld. Kijk naar RW zélf lol.

maar ga me niet vertellen dat dit een verbetering is ten opzichte van kwaliteit/alternativiteit of hoe je het zou willen noemen.
Dat uh.. zeg ik toch nergens?

Rock is dood? Hoeveel rockbands ontstaan de laatste tien jaar hebben de afgelopen vijf jaar, en dan ben ik royaal, aan de bovenkant van de affiches van Primavera, Roskilde en Coachella gestaan. The 1975? HAIM? Future Islands? Hoeveel rockbands hebben er überhaupt de laatste vijf jaar bovenaan gestaan? Een handjevol. Coachella, maar zeker ook Primavera zijn al enkele jaren bezig hun affiches te transformeren naar meer rap/pop heavy dingen, logisch want het zijn de dingen die nu eenmaal het hardst leven. Over dit hebben we het al zoveel keer gehad, maar het is gewoon zo dat er nauwelijks bandje-bands zijn die nog doorbreken, groot worden en opklimmen tot headliner zoals dat pakweg 15 jaar geleden aan de lopende band gebeurde.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.393
Rock is dood? Hoeveel rockbands ontstaan de laatste tien jaar hebben de afgelopen vijf jaar, en dan ben ik royaal, aan de bovenkant van de affiches van Primavera, Roskilde en Coachella gestaan. The 1975? HAIM? Future Islands? Hoeveel rockbands hebben er überhaupt de laatste vijf jaar bovenaan gestaan? Een handjevol. Coachella, maar zeker ook Primavera zijn al enkele jaren bezig hun affiches te transformeren naar meer rap/pop heavy dingen, logisch want het zijn de dingen die nu eenmaal het hardst leven. Over dit hebben we het al zoveel keer gehad, maar het is gewoon zo dat er nauwelijks bandje-bands zijn die nog doorbreken, groot worden en opklimmen tot headliner zoals dat pakweg 15 jaar geleden aan de lopende band gebeurde.
Rock doet zichzelf ook geen plezier door elke band die wel hard opkomt (Greta van Fleet, Maneskin en oke Yungblud) ook direct af te fakkelen als nep, kopie en aanstellers en niet te omarmen. In de pop/hip-hop kringen kunnen artiesten wel met één album headliner of sub worden maar in rock kringen moet je hiervoor minimaal 10 jaar bezig zijn om enige bredere waardering te krijgen. Wonderlijk mechanisme.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.430
4.570
Iets helemaal anders. De Faith No More vervanger.

Stormzy zou een kanshebber kunnen zijn (en zou me tot een dagkaart verleiden), maar wat met Nine Inch Nails? Ik wéét dat ze nog exclusief waren voor Hellfest, maar de band is ook vriendjes met RW en gezien Herman goed kan onderhandelen, zou die clausule niet doorbroken kunnen worden? Qua naam vind ik dat eigenlijk wel een gepaste vervanger voor een band als FNM. En qua grootte past het ook helemaal.
het probleem met exclusief zijn, is dat het ook in het contract staat en ik denk niet dat Hellfest dat zo maar zal laten aanpassen om RW een plezier te doen, die moeten trouwens ook FNM nog vervangen
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.868
6.025
Greta Van Fleet headlinede al bijna een aantal festivals (in de VS, maar ook in Europa) enkel en alleen op basis van die eerste plaat. Dat is op z'n minst gezegd vrij uniek, al moet ik zeggen dat de kaars toch nu net ietsje minder fel brandt dan in 2019. Kan een gevoel zijn. Staan qua plaats quasi hetzelfde als toen, sub, opdracht is nu om te groeien richting co-headliner. Zie het ze wel doen mits nog een album. Yungblud doet me een pak minder, maar die gast is razend populair.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken