Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Wist je dit al Dennis?



Je bent dus tot en met 2025 van je Pinkpop ticket voorzien denk ik wel. :D
Ja, doei... Had ik nu ook maar een ticket gekocht. Wat is dit nou? Gun het je natuurlijk wel Dennis, maar vind het belachelijk dat ik nu vier jaar op een rij met een achterstand moet beginnen om tickets te bemachtigen.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
ik kan me nu echt niet meer voorstellen dat de derde headliner een act is die al tourdata heeft gecommuniceerd en zeker niet een act die tourdata / festivaldata rondom het Pinkpop-weekend heeft

dit gaat imo toch echt om een act die nog geheel met een aankondiging van een tour moet komen,

edit, deze denk ik dan:
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in 2022 (tour geruchten: Italie Florence en Ferrara ook uit Ierland Dublin en Cork)
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Beyoncé, hoog op verlanglijst Pinkpop
Dan mag je Eminem ook aan dit rijtje toevoegen, was in 2019 geboekt maar zei af in november/december, waarna Armin van Buuren als vervanger is geboekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ja, doei... Had ik nu ook maar een ticket gekocht. Wat is dit nou? Gun het je natuurlijk wel Dennis, maar vind het belachelijk dat ik nu vier jaar op een rij met een achterstand moet beginnen om tickets te bemachtigen.
Dit is niets minder dan een mooi gebaar voor mensen die met pas een halve line-up bekend een kaart hebben gekocht, en vervolgens bij annulering en alle onzekerheid voor zowel 2021 als 2022, toch hun kaart hebben gehouden, omdat ze zeer waarschijnlijk toch wel weer gaan, en omdat Pinkpop mogelijk was omgevallen als ze alles terug hadden moeten betalen. Er is helemaal niets belachelijks aan. Pinkpop moet elk jaar 90.000 dagkaarten en 35.000 weekendkaarten zien te verkopen. Een deel daarvan komt nu op voorhand terecht bij een groep die het festival een warm hart toedragen, zonder daarbij te suggereren dat mensen die niet bij die groep horen dat niet doen. Ik vind het tof. En mocht het festival een keer een line-up krijgen waardoor er een run op kaarten komt, dan is dat maar even een keertje jammer voor fans van bands uit die line-up. Het is in ieder geval beter dan in 2014. Toen was het andersom, en gingen enkele Stones-fans er met de dagkaarten en een groot deel van de weekendkaarten vandoor, en pisten een hoop Pinkpop die-hards er naast. Vanuit mij niets dan lof voor deze tegemoetkoming...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Dit is niets minder dan een mooi gebaar voor mensen die met pas een halve line-up bekend een kaart hebben gekocht, en vervolgens bij annulering en alle onzekerheid voor zowel 2021 als 2022, toch hun kaart hebben gehouden, omdat ze zeer waarschijnlijk toch wel weer gaan, en omdat Pinkpop mogelijk was omgevallen als ze alles terug hadden moeten betalen. Er is helemaal niets belachelijks aan. Pinkpop moet elk jaar 90.000 dagkaarten en 35.000 weekendkaarten zien te verkopen. Een deel daarvan komt nu op voorhand terecht bij een groep die het festival een warm hart toedragen, zonder daarbij te suggereren dat mensen die niet bij die groep horen dat niet doen. Ik vind het tof. En mocht het festival een keer een line-up krijgen waardoor er een run op kaarten komt, dan is dat maar even een keertje jammer voor fans van bands uit die line-up. Het is in ieder geval beter dan in 2014. Toen was het andersom, en gingen enkele Stones-fans er met de dagkaarten en een groot deel van de weekendkaarten vandoor, en pisten een hoop Pinkpop die-hards er naast. Vanuit mij niets dan lof voor deze tegemoetkoming...
Ik vind het ook een mooi gebaar hoor, maar zulke grote line-ups gaan zeker twee keer van de vijf jaar gebeuren. Ik vind het best oneerlijk, ondanks dat die mensen PP hebben gesteund, dat de rest van de kaartverkopers met een achterstand begint. Denk overigens niet dat PP was omgevallen als ze alles terug hadden moeten betalen, maar bon. Maar goed, volgens mij ben ik één van de weinigen die dit vindt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
ik vraag me wel af, hoeveel kaarten er uberhaupt behouden zijn uit 2020 en 2021. Er zal inmiddels veel afgevallen zijn.
daarnaast is de spoeling ook uitgedund na de GnR cancel, na de RHCP cancel. Zijn er al wat kaarten omgezet voor Pearl Jam en vervallen voor zondag.
Neem aan dat de zondag dagkaarten vrijwel allemaal in vouchers zijn veranderd of geld-terugvragers zijn, eerst is GnR afgevallen, vervolgens gaat PJ naar de zaterdag en blijft er niets staan op die zondag. Daar is denk ik geen dagkaart behouden gebleven.
Van de vrijdag zijn door wegvallen RHCP wel wat kaarten in terugname gegaan, voor Metallica misschien iets behouden maar er is nog geen verkoop geweest. 2019/2020 waren 87% voor de vrijdag dagkaarten verkocht, dat is circa 26.100 van 30.000. Maar, dat was op basis van RHCP, inmiddels zijn ze weggevallen en Metallica hiervoor in de plaats. Ik neem aan dat die behouden vrijdagdagkaarten ook behoorlijk uitgedund zijn.
Met alle omzettingen, neem ik aan dat er een reeks zaterdagkaarten vergeven zijn nu, door Pearl Jam dag. Maar ik neem niet aan dat er zo veel kaarten verkocht zijn in 2021 voor die dag. Was de tijd te onzeker voor.
Qua weekend is het maar gokken.

