Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Fuck, weer iemand die een van mijn favoriete liveartiesten aanpakt… triggered.

Niet meer wat ze geweest zijn? Nouja dat is duidelijk met een band die progressie maakt. Als je doelt op hun laatste dat inderdaad wat makkelijker en catchy is dan hun eerste platen heb je gelijk. Maarja, die eerste ken jij waarschijnlijk toch niet. Die voorlaatste plaat had misschien geen dubbelalbum moeten zijn want als het een enkeltje was dan hadden ze echt een geweldige plaat afgeleverd. Met liedjes als Flammable en In The Name of The Wee Man en Friends and Enemies maken ze nog steeds liedjes die bij hun beste horen.

Maar live, daar is waar deze gasten uitblinken. Ik begrijp niet dat je als Rock Werchter ganger niet graag een rockband ziet die geheel verdient, in de UK overal headliner is. Die mannen brengen een dijk van een liveshow, zijn allemaal fijne kerels en brengen meestal een leuke productie mee. Gewoon een van de betere stadion rockbandjes van de afgelopen jaar. Bring of the Biff!
In 2008 deze band ontdenkt door hun geweldig album Puzzle en dan komt er een jaar later ook nog eens een prachtige plaat "Only revolutions".
De 2 volgende albums (Sililarities en Opposites) zijn, om het zacht uit te drukken, niet zo goed ;-) maar dan is den Ellipsis terug meer de muziek dat ik van hun verwacht!

Maar weet je wat mij nog het meeste stoort? Dat ze zich voordoen als een 3koppige band maar op het podium een extra gitarist meenemen, diee dan helemaal in het zwart of wit kleden zodat hij het minst zou opvallen. Ge bent een band met 3 of met 4 hé maar 3,5, nee dank u.

Maar soit, kunnen mij perfect een anderhalf uur boeien als ik de setlist mag kiezen (wat ze naar mijn smaak niet echt doen)

 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Na dat baggerpakket van vorige week hoop ik toch echt wel op nieuwe namen vandaag. Ze houden er toch wel een vreemde aankondigingsstrategie op na bij RW...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Na dat baggerpakket van vorige week hoop ik toch echt wel op nieuwe namen vandaag. Ze houden er toch wel een vreemde aankondigingsstrategie op na bij RW…

* Na dat geweldige pakket van vorige week hoopte ik toch echt wel op meer dat soort namen vandaag. Ze houden er toch wel een vreemde aankondigingsstrategie op na bij RW…

Zie, gefixt. Geen dank. Een verspreking kan de besten overkomen :wink:
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
pretparkfan wrote:
Na dat baggerpakket van vorige week hoop ik toch echt wel op nieuwe namen vandaag. Ze houden er toch wel een vreemde aankondigingsstrategie op na bij RW…

* Na dat geweldige pakket van vorige week hoopte ik toch echt wel op meer dat soort namen vandaag. Ze houden er toch wel een vreemde aankondigingsstrategie op na bij RW…

Zie, gefixt. Geen dank. Een verspreking kan de besten overkomen
1f609.svg

Hoe volwassen...
Kijk gasten, als er gezaag en geklaag komt op namen als Muse, Mumford, enzovoort, dan moet je er ook mee leren leven dat er geklaagd wordt op wat voor de alternativo's goede namen zijn. ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hoe volwassen…
Kijk gasten, als er gezaag en geklaag komt op namen als Muse, Mumford, enzovoort, dan moet je er ook mee leren leven dat er geklaagd wordt op wat voor de alternativo’s goede namen zijn.

Het pakketje van vorige week weerspiegelt vrijwel perfect waar Rock Werchter voor staat. Dus dan kan ik er niet bij dat iemand die actief is op het Werchter forum zo'n pakketje in zijn geheel afkraakt. Dan is Werchter misschien gewoon niet je ding en hoef je hier niet te komen zeuren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Hoe volwassen…
Kijk gasten, als er gezaag en geklaag komt op namen als Muse, Mumford, enzovoort, dan moet je er ook mee leren leven dat er geklaagd wordt op wat voor de alternativo’s goede namen zijn.

Op je tenen getrapt zijn omdat er gelachen wordt om een mening, waarvan je van tevoren weet dat de meesten het tegendeel denken. Hoe volwassen...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.673
Jullie reacties op Pretparkfan hebben een hoog muzieksnob gehalte. We moeten hier nu niet gaan doen net alsof Werchter het summum is van de alternatieve muziek. Tuurlijk is RW een majorfestival die scherper durft te programmeren, daarom hou ik ook van dat festival. Maar bands zoals The Script en Bastille hebben daar ook altijd een plekje gehad. En daarmee zijn er ook Werchterfans die minder met de alternatievere namen hebben. Laat hen ook lekker in hun waarde zonder ze van dit forum af te jagen.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
pretparkfan wrote:
Hoe volwassen…
Kijk gasten, als er gezaag en geklaag komt op namen als Muse, Mumford, enzovoort, dan moet je er ook mee leren leven dat er geklaagd wordt op wat voor de alternativo’s goede namen zijn.

Het pakketje van vorige week weerspiegelt vrijwel perfect waar Rock Werchter voor staat. Dus dan kan ik er niet bij dat iemand die actief is op het Werchter forum zo’n pakketje in zijn geheel afkraakt. Dan is Werchter misschien gewoon niet je ding en hoef je hier niet te komen zeuren.

Dat laatste kan je misschien beter zeggen over de grootste muilen hier, die al weken en maanden schreeuwen dat enkel vrijdag een goede dag is, denk je niet? Ik ga al jaren naar Rock Werchter, en ik heb nog geen enkele dag gehad dat er geen clashes waren voor mij, laat staan dat ik een moment niks te doen had. Zeggen dat Rock Werchter niet mijn ding is, is dus ronduit belachelijk. Elbow vind ik een interessante naam, en New Order is goed voor een nummertje mee te pikken, maar daarmee zijn de beste namen voor mij ook wel genoemd. Mij goed dat jij blij bent met een act als $uicideboy$, maar hiphop, elektro en aanverwante toestanden zijn gewoon niet mijn ding. En zeggen dat het pakket van vorige week perfect weerspiegelt waar RW voor staat, dat is wel heel kort door de bocht. Als je er nog een drietal namen uit het rijtje dat Paddy gisteren postte bijzet, dan kan je al spreken van iets evenwichtigs; maar dat pakketje van vorige week was dat toch niet.

Maar goed, ieder z'n mening hé, de gustibus et coloribus non disputandum est. :)
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
pretparkfan wrote:
Hoe volwassen…
Kijk gasten, als er gezaag en geklaag komt op namen als Muse, Mumford, enzovoort, dan moet je er ook mee leren leven dat er geklaagd wordt op wat voor de alternativo’s goede namen zijn.

Het pakketje van vorige week weerspiegelt vrijwel perfect waar Rock Werchter voor staat. Dus dan kan ik er niet bij dat iemand die actief is op het Werchter forum zo’n pakketje in zijn geheel afkraakt. Dan is Werchter misschien gewoon niet je ding en hoef je hier niet te komen zeuren.

Blijft altijd een kwestie van smaak hé. Voor mij zat in het pakket van vorige week ook niets waar ik zelfs maar een béétje warm van werd. Terwijl ik sinds 2004 toch zo goed als elk jaar naar Werchter geweest ben, dus volgens mij zou het m'n ding wel moeten zijn... ;)

Als Werchter 10 namen lost, waarvan je er 0 goed vindt, kan dat dus voor iemand persoonlijk best een baggerpakket zijn. Ik hoop zelf ook echt op een aantal namen waar ik wél blij van word.

Voor mij zouden voornamelijk The Strokes deze affiche kunnen redden, maar dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren... Een goede undercard dan maar? :)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Jullie reacties op Pretparkfan hebben een hoog muzieksnob gehalte. We moeten hier nu niet gaan doen net alsof Werchter het summum is van de alternatieve muziek. Tuurlijk is RW een majorfestival die scherper durft te programmeren, daarom hou ik ook van dat festival. Maar bands zoals The Script en Bastille hebben daar ook altijd een plekje gehad. En daarmee zijn er ook Werchterfans die minder met de alternatievere namen hebben. Laat hen ook lekker in hun waarde zonder ze van dit forum af te jagen.

Thanks Joslittel! Dat is de nagel op de kop (al sta ik ook niet te springen voor The Script of Bastille, maar ik volg je punt). RW is een major, en daar horen ook mainstream rocknamen en ook wat popnamen bij. Je zal mij ook nooit zien op iets als Woohah of BKS, maar naar Werchter trek ik wel voor de grote rocknamen.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Wessel wrote:

pretparkfan wrote:
Hoe volwassen…
Kijk gasten, als er gezaag en geklaag komt op namen als Muse, Mumford, enzovoort, dan moet je er ook mee leren leven dat er geklaagd wordt op wat voor de alternativo’s goede namen zijn.


Het pakketje van vorige week weerspiegelt vrijwel perfect waar Rock Werchter voor staat. Dus dan kan ik er niet bij dat iemand die actief is op het Werchter forum zo’n pakketje in zijn geheel afkraakt. Dan is Werchter misschien gewoon niet je ding en hoef je hier niet te komen zeuren.

Blijft altijd een kwestie van smaak hé. Voor mij zat in het pakket van vorige week ook niets waar ik zelfs maar een béétje warm van werd. Terwijl ik sinds 2004 toch zo goed als elk jaar naar Werchter geweest ben, dus volgens mij zou het m’n ding wel moeten zijn…
1f609.svg


Als Werchter 10 namen lost, waarvan je er 0 goed vindt, kan dat dus voor iemand persoonlijk best een baggerpakket zijn. Ik hoop zelf ook echt op een aantal namen waar ik wél blij van word.

Voor mij zouden voornamelijk The Strokes deze affiche kunnen redden, maar dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren… Een goede undercard dan maar?
1f642.svg

Hopen op The Strokes inderdaad, maar als die deze of volgende week niet toegevoegd worden, dan zal het njèt zijn, vrees ik...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
De popnamen zijn echt alleen de laatste jaren toegenomen hoor. Eind jaren 90, begin 2000 had je echt geen afsluiter zoals pink met nog eens bastille ervoor. OK je had wel eens een basement jaxx of Live. Maar het gehalte stijgt wel. Ik heb heimwee naar de dagen met sepultura, rage, rhcp en Neil Young na mekaar op 1 dag.
Ik klaag zeker niet, want je zal me wel met een pintje op de wei vinden en ga ik naar de bands die ik goed vind. . Maar van mij mag het terug iets meer "rock" werchter worden.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
pretparkfan wrote:
Hoe volwassen…
Kijk gasten, als er gezaag en geklaag komt op namen als Muse, Mumford, enzovoort, dan moet je er ook mee leren leven dat er geklaagd wordt op wat voor de alternativo’s goede namen zijn.

Het pakketje van vorige week weerspiegelt vrijwel perfect waar Rock Werchter voor staat. Dus dan kan ik er niet bij dat iemand die actief is op het Werchter forum zo’n pakketje in zijn geheel afkraakt. Dan is Werchter misschien gewoon niet je ding en hoef je hier niet te komen zeuren.
Waar Werchter voor staat? Werchter staat nergens voor, na 25jaar onafgebroken Rock Werchter heb ik al vele richtingen van programmatie gezien en dat zal ook nog veel wijzigen...
Ook ik vond het een baggerlijstje, momenteel zelfs een bagger affiche. maar net dat maakt Werchter zo mooi voor mij :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Jullie reacties op Pretparkfan hebben een hoog muzieksnob gehalte. We moeten hier nu niet gaan doen net alsof Werchter het summum is van de alternatieve muziek. Tuurlijk is RW een majorfestival die scherper durft te programmeren, daarom hou ik ook van dat festival. Maar bands zoals The Script en Bastille hebben daar ook altijd een plekje gehad. En daarmee zijn er ook Werchterfans die minder met de alternatievere namen hebben. Laat hen ook lekker in hun waarde zonder ze van dit forum af te jagen.

Ach, ik bedoelde gewoon met een grapje duidelijk te maken dat mijn mening precies tegenovergesteld is aan die van hem. Jaag ik hem dan van het forum? Natuurlijk horen Muse en Bastille net zo goed op Werchter als The Cure en Janelle Monáe, en mag iedereen zn eigen smaak hebben. Te zien aan de likes zijn ook best een aantal mensen het met Pretparkfan eens. En te zien aan de likes op de reacties, ook best een aantal niet. Dat is toch hoe het altijd gaat en hoeven we niet van in paniek te raken?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
De popnamen zijn echt alleen de laatste jaren toegenomen hoor. Eind jaren 90, begin 2000 had je echt geen afsluiter zoals pink met nog eens bastille ervoor. OK je had wel eens een basement jaxx of Live. Maar het gehalte stijgt wel. Ik heb heimwee naar de dagen met sepultura, rage, rhcp en Neil Young na mekaar op 1 dag.
Ik klaag zeker niet, want je zal me wel met een pintje op de wei vinden en ga ik naar de bands die ik goed vind. . Maar van mij mag het terug iets meer “rock” werchter worden.
Daar heb je momenteel andere festivals voor (die je vroeger niet had)
Trouwens, eerste keer Metallica op Werchter? Redelijk veel kritiek op geweest en kijk nu....
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.673
Joslittel wrote:
Jullie reacties op Pretparkfan hebben een hoog muzieksnob gehalte. We moeten hier nu niet gaan doen net alsof Werchter het summum is van de alternatieve muziek. Tuurlijk is RW een majorfestival die scherper durft te programmeren, daarom hou ik ook van dat festival. Maar bands zoals The Script en Bastille hebben daar ook altijd een plekje gehad. En daarmee zijn er ook Werchterfans die minder met de alternatievere namen hebben. Laat hen ook lekker in hun waarde zonder ze van dit forum af te jagen.

Ach, ik bedoelde gewoon met een grapje duidelijk te maken dat mijn mening precies tegenovergesteld is aan die van hem. Jaag ik hem dan van het forum? Natuurlijk horen Muse en Bastille net zo goed op Werchter als The Cure en Janelle Monáe, en mag iedereen zn eigen smaak hebben. Te zien aan de likes zijn ook best een aantal mensen het met Pretparkfan eens. En te zien aan de likes op de reacties, ook best een aantal niet. Dat is toch hoe het altijd gaat en hoeven we niet van in paniek te raken?

Klopt, tegengestelde meningen maken dit forum mooi. Opmerking was ook met name gericht op de comment van Wessel dat Pretparkfan niets op dit forum te zoeken had aangezien de lichting van vorige week zijn ding niet was.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
De popnamen zijn echt alleen de laatste jaren toegenomen hoor. Eind jaren 90, begin 2000 had je echt geen afsluiter zoals pink met nog eens bastille ervoor. OK je had wel eens een basement jaxx of Live. Maar het gehalte stijgt wel.

Ik ben eens naar de history gaan kijken en kan me wel vinden in je stelling, maar vindt toch dat het begin jaren 2000 begonnen is hoor. In 2000 heb je een dag die afgesloten werd door Eurythmics en Texas. In 2001 Hooverphonic en Basement Jaxx. Los van smaak of 'street credibility' lijken me dat ook telkens 2 popafsluiters te zijn.

Daarnaast wil ik wel even zeggen dat het bijzonder pijnlijk is om alle affiches van de voorbije 20-30 jaar te doorlopen, omdat het contrast met de voorlopige affiche van 2019 toch behoorlijk groot is...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jullie reacties op Pretparkfan hebben een hoog muzieksnob gehalte. We moeten hier nu niet gaan doen net alsof Werchter het summum is van de alternatieve muziek. Tuurlijk is RW een majorfestival die scherper durft te programmeren, daarom hou ik ook van dat festival. Maar bands zoals The Script en Bastille hebben daar ook altijd een plekje gehad. En daarmee zijn er ook Werchterfans die minder met de alternatievere namen hebben. Laat hen ook lekker in hun waarde zonder ze van dit forum af te jagen.

Dat was totaal niet mijn insteek. Met namen als Bastille, Elbow, Angele en Janelle heb je naar mijn idee een mooi deel dat juist niet perse voor de muzieksnobs is. Dat was namelijk ook totaal niet de insteek van mijn bericht.

Waar Werchter voor staat? Werchter staat nergens voor, na 25jaar onafgebroken Rock Werchter heb ik al vele richtingen van programmatie gezien en dat zal ook nog veel wijzigen…

Je zegt het goed. Werchter blijft schuiven in hun programma. Voor Werchter is dat grotendeels de kwaliteits pop, rock, elektronische namen met kleine uitstapjes. Daarnaast zien we de laatste tijd meer hiphop terugkomen met Brockhampton en Suicideboys. Ook is er ruimte voor ruigere en kleinere bandjes door die nieuwe stage. Dat is toch gewoon waar Werchter anno 2019 voor staat?

Ik ben de laatste die hier iemand wegjaagt. Als je zelf scherp reageert kun je een reactie verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken