The Killers

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Nieuw show, morgen (3april) House of Blues in Dallas<br><br>
Voor leden van de fanclub +1 is het gratis :O<br><br>
jammer dat het zo ver weg is

Zo bijzonder was de setlist niet;

Spaceman<br>
Somebody Told Me<br>
Shot at the Night<br>
The Way It Was<br>
Smile Like You Mean It<br>
Bling (Confession of a King)<br>
Shadowplay<br>
Human<br>
I Think We’re Alone Now<br>
For Reasons Unknown<br>
From Here On Out<br>
A Dustland Fairytale<br>
Read My Mind<br>
Runaways<br>
All These Things That I’ve Done

When You Were Young<br>
Mr. Brightside

klopt maar had het ook niet heel bijzonder verwacht, jammer dat ze Just Another Girl niet speelde ipv Shot At The Night
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Just Another Girl hebben ze nog nooit gespeeld, ze doen alleen Shot at the Night zo nu en dan. Ik hoorde Brandon onlangs in een wat ouder interview (wel na BB) zeggen dat ze nu op het punt gekomen zijn dat elke setlist een groot aantal steunpilaren heeft qua songs die je moeilijk weg kunt laten, waardoor variëren in de setlist moeilijk is. Maar als ze ruimte vinden voor zo veel covers (I Think We're Alone Now, Forever Young etc), kunnen ze de setlist ook wel wat vaker aanpassen. De Hot Fuss nummers zijn redelijk logisch om te kiezen, dat snap ik nog wel, maar ze kunnen best af en toe For Reasons Unknown weglaten en dan Sam's Town of Bones spelen bijvoorbeeld. Doen ze ook met Bling en Jenny; die nummers zitten af en toe in de setlist, vaak ook niet. Van Day & Age kunnen ze dan een keer Dustland Fairytale weglaten en Losing Touch of This Is Your Life spelen. Zelfde bij Battle Born; rouleren met The Way It Was, Miss Atomic Bomb, From Here On Out, Battle Born. Ze kunnen zelfs in plaats van Shadowplay Tranquilize doen oid.

Aan de andere kant; als je geen fan bent van The Killers, spelen ze wel elke keer hun best of-setlist.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Just Another Girl hebben ze nog nooit gespeeld, ze doen alleen Shot at the Night zo nu en dan. Ik hoorde Brandon onlangs in een wat ouder interview (wel na BB) zeggen dat ze nu op het punt gekomen zijn dat elke setlist een groot aantal steunpilaren heeft qua songs die je moeilijk weg kunt laten, waardoor variëren in de setlist moeilijk is. Maar als ze ruimte vinden voor zo veel covers (I Think We’re Alone Now, Forever Young etc), kunnen ze de setlist ook wel wat vaker aanpassen. De Hot Fuss nummers zijn redelijk logisch om te kiezen, dat snap ik nog wel, maar ze kunnen best af en toe For Reasons Unknown weglaten en dan Sam’s Town of Bones spelen bijvoorbeeld. Doen ze ook met Bling en Jenny; die nummers zitten af en toe in de setlist, vaak ook niet. Van Day & Age kunnen ze dan een keer Dustland Fairytale weglaten en Losing Touch of This Is Your Life spelen. Zelfde bij Battle Born; rouleren met The Way It Was, Miss Atomic Bomb, From Here On Out, Battle Born. Ze kunnen zelfs in plaats van Shadowplay Tranquilize doen oid.

Aan de andere kant; als je geen fan bent van The Killers, spelen ze wel elke keer hun best of-setlist.

Van Battle Born kunnen ze weinig rouleren, daar draaide(eigenlijk nog) de tour om. Zeker Miss Atomic Bomb en Battle Born kunnen niet weg blijven, ik verwacht dat die twee na een volgend album ook samen met Runaways op de setlist blijven(mss Battle Born er ook af). Ik vind dat ze best wel een iets langere set mogen spelen. Nu is dit gemiddeld zo'n 18 nummers lang, dat kan best 20-22 nummers zijn. Kun je tussen al deze steunpilaren nog 3 andere nummers spelen. Als je naar andere artiesten kijkt is dit ook helemaal geen raar aantal. ze hoeven geen 3-4 uur te spelen zoals The Cure en Bruce Springsteen, maar ik vind wel dat ze ondertussen genoeg goed materiaal hebben om 2-2,5 uur vol te maken ipv 1,5

Die cover duurt vaak maar een minuut, dus in hoeverre je dat als nummer kan tellen weet ik ook niet. Als ze na een couplet en refrein Sams Town zouden stoppen is er ook niemand blij mee.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Hm volgens mij hebben ze Miss Atomic Bomb en Battle Born best vaak weggelaten. From Here On Out en The Way It Was spelen ze volgens mij net zo vaak naast Runaways. Ik denk ook dat ze genoeg hebben om nu 2 uur te gaan spelen. Bij festivals zitten ze misschien vast aan een bepaalde speeltijd, maar zaalshows kunnen ze toch zeker wel verlengen naar 2 uur.

Die covers duren inderdaad niet zo lang, zijn eigenlijk wel een leuke afwisseling in de set. Maar zeker bij de zaalshows kunnen ze dan beter voor Interlude gaan imo. Op festivals, tja, dat is een ander verhaal.

Maar ook als de setlists niet langer zouden worden, mogen ze wel wat meer afwisselen. Volgens mij werd Dustland Fairytale vroeger echt niet zo vaak gespeeld, terwijl die er nu bij elke setlist inzit. Zelfde voor Reasons en Shadowplay.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Battle Born is de afsluiter bij de zaalshows waarbij Brandon langs het publiek gelopen komt, dus denk niet dat ze die er voor een zaalshow er snel uit halen. Bij festivals doen ze hem niet, maar dat komt denk ik ook omdat je niet alleen voor fans speelt en de massa een beetje te groot is voor de barrier walk. Miss Atomic Bomb hebben ze volgens mij in Engeland weinig gespeeld, maar op t vasteland van Europa hebben ze hem overal gespeeld. We zullen zien, eerst maar weer eens een nieuw album.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Ik weet niet hoor, ik zie ze Battle Born best weglaten tijdens de zaalshows als ze geen BB-tour meer doen. Tijdens Sam's Towns tour deden ze ook altijd ST - Interlude - WYWY, maar dat is na die tour veranderd. Wat betreft Miss Atomic Bomb: Ik denk wel dat ze die erin houden. Misschien niet in élke setlist, maar die blijven ze vast wel vaak spelen, samen met FHOO, The Way It Was, Runaways.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik weet niet hoor, ik zie ze Battle Born best weglaten tijdens de zaalshows als ze geen BB-tour meer doen. Tijdens Sam’s Towns tour deden ze ook altijd ST – Interlude – WYWY, maar dat is na die tour veranderd. Wat betreft Miss Atomic Bomb: Ik denk wel dat ze die erin houden. Misschien niet in élke setlist, maar die blijven ze vast wel vaak spelen, samen met FHOO, The Way It Was, Runaways.

The Way It Was gaan we na BB era niet meer veel terug zien. Ik denk dat dat zo ongeveer de meest geflopte single van The Killers is. Het is ook niet zo dat je de zaal er lekker bij mee krijgt. Zekerheidjes zijn denk ik MAB en Runaways en dan Battle Born of FHOO.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Greatest Hits is uitgebracht, omdat dit lang lang geleden in een contract is vastgelegd, volgens mij rond Hot Fuss. Waarschijnlijk hadden The Killers zelf niet zo'n succes verwacht waardoor Islands niet geïntresseerd zou zijn nu. Maar dat succes is er wel, dus kon Islands niet wachten om er nog wat geld uit te halen(waar ik zelf ook mee geholpen heb). The Killers wilden het album zelf eigenlijk niet uitbrengen, maar moesten door het contract nu wel.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Greatest Hits is uitgebracht, omdat dit lang lang geleden in een contract is vastgelegd, volgens mij rond Hot Fuss. Waarschijnlijk hadden The Killers zelf niet zo’n succes verwacht waardoor Islands niet geïntresseerd zou zijn nu. Maar dat succes is er wel, dus kon Islands niet wachten om er nog wat geld uit te halen(waar ik zelf ook mee geholpen heb). The Killers wilden het album zelf eigenlijk niet uitbrengen, maar moesten door het contract nu wel.

Ja klopt. Ik heb een interview gezien met Brandon Flowers waarin hij inderdaad zei dat ze zich schaamden om hem nu al uit te brengen, dat het een contractueel dingetje was. Toch vind ik dat ze er wel wat meer van hadden mogen maken, nu ze hem toch uitbrengen.

The Killers hebben er nu 13 nummers op staan + 2 nieuwe nummers en dan nog die demo en remix waar niemand op zat te wachten + Be Still voor de Deluxe versie (mij een raadsel waarom Be Still erop staat, volgens mij heb ik het wel eens ergens gelezen).

Keane heeft het veel beter gedaan. Ook Keane had op dat moment 4 albums + 1 EP (Sawdust is dan geen EP maar oke, vergelijkbaar). Keane heeft 18 nummers + 2 nieuwe erop gezet. Daarnaast nog een CD met 18 B-Side nummers. Nou hebben The Killers natuurlijk Sawdust al uitgebracht als B-Side CD, maar dat is al weer een hele tijd geleden. Daarnaast had Keane nog een speciale akkoustische set opgenomen met een door fans samengestelde setlist en uitgebracht als DVD naast de Best Of met ook nog eens een mooi boek erbij waar ook een grote foto in stond van het optreden in de HMH :D.

Ik wil niet zeggen dat The Killers hetzelfde hadden moeten doen, maar ze hadden de Greatest Hits wel iets specialer mogen maken. Nu stelt het niet zo veel voor eigenlijk.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Be Still en die remix vind ik ook jammer, maar die demo vind ik wel erg tof. Ik denk dat ze niet per se die 3-3-3-3 verhouding aan hadden hoeven te houden. 5-4-2-2 was een betere verhouding geweest denk ik. Maar ja, dan geef je wel toe dat je over je hoogtepunt heen bent.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Be Still en die remix vind ik ook jammer, maar die demo vind ik wel erg tof. Ik denk dat ze niet per se die 3-3-3-3 verhouding aan hadden hoeven te houden. 5-4-2-2 was een betere verhouding geweest denk ik. Maar ja, dan geef je wel toe dat je over je hoogtepunt heen bent.

Keane deed 5-7-2-1-3 dus geven het dan eigenlijk ook wel toe. The Killers hadden best de CD wat groter kunnen maken en dan 5-4-4-3 doen bijvoorbeeld.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
https://www.youtube.com/watch?v=qmZJeaESk6A

Hahaha ik moest een paar keer heel hard lachen XD
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
dit is ook fantastisch!!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=BhdPyxyJWKw[/video]
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
https://www.youtube.com/watch?v=1ApazvOu8zg

https://www.youtube.com/watch?v=HcvlKZ3AFmA

Best een leuke verfilming van de Murder Trilogy :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Wauw! Ze hebben voor het eerst in bijna anderhalf jaar weer A Matter Of Time live gespeeld! Het zou leuk zijn als ze wat vaker af en toe een onbekender nummer dat ze weinig spelen in de setlist gooien. Dit hebben ze anderhalve week geleden bij een concert in Amerika gespeeld;

https://www.youtube.com/watch?v=iWSG89Pk4dM
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ja ik heb het gezien, 1 van mijn favorieten van het album. Wel jammer dat ze twee covers deden, al was het niet volledig gespeeld. Dan heb ik liever 1 nummer van The Killers
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Inderdaad, ook een van mijn favorieten! Ze spelen eigenlijk alleen Runaways, The Way It Was en From Here On Out nog van Battle Born. Jammer dat ze dat album dan schijnbaar ook als een mislukking zien en geen Matter of Time, Flesh And Bone, Miss Atomic Bomb, Battle Born enzo meer spelen. Ook dat zijn echt enegrieke nummers om live te doen, meer dan The Way It Was nog zelfs. Maarja dat is iets wat fans van elke band altijd hebben natuurlijk, dat ze graag de onbekendere nummers live gespeeld zien worden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
http://www.nme.com/photos/the-killers-hot-fuss-is-10-years-old-20-outstanding-facts-about-the-album/340337/1/1

Hahaha xd:

" 'Hot Fuss' probably would have sounded a lot different had founding guitarist Dave Keuning stuck to applicants from his advert in the Las Vegas Weekly newspaper for band mates. "Looking to start or join band? Influences: U2, Pumpkins, Oasis" his ad read. One response was from a tattoo-covered man who responded by listing all the dead people in his family. Oooookay then. "
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
http://www.youtube.com/watch?v=VX1FzI-QLoo

Hahahaha dit optreden serieus, Brandon versus the shitty crowd. Zie Human en Read My Mind :'D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken