Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

Onze volgende naam is met recht een muzikale duizendpoot te noemen. In de jaren '90 een van de vaandeldragers van de Britpop, tijdens de Zeroes de rest van de wereld verovert met Gorillaz en hij focust zich momenteel op zijn solowerk. Het wordt voor hem een drukke zomer, want naast de headlinepositie op Supersonic Wings met Gorillaz komt Damon Albarn ook solo naar ons festival!

@Brian en @wenteldave

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
We blijven de headliner voor donderdag nog even uitstellen. We gaan eerst door met de afsluiter van ons tweede podium op de vrijdag van Stromae. Deze artiest is bekend van verschillende bands, zoals bijvoorbeeld The White Stripes. Maak je op om met de Seven Nation Army Slowly in te Turnen into Jack White!
Supersonic-Wings-Jack-White.png

Bevestigd: Do (dEUS) Vr (Stromae - Lorde - Jack White) Za (Gorillaz - The National) Zo (Tool - Faith No More)

Go @Oasiss en @koekdoos !

Een voormalig RW-(co)headliner op een tweede podium? Raar, dacht dat we het realistisch moesten houden.

Zijn we al op het moment aangekomen dat namen als Beach House er uitgaan? Dit gaat nog pijnlijk worden ?

Alee, volgens die redenering kun je Bon Iver ook gewoon ergens op een tweede podium neerpoten omdat ie in de Tivoli 's heeft gestaan. Festivals ≠ concerten. Imo, hoort ie gewoon op 'de mainstage', that's all. Je gaat me toch niet wijs maken dat ie een kaliber kleiner is dan Gorillaz of The National hè.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Alee, volgens die redenering kun je Bon Iver ook gewoon ergens op een tweede podium neerpoten omdat ie in de Tivoli 's heeft gestaan. Festivals ≠ concerten. Imo, hoort ie gewoon op 'de mainstage', that's all. Je gaat me toch niet wijs maken dat ie een kaliber kleiner is dan Gorillaz of The National hè.
Zeker, maar op Pinkpop stond ie alweer als sub. Sub is voor mij persoonlijk gelijk aan het afsluiten van een tweede podium. Et voilá, je krijgt deze beslissing. Maar goed, wie weet gaan we nog in conclaaf en komen we op de beslissing terug.

Zeker, maar op Pinkpop stond ie alweer als sub. Sub is voor mij persoonlijk gelijk aan het afsluiten van een tweede podium. Et voilá, je krijgt deze beslissing. Maar goed, wie weet gaan we nog in conclaaf en komen we op de beslissing terug.
Maar zo zullen Jack White/zijn mgmt en vele artiesten er niet over denken. In het RW-topic toch al vaak gehoord van artiesten die de Barn niet goed genoeg vinden en op de mainstage willen, maar waarbij de organisatie hen dat niet wil/kan geven. Vond 't gewoon vreemd, zeker omdat Lorde dan wordt doorgeschoven als headliner die dag, lijkt 't terwijl ik de indruk heb dat ze een pak minder kaarten zou doen schuiven (in de echte wereld).

Maar zo zullen Jack White/zijn mgmt en vele artiesten er niet over denken. In het RW-topic toch al vaak gehoord van artiesten die de Barn niet goed genoeg vinden en op de mainstage willen, maar waarbij de organisatie hen dat niet wil/kan geven. Vond 't gewoon vreemd, zeker omdat Lorde dan wordt doorgeschoven als headliner die dag, lijkt 't terwijl ik de indruk heb dat ze een pak minder kaarten zou doen schuiven (in de echte wereld).
Zat bij ons ook de twijfel, dus die gaan we misschien nog omwisselen, ja.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Sommige kansen krijg je maar één keer en vandaag de dag vindt er zo'n kans plaats. Onze volgende aankondiging lag al even vast, maar na de vorige aankondiging zo vlak voor de onze kwam er nog een snel spoedoverleg. Wat zou collega Oasiss ervan vinden als we de plannen omgooien en een andere naam aankondigen? Gelukkig gaat het er bij ons festival vredig aan toe en is er alleen maar bonje bij de buren. Oasiss akkoord, zowel het originele plan was prima, maar ook het nieuwe plan is prima. De originele naam voor deze aankondiging zal op een later moment nog volgen en anders is het huilen.

Goed, de sterren en planeten perfect uitgelijnd voor dit moment. Na de voorgaande aankondiging van Jack White zo'n anderhalf uur geleden, mag je eigenlijk nog maar één naam aankondigen. We springen over van het ene uiterste naar het andere, van wit naar zwart, van de ene Jack naar de andere.

Tenacious D

Jack Black en compaan Kyle Gass zullen het publiek betoveren met voornamelijk vreemde en aparte nummers van verschillende albums. Uiteraard het bekende Tribute zal ten gehore gebracht worden, Kickapoo, het nieuwere werk van album Post-Apocalypto uit 2018 en uiteraard komt ook de duivel nog even langs. Het wordt een waar feest!

Met dank aan Brian en Dave voor de mogelijkheid om back to back Jack White en Jack Black te kunnen aankondigen.

Tot nu toe aangekondigd:
Radiohead - Metallica - Tame Impala
Portishead - Ayreon - Slash
Tenacious D - Froukje

@Timmetje en @Rikkie

Aan het begin van deze maand werd, volgens één helft van de organisatie, met ''Sometimes I Might Be Introvert'' één van de beste albums van 2021 gedropt.

Vanzelfsprekend mag Little Simz daarom absoluut niet ontbreken op ons festival.

We hebben nu een aantal buitenlandse iconen op het affiche staan dus wordt het eens tijd voor een band afkomstig uit de Nederlandse staat. De desbetreffende band is al jaren actief en bijna niet meer weg te denken. Het gaat natuurlijk om De Staat.

@Oasiss @koekdoos

Na eerder vandaag onverwachts een schitterend Amerikaans duo (die al dan niet de greatest song in the world hebben gemaakt) te hebben aangekondigd, blijven we nog eventjes in de Verenigde Staten. De wieg van onze volgende kanjer stond ruim dertig jaar geleden in Detroit, maar inmiddels is deze artiest er eentje geworden die de hele wereld heeft gezien. Inmiddels is niets meer nieuw voor haar. Na optredens op onder meer Glastonbury en Coachella zal niemand meer eraan twijfelen: zij is a 100% bad bitch feeling good as hell. En volledig terecht natuurlijk. Deze prachtige dame, krijgt een prachtig plekje op ons festival. Het zal voor niemand meer een verrassing zijn:

LIZZO

@wenteldave @Brian

Na mijn kompaan is het nu de beurt aan mij om een wildcard in te zetten. Het is een complete verrassing voor mijn collega dus ik hoop dat hij ermee kan leven.
Het is namelijk mijn hero en de nummers van het laatste album wil ik zó graag live horen. Ik weet zeker dat mijn cold little heart, en naast mij die van velen, er veel harder door gaat kloppen. Daar is ie weer;

Users who are viewing this thread