In begin (omstreeks de 1e cancel) 2021 zijn overigens van de ca 75.000 verkochte tickets er 17.000 ingeleverd.
Mijn gok is dat zo’n circa 25.000 weekend kaarten waren verkocht voor 2020, hiervan zal waarschijnlijk wel een groot percentage behouden zijn voor de mensen die sowieso een Pinkpop-weekend kaart kopen. Als ik moet gokken, kan ik me voorstellen dat rondom 20.000 weekend tickets behouden zijn, de helft van de capaciteit weekend-tickets?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik vind het ook een mooi gebaar hoor, maar zulke grote line-ups gaan zeker twee keer van de vijf jaar gebeuren. Ik vind het best oneerlijk, ondanks dat die mensen PP hebben gesteund, dat de rest van de kaartverkopers met een achterstand begint. Denk overigens niet dat PP was omgevallen als ze alles terug hadden moeten betalen, maar bon. Maar goed, volgens mij ben ik één van de weinigen die dit vindt.
Ben het wel met je eens hoor Dave. Ja het is een mooi gebaar maar 4 jaar lang een voorkeursrecht is echt wel belachelijk. Je maakt het voor nieuwe fans en bezoekers op deze manier simpelweg moeilijker om aan kaarten te komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het blijft op dat gebied lastig te voorspellen. De echte die hard Pinkpopganger zal zijn kaart wel houden. Voor de rest is het moeilijk te voorspellen. Wat wel duidelijk is is dat mensen na bijna 2 jaar ellende snakken naar een zomer met leuke festivals. Heel veel gaan gewoon ondanks dat het programma hun misschien niet helemaal aanstaat. Ik denk dat echt heel veel festivals in Nederland volgend jaar gewoon uitverkocht zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
ik denk wel, dat in een "knaldrang-climaat" waar we 'pre-corona / nieuw normaal' naar toe gaan. Het voor de die-hard Pinkpoppers wel een lang gekoesterde wens en vraag is om een presale uberhaupt te doen. Het is een tegemoetkoming waar al lang om gevraagd word en de situatie heeft nu (naar omstandigheden) er voor gezorgd dat het gebeurt is.

Zie het als de presale van fan acoounts van fans van bands. Neem bijvoorbeeld Metallica, die doen een dag voor de verkoop ook een fan-presale. GnR heeft de Nighttrain-presale.

Zie het zo, deze mensen bezetten niet de ticketmaster wachtrij op de verkoop dag. En zo veel mensen dat het al uitverkocht is bij de presale is ook niet aannemelijk. Dus er zijn voor de andere mensen ook nog genoeg opties.

oke, ik heb misschien makkelijk praten door mijn ticket te behouden en als klein beetje pinkpop-fan... maar als gebaar naar de ticket-houders geeft het ook het belang aan van de organisatie zelf door dit als dank over te hebben.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
ik denk wel, dat in een "knaldrang-climaat" waar we 'pre-corona / nieuw normaal' naar toe gaan. Het voor de die-hard Pinkpoppers wel een lang gekoesterde wens en vraag is om een presale uberhaupt te doen. Het is een tegemoetkoming waar al lang om gevraagd word en de situatie heeft nu (naar omstandigheden) er voor gezorgd dat het gebeurt is.

Zie het als de presale van fan acoounts van fans van bands. Neem bijvoorbeeld Metallica, die doen een dag voor de verkoop ook een fan-presale. GnR heeft de Nighttrain-presale.

Zie het zo, deze mensen bezetten niet de ticketmaster wachtrij op de verkoop dag. En zo veel mensen dat het al uitverkocht is bij de presale is ook niet aannemelijk. Dus er zijn voor de andere mensen ook nog genoeg opties.

oke, ik heb misschien makkelijk praten door mijn ticket te behouden en als klein beetje pinkpop-fan... maar als gebaar naar de ticket-houders geeft het ook het belang aan van de organisatie zelf door dit als dank over te hebben.
Die presale is prima, hoor, maar wel gewoon voor één jaar. Het zal inderdaad niet uitverkocht raken, maar mocht de headliners groots zijn (en dat verwachten we nu wel), is het wel zo dat je toch minder kans hebt als je bij de reguliere verkoop moet aansluiten.

Vergeet Volbeat niet voor die presale. Zag ik toevallig bij de tour met Ghost.
In ieder geval, neem aan dat dat met een code gaat en een maximaal aantal van acht kaarten ofzo, dus mocht je nog wat over laten... :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ben wel blij dat ikzelf degene ben die voor onze groep de kaarten van 2020 aangeschaft heeft. Jaarlijks gaan we met meerderen de blauwe donut in en dit was de eerste keer dat ik er als eerste doorheen kwam. Dus die voorrang staat mooi op mijn naam! Afhankelijk van onze groep zal ik de komende jaren 4, 5 of 6 kaarten nodig hebben, dus mocht de limiet op 4 kaarten staan, dan zullen ook wij wellicht de molen in moeten voor de aanvullende kaarten. Maar dan hebben we er tenminste alvast 4 in the pocket...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
en nog altijd is het vreemd dat die wijziging van start verkoop nog altijd zonder berichtgeving van Ticketmaster of Pinkpop ingesteld is.
nog niets...

Nog terug gezocht, in de mail van Ticketmaster op 21 augustus, hier staat nog 'gewoon' 2 oktober, met de wissel en voucheraanvraag tm 12 september.
Ook opvallend, dat ze daar nog spreken over '3-dagenticket', waar ze op de site nu over 'combi-ticket' spreken.

misschien komt er nog bericht?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
dat wilde ik nu niet meteen roepen
wel een kleinigheidje wat me opviel

ben gewoon steeds meer benieuwd of er binnenkort een berichtje komt en wat de insteek en inhoud gaat zijn?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Gewoon een verschil in terminologie van de firma's Ticketmaster en Buro Pinkpop. De een hanteert puur de term gekoppeld aan 3 festivaldagen, de ander hanteert de combinatie van alles festivaldagen plus de camping. Het zijn in dat laatste geval 5 dagen, aangezien je vanaf donderdagavond t/m maandagochtend op de camping kunt bivakkeren. Hier zou ik echt niets achter zoeken...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Gewoon een verschil in terminologie van de firma's Ticketmaster en Buro Pinkpop. De een hanteert puur de term gekoppeld aan 3 festivaldagen, de ander hanteert de combinatie van alles festivaldagen plus de camping. Het zijn in dat laatste geval 5 dagen, aangezien je vanaf donderdagavond t/m maandagochtend op de camping kunt bivakkeren. Hier zou ik echt niets achter zoeken...
Pinkpop zelf had het een paar maanden terug nog zelf over dagticket en weekendticket, op het camping-gedeelte op de site, spreken ze ook over weekendticket. Ticketmaster spreekt over dagkaart en 3dagenkaart. De term combi-ticket zie ik in deze context voor het eerst op de Pinkpop site. Maar ja, misschien is het maar terminologie
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Nee kan best. Daarnaast zullen ze sowieso op een andere dag staan dan Metallica, want de Metallica vrijdag is de GMM dag van Avenged Sevenfold. Headliner zullen ze echter niet zijn op Pinkpop. Zie ze wel subben voor Pearl Jam eigenlijk...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken