Albums van 2021

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
black midi - Cavalcade.
Belachelijk sterk jaar voor de post-punk/experimentele rock dit jaar, met albums van black midi, Black Country, New Road, Squid en Shame die waarschijnlijk allemaal in mijn top10/20 van dit jaar belanden.
Denk dat we sowieso wel van een postpunkrevival-revival kunnen spreken. Naast die vier hierboven ook nog de iets commerciëlere Fontaines D.C. en Idles.
Hoop echt dat deze bands doorstoten naar grote(re) spots, want man wat vind ik dit allemaal lekkere muziek!
De nieuwe Black Midi klinkt inderdaad echt heerlijk. Van mij uit hoeven ze door te stromen naar de grotere spots. Rond 01.00 of 02.00 uur in the Five (KBS) of Club/Lift (Pukkelpop) is wat mij betreft een fantastische setting voor zulke acts.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nieuwe van Sarah Neufeld (Detritus) is ook enorm fijn.
Zow he wat is deze idd fijn. Deze gaat hier vaker op.

Ik liep wat achter dus vandaag een klein inhaalslagje gemaakt.
Black Midi was goed maar pakte me niet meteen zoals ik hoopte. Misschien te hoge verwachtingen, maar zeker vaker beluisteren.
Sons of Kemet eigenlijk idem.
21 pilots heb ik na 5 nummers afgezet. Het begon redelijk maar werd steeds erger.
Cloves een steady popalbum. Niks baanbrekends maar wel prima.
Easy Life heeft een instap hiphop album. Deed me erg denken aan Chef Special maar dan minder "rock". Zie ik wel werken op een festival, maar wordt er op plaat niet heel warm van.
Mdou Moctar werd ik dan weer van weg geblazen. Zeer maar echt zeer prettige plaat.
St. Vincent moet ik echt mijn best voor doen om er aan te wennen. Ik weet zeker dat ik het na een paar luisterbeurten meer waardeer dan ik hhet nu doe.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Net eens de nieuwe plaat van Wolf Alice opgezet. Klinkt heel anders in vergelijking met de voorgaande albums. Kan er helaas helemaal niets mee. Hopelijk is de nieuwe Rise Against beter.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Mdou Moctar uit Niger (dan kan je vast raden wat voor genre) heeft Afrique Victime uitgebracht, een toearegpareltje zou ik het willen noemen. Fijne psychedelische elementen, maar toch dat authentieke van de toeareg. Een aanrader, zeker voor fans van Tinariwen. Staat overigens ook in april '22 in Paradiso, Doornroosje en Effenaar.
Ja dit is geweldig! Roosje ga ik zeker heen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Eigenlijk moeten we kijken of een mooi overzicht kunnen creeeren van alle albums welke wij hier geluisterd hebben en wat de aanraders zijn. Is daar behoefte aan of is het er alleen maar overhebben al genoeg?
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Voor liefhebbers van elektronische muziek vandaag uitgekomen:

Vindata - With Opened Eyes: Heeft een kleine following gekregen doordat hij twee nummers in Rocket League had zitten. Ben hem zelf sindsdien gaan volgen in ieder geval.. Lekker album, leuk voor liefhebbers van Kaytranada.

San Holo - bb u ok? (album2): Hollandse glorie met het nieuwe album van San Holo. Erg mooie indie/electronic plaat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Eigenlijk moeten we kijken of een mooi overzicht kunnen creeeren van alle albums welke wij hier geluisterd hebben en wat de aanraders zijn. Is daar behoefte aan of is het er alleen maar overhebben al genoeg?
Voor mij persoonlijk is het erover hebben al zat. Ik luister toch het meeste wel wat hier verschijnt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Eigenlijk moeten we kijken of een mooi overzicht kunnen creeeren van alle albums welke wij hier geluisterd hebben en wat de aanraders zijn. Is daar behoefte aan of is het er alleen maar overhebben al genoeg?
Ja, dat zou ik wel leuk vinden. Misschien elke maand een klein overzicht oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Net eens de nieuwe plaat van Wolf Alice opgezet. Klinkt heel anders in vergelijking met de voorgaande albums. Kan er helaas helemaal niets mee. Hopelijk is de nieuwe Rise Against beter.
Vond Rise Against wel aangenaam. Wat jij?
Vond zelf Wolf Alice wel aardig. Zelfde geldt voor Crowded House. Atreyu was ook wel redelijk te doen, maar ik kan niet zoveel met het genre. Ook even beluisterd naar San Holo, ook een genre waar ik niet zoveel mee kan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Ik vind dit zelf ook wel een fijn album, zeg. King Buffalo - The Burden of Relentlessness met hun psychedelische stonerrock en heavy blues. Je moet er van houden, maar als je er eenmaal in zit, is dit echt heerlijk om naar te luisteren.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wolf Alice was een zeer andere richting dan de vorige platen, maar geen vervelende. Sterk album. Ook genoten van Japanese Braekfast na een tip van hier. Mooie zondagochtend plaat. Crowded House vond ik dan weer net te gedateerd klinken.

Ik zal King Buffalo eens aanslingeren deze week. Klinkt als iets in mijn straatje
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Vond Rise Against wel aangenaam. Wat jij?
Vond zelf Wolf Alice wel aardig. Zelfde geldt voor Crowded House. Atreyu was ook wel redelijk te doen, maar ik kan niet zoveel met het genre. Ook even beluisterd naar San Holo, ook een genre waar ik niet zoveel mee kan.
Is inderdaad een fijn album. Een beetje hetzelfde recept als de andere Rise Against albums. Voornamelijk degelijke rock met tussendoor iets rustigs.
Rise Against is zo'n typische band die nooit het album van het jaar zal afleveren maar ook nooit 'door het ijs zal zakken'.
En er live altijd een feestje van maakt (ondanks dat de zang met het nummer een beetje meer schor klinkt).
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Voor liefhebbers van elektronische muziek vandaag uitgekomen:

Vindata - With Opened Eyes: Heeft een kleine following gekregen doordat hij twee nummers in Rocket League had zitten. Ben hem zelf sindsdien gaan volgen in ieder geval.. Lekker album, leuk voor liefhebbers van Kaytranada.

San Holo - bb u ok? (album2): Hollandse glorie met het nieuwe album van San Holo. Erg mooie indie/electronic plaat.
Bedankt voor die Vindata mention. Echt heerlijke zomerse plaat!
 
  • Geweldig
Waarderingen: nitotheno

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Vandaag de nieuwe King Gizzard and The Wizzard Lizzard (hebben we lang op moeten wachten), Joe Bonamassa en Garbage.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Alessandro Cortini: Scuro Chiaro. Geweldig album, duister en onheilspellend.

Is de voormalig toetsenist van Nine Inch Nails. Brengt ene na andere dancealbum uit, al enkele jaren nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Dat nieuwe album van King Gizzard & the Lizard Wizard, Butterfly 3000, is wel beter dan de eerste van dit jaar, L.W. Klinkt echt enorm fijn.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
In de postpunk hoek is de eerste EP van Folly Group absoluut een aanrader, band met potentie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken