Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Veel te klein hoofdpodium.
nou... dan hebben we dat duidelijk, toch

vind je het heel erg als ik dat geen reden vind om Stromea niet op BKS of DTRH te zien als headliner en dat enkel een mainstagespot op Pinkpop te verklaren zou zijn? Ik denk toch niet dat dat echt een issue is. De afmeting van het podium?

Ik denk dat Pinkpop veel internationaler denkt dan een Nederlandse cq Benelux act.
Waardoor ik meer kijk naar 'grotere' internationale headliners, een act die bijvoorbeeld in Zuid Europa, Engeland, Scandinavie of Duitsland als headliner zou staan. Sorry hoor, maar dan is voor Pinkpop in mijn ogen, niet in aanmerking voor een headline spot op Pinkpop. Als je me nu zou vragen, zie ik eerder Beyonce die plek pakken dan dat Stromea komt. Van beide durf ik zelfs nog niet eens te zeggen of ze uberhaupt touren in 2022 fyi...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik volg jou daarin ook hoor, wat je zegt is zeker waar. Maar denk je dat Stromae minder volk zal trekken dan pak 'm beet een Kings of Leon of The Offspring of Linkin Park?

Denk echt dat een comeback van Stromae, exclusief op Pinkpop, een hoop mensen over de streep zal trekken om een ticket aan te schaffen.
KoL heeft zijn tijd wel gehad. The Offspring is nooit headliner formaat geweest op Pinkpop, 3FM stage (of hoe dat ook mogen heten tegenwoordig) afsluiter vond ik al aan de hoge kant. Linkin Park was ook aan het afbouwen ja. Maar goed, daar kunnen we nu geen status meer aan koppelen. Stromae zou gewoon een goede sub zijn lijkt me.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
nou... dan hebben we dat duidelijk, toch

vind je het heel erg als ik dat geen reden vind om Stromea niet op BKS of DTRH te zien als headliner en dat enkel een mainstagespot op Pinkpop te verklaren zou zijn? Ik denk toch niet dat dat echt een issue is. De afmeting van het podium?

Euhhh, just to be sure: je begreep dat het om de capaciteit van het veld voor het hoofdpodium ging, en niet het formaat van het podium zelf toch?
 
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Die man heeft al 7 jaar niet opgetreden. Beetje hetzelfde met The Strokes, laten we het alsjeblieft niet normaal gaan vinden dat een act haast nóóít (in ons land) optreedt en dan vervolgens maar kan eisen wat en hoe en welke plek die wil. Doe dan wat harder je best als artiest en breng nieuwe muziek uit of treedt op z'n minst een keer op..
Vaak zorgt een heel lange afwezigheid/zeldzaamheid voor net meer belangstelling. SOAD (2017) en Tool (2019) zijn ook heel lang inactief geweest, zonder shows en nieuwe muziek, maar net daardoor was de hype rond hun ‘terugkeer’ net zo groot toch? Idem voor die gitarist van de RHCP. ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Euhhh, just to be sure: je begreep dat het om de capaciteit van het veld voor het hoofdpodium ging, en niet het formaat van het podium zelf toch?
en dan nog... BKS en DTRH hebben genoeg mensen voor hoofdpodium staan om een festivalgig van Stromea te dragen.
zie nog altiijd niet in wat daarin de issue is, vind het zelfs minachtend naar BKS en DTRH om zo iets te vinden.
kijk naar de headliners die daar gestaan hebben, toch
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
nou... dan hebben we dat duidelijk, toch

vind je het heel erg als ik dat geen reden vind om Stromea niet op BKS of DTRH te zien als headliner en dat enkel een mainstagespot op Pinkpop te verklaren zou zijn? Ik denk toch niet dat dat echt een issue is. De afmeting van het podium?

Ik denk dat Pinkpop veel internationaler denkt dan een Nederlandse cq Benelux act.
Waardoor ik meer kijk naar 'grotere' internationale headliners, een act die bijvoorbeeld in Zuid Europa, Engeland, Scandinavie of Duitsland als headliner zou staan. Sorry hoor, maar dan is voor Pinkpop in mijn ogen, niet in aanmerking voor een headline spot op Pinkpop. Als je me nu zou vragen, zie ik eerder Beyonce die plek pakken dan dat Stromea komt. Van beide durf ik ze;fs nog niet eens te zeggen of ze uberhaupt touren in 2022 fyi...
Ik mag hopen dat je niet denkt dat ik de vierkante meters van het podium zelf bedoel.... het gaat om de capaciteit van het publiek dat je voor het hoofdpodium kwijt kunt,

En prima als Pinkpop internationaler denkt hoor. Geen idee of dat zo is, zou zeker kunnen. Denk zelf dat kwaliteit en populariteit de meest doorslaggevende factoren zullen zijn, maar goed, daarover kunnen de meningen verschillen. Ik denk: wat maakt het uit of een act uit België komt of uit het veel kleinere Denemarken?

Uiteraard is Beyonce een grotere ster dan Stromae. Zo kun je er nog wel meer bedenken natuurlijk. Doet er niets aan af dat ik stellig overtuigd ben dat wanneer Stromae naar Pinkpop zou komen, hij daar headliner is. Ook kleinere acts dan Beyonce kunnen Pinkpop headlinen, je kunt het je bijna niet voorstellen, maar echt waar...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
en dan nog... BKS en DTRH hebben genoeg mensen voor hoofdpodium staan om een festivalgig van Stromea te dragen.
zie nog altiijd niet in wat daarin de issue is, vind het zelfs minachtend naar BKS en DTRH om zo iets te vinden.
kijk naar de headliners die daar gestaan hebben, toch
BKS en DTRH zijn wel de laatste festivals waar ik minachtend over zou doen. Maar qua aantallen bezoekers halen ze het in de verste verte niet bij Pinkpop.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.381
Vaak zorgt een heel lange afwezigheid/zeldzaamheid voor net meer belangstelling. SOAD (2017) en Tool (2019) zijn ook heel lang inactief geweest, zonder shows en nieuwe muziek, maar net daardoor was de hype rond hun ‘terugkeer’ net zo groot toch? Idem voor die gitarist van de RHCP. ?
Zowel TOOL als SOAD waren beiden nooit als enige/afsluitende headliner geboekt. SOAD sloot op Pinkpop Noordpodium af. Exact mijn punt dus, Stromae kán wel als headliner maar moet zeker niet zeuren als ie sub is of nog na de headliner speelt als een soort 'dans-act'.
En wat betreft RHCP, die verkochten vóór Frusciante ook al 2x de Ziggo uit en een Pinkpop dag. ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Zowel TOOL als SOAD waren beiden nooit als enige/afsluitende headliner geboekt. SOAD sloot op Pinkpop Noordpodium af.
Het ging m vooral over populariteit na lange afwezigheid. Het is toch niet gek dat een act die heel lang niet bij ons gespeeld heeft, net gewilder is dan andersom?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik mag hopen dat je niet denkt dat ik de vierkante meters van het podium zelf bedoel.... het gaat om de capaciteit van het publiek dat je voor het hoofdpodium kwijt kunt,

En prima als Pinkpop internationaler denkt hoor. Geen idee of dat zo is, zou zeker kunnen. Denk zelf dat kwaliteit en populariteit de meest doorslaggevende factoren zullen zijn, maar goed, daarover kunnen de meningen verschillen. Ik denk: wat maakt het uit of een act uit België komt of uit het veel kleinere Denemarken?

Uiteraard is Beyonce een grotere ster dan Stromae. Zo kun je er nog wel meer bedenken natuurlijk. Doet er niets aan af dat ik stellig overtuigd ben dat wanneer Stromae naar Pinkpop zou komen, hij daar headliner is. Ook kleinere acts dan Beyonce kunnen Pinkpop headlinen, je kunt het je bijna niet voorstellen, maar echt waar...
Misschien komt het ook door mijn leeftijd (32 jaar inmiddels, woop woop). Maar begin ook wel steeds meer moeite te krijgen om "jonge" acts te beoordelen op grote. Ik kan me namelijk nog heel goed voorstellen dat hij slechts sub is.

Vind het ook lastig waar je naar moet kijken... views, Spotify luisteraars zegt me eerlijk gezegd nog net te weinig. Wel zal dit met de jaren meer en belangrijker en belangrijker worden. Maar als we daar naar kijken zou een Mart Hoogkamer bij wijze van spreken groter zijn dan U2 als je naar de Nederlandse cijfers kijkt, maar in populariteit werkt het toch anders.

Ik ben zeer benieuwd hoe boekers hier naar kijken en hoe ze dat exact meten. Het is soms ook geen gevoels kwestie waarom iets wel of niet kan headlinen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
BKS en DTRH zijn wel de laatste festivals waar ik minachtend over zou doen. Maar qua aantallen bezoekers halen ze het in de verste verte niet bij Pinkpop.
dus, dan begrijp ik jou als volgt : omdat Pinkpop 70k bezoekers trekken kan, kan Stromae enkel daar als headliner staan, dat is wat je zegt?

ik, ben nog altijd niet overtuigd?
ik zie namelijk niet in dat een festival van 25k/30k niet gedragen kan worden door Stromea, sterker nog, dat vind ik zeer reeel.
dat zie ik op Pinkpop niet gebeuren, ik geloof dat hij heel populair is absoluut.
ik denk alleen ook dat je uitverkochte zaalshows niet kan vergelijken met het verkopen van een festivaldag, dat wil nog al eens anders uitpakken.
Snollebollekes verkoop ook GelreDome uit, maar dat is ook geen reden om die als headliner te zetten? De gruwel als ik er aan denk...

Ik zie nog altijd niet zo'n hoge spot voor Stromae op Pinkpop, maar ik ben nog meer verbaast dat je hem nu afschrijft voor een festival als BKS of DTRH?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Ik denk dat we zelfs alle mogelijke schrijfwijzen van 'Stromae' ook al achter ons hebben. Heerlijke forummiddag.
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
dus, dan begrijp ik jou als volgt : omdat Pinkpop 70k bezoekers trekken kan, kan Stromae enkel daar als headliner staan, dat is wat je zegt?

ik, ben nog altijd niet overtuigd?
ik zie namelijk niet in dat een festival van 25k/30k niet gedragen kan worden door Stromea, sterker nog, dat vind ik zeer reeel.
dat zie ik op Pinkpop niet gebeuren, ik geloof dat hij heel populair is absoluut.
ik denk alleen ook dat je uitverkochte zaalshows niet kan vergelijken met het verkopen van een festivaldag, dat wil nog al eens anders uitpakken.
Snollebollekes verkoop ook GelreDome uit, maar dat is ook geen reden om die als headliner te zetten? De gruwel als ik er aan denk...

Ik zie nog altijd niet zo'n hoge spot voor Stromae op Pinkpop, maar ik ben nog meer verbaast dat je hem nu afschrijft voor een festival als BKS of DTRH?
Ja, persoonlijk denk ik dat Lowlands met 70000 mensen per dag en Pinkpop met 65000 mensen per dag de enige festivals zijn waar je hem fatsoenlijk kwijt kunt. Waarbij Pinkpop meer mensen voor het hoofdpdium kwijt kan dan er in de Alpha passen. En dan ga ik af op de drukte bij zijn headlineshows destijds op Lowlands (die drukte was echt absurd zoals ik al zei), en de drukte op Werchter en Pinkpop (waar ik hierover heb gelezen). Gecombineerd met het feit dat hij best exclusief is en al jaren niet meer heeft opgetreden, een comeback altijd extra hype veroorzaakt en het feit dat hij zeer toegankelijke popmuziek maakt en dus een goede variatie zou zijn ten opzichte van de nu al vastgelegde headliers op Pinkpop. Ik ben er heilig van overtuigd dat hij die hele draf- en renbaan in vuur en vlam gaat zetten (zonder rammsteinhulpmiddelen ;-)).

Op de Snollebollekes ga ik maar niet in.

Waarbij ik echt hoop dat ik het verkeerd heb en Stromae toch door Lowlands, DTRH of BKS geboekt kan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
En dan te bedenken dat het nog maar een gerucht is dat Stromae uberhaupt weer muziek gaat maken, laat staan toeren.

Maar we hebben weer een paar uurtjes lol gehad ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
zeker, ik vond het wel enerverend! en laat me eerlijk zijn, zeker goed dat de meningen verschillen.

ik denk dat het kwijtkunnen van 70k bezoekers niet de doorslag is dat Stromae dan headliner is?
Die kan makkelijk 30k bij Noord overvol krijgen op een festivaldag en naar mijn mening ook BKS of DTRH headlinen. Maar zie nog altijd daaraan niet dat dat een doorslag is om hem tot headliner te bekronen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Toch ben ik wel benieuwd waarom je niet ingaat op Snollebollekes. Zonder grappen of grollen, het is natuurlijk geen headliner voor Pinkpop. Maar toch ben ik benieuwd waar we precies een grens leggen? Bij Dennis is die al bij Stromae, bij jouw is die van Snollebollekes.

Raar voorbeeld, morgen stoppen ze en over 10 jaar doen ze een eenmalige reünie wat echt zekerste weten massaal gaat uitverkopen. Waarom "kan/mag" Snollebollkes dan niet op Pinkpop staan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Toch ben ik wel benieuwd waarom je niet ingaat op Snollebollekes. Zonder grappen of grollen, het is natuurlijk geen headliner voor Pinkpop. Maar toch ben ik benieuwd waar we precies een grens leggen? Bij Dennis is die al bij Stromae, bij jouw is die van Snollebollekes.

Raar voorbeeld, morgen stoppen ze en over 10 jaar doen ze een eenmalige reünie wat echt zekerste weten massaal gaat uitverkopen. Waarom "kan/mag" Snollebollkes dan niet op Pinkpop staan.
Die grens is vreselijk subjectief ja. Ik durf die niet voor iedereen te trekken. Maar ik denk wel dat het reëel is te stellen dat Stromae (al dan niet als headliner hoor, ik heb de wijsheid niet in pacht) op dit moment beter aansluit bij een pop- of rockfestival dan Snollebollekes. Ik zie Stromae bijvoorbeeld ook niet zo snel op een Piratenfestijn verschijnen (waar de capaciteit misschien wel groot genoeg is ;-)). In zijn algemeenheid trekt een festival een bepaalde doelgroep en sommige muziek matcht daar feilloos bij, andere muziek een beetje en sommige muziek (nu) niet.

Die grens verschuift ook vanzelf in de loop der tijd. In de tijd dat ik Pinkpop bezocht, was het echt ondenkbaar dat Marco Borsato daar geboekt zou worden, of Guus Meeuwis. Om maar twee voorbeelden te noemen.

En je scenario in de tweede alinea van je post kan zomaar eens bewaarheid worden in de toekomst. Ik sluit niets uit.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ja, persoonlijk denk ik dat Lowlands met 70000 mensen per dag en Pinkpop met 65000 mensen per dag de enige festivals zijn waar je hem fatsoenlijk kwijt kunt. Waarbij Pinkpop meer mensen voor het hoofdpdium kwijt kan dan er in de Alpha passen. En dan ga ik af op de drukte bij zijn headlineshows destijds op Lowlands (die drukte was echt absurd zoals ik al zei), en de drukte op Werchter en Pinkpop (waar ik hierover heb gelezen). Gecombineerd met het feit dat hij best exclusief is en al jaren niet meer heeft opgetreden, een comeback altijd extra hype veroorzaakt en het feit dat hij zeer toegankelijke popmuziek maakt en dus een goede variatie zou zijn ten opzichte van de nu al vastgelegde headliers op Pinkpop. Ik ben er heilig van overtuigd dat hij die hele draf- en renbaan in vuur en vlam gaat zetten (zonder rammsteinhulpmiddelen ;-)).

Op de Snollebollekes ga ik maar niet in.

Waarbij ik echt hoop dat ik het verkeerd heb en Stromae toch door Lowlands, DTRH of BKS geboekt kan worden.
Dus op bks zou het te druk worden bij de main. Tijdens Radiohead op bks speelde ook alleen maar Radiohead waarom zou het voor Stromae dan opeens te klein zijn?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken