Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Gewoon tickets voor Ziggo Dome scoren. Als ze dan alsnog op Werchter staan ben je ze zo kwijt op de Swap.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
TheMotherload wrote:

eloelo wrote:
Morgenvroeg Tool aankondiging aub.


Ik hoop t! Dan weet ik of ik Ziggodome kan laten schieten in de voorverkoop donderdag.

EDIT: Ze 2 keer zien is natuurlijk ook geen straf…

ALS Tool zou komen dan zal je dat voor de VVK van de Ziggodome weten…
en ze 2keer zien is natuurlijk geen overdaad !! (denk zelfs dat in een zaal vele beter gaat zijn maar geen idee van kwaliteit van diee Dome)

Denk je dat of weet je dat? :)
Anyway, financieel is t een meevallertje als ik geen kaarten voor Ziggo hoef te kopen :) Al gaat dat natuurlijk wel een hele goeie zaal zijn om ze te gaan zien.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Tool!
Wat een heerlijke naam.
Ik ga ook kaartjes voor Ziggo proberen te scoren, ik durf zelf geen kaartjes voor RaR te kopen omdat het daar ieder jaar misgaat...

Edit: iemand met hele goede verhalen over RaR?
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Omg Tool wat is dit een mooie middag verrassing. Ga geen risico nemen en aangezien ik vanuit Utrecht zo in de Ziggo Dome ben wil ik ze zeer zeker daar gaan zien ja, maar verwacht ze ook wel op Werchter nu.

Tool zou een subheadliner kunnen zijn natuurlijk, maar zouden ze niet als grootste act in een pakketje vrijdag geannounced kunnen worden en dat ze uiteindelijk de Barn in gaan tijdens bijvoorbeeld F+TM om maar wat te zeggen? Dat zou voor mij echt Best Case Scenario zijn namelijk.

Verder dropt RaR toch wel wat mooie namen hoor. Denk dat deze namen wel kans hebben om op Werchter te staan verder:
- Zou Slash ft Myles graag zien, maar lijkt me ook een kanshebber voor graspop(al hadden ze natuurlijk al GNR daar vorig jaar en worden er wel een hoop covers ook vaak gespeeld.
- Verder lijkt Foals me een inkoppertje.
- Alice in Chains zal niet weer op Werchter staan denk ik, ondanks nieuw album(wss Graspop dan)
- Architects wel kleine mogelijkheid voor op Werchter, maar graspop natuurlijk de obvious choice.
- Bastille kunnen we wel invullen denk ik, misschien wel als Sub denk ik voor Pink of voor F+TM & Mumford, zou wel erbij passen
- Die Antwoord zelfde als hierboven gezegd, wel mogelijk maar een ander festival goed mogelijk
- Dropkick Murphys, zie ik graag, maar idd in 2017 nog geweest en zou graag die andere ierse punkrock band genaamd Flogging Molly wel eens willen zien(en zie ze niet beide komen).

 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Alvast mijn excuses als ik hierdoor iemand kwets, maar ben ik de enige die niet goed de fascinatie rond Tool begrijpt?
Lijkt me toch een enorme niche-band om nog als headliner deze week aangekondigd te worden?
Ik kende ze tot voor ik op dit forum kwam helemaal niet en Youtube brengt me nu ook niet echt veel muzikale wijsheid bij.

Mis ik iets? Kan iemand me wat bijscholen over Tool? Wie zijn ze, wat doen ze, waarom moeten ze per se op Rock Werchter staan?
Kwestie dat ik mee gefascineerd kan zijn of ze al dan wel of niet komen! thx!
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Tool!
Wat een heerlijke naam.
Ik ga ook kaartjes voor Ziggo proberen te scoren, ik durf zelf geen kaartjes voor RaR te kopen omdat het daar ieder jaar misgaat…

Edit: iemand met hele goede verhalen over RaR?

RAR was voor mij en mn vrienden vorig jaar een verademing!

- Alles betaal je cash (eerlijkere prijzen dus), hierdoor 5 euro betaald voor een pasta/broodje kebab ipv 10!!
- Statiegeld systeem maar voldoende inleverpunten
- Huge ass camping lidl met lidl prijzen, dus geen buitensporige kosten
- Camping viel reuze mee, duitsers zijn s'ochtends zo lam dat ze vroeg pieken en heeeeeel snel op de camping weer dalen (slapen).
- Crowd control perfect
- In de voorste vakken is er de mogelijkheid naar de wc te gaan (Dixies, voor de rest vh terein spoeltoilletten) en eten/drinken te halen.
- Als je van hardere muziek houd, is RAR het walhalla, en na vorig jaar willen wij nooit weer anders. Typisch een festival wat niet enkel aan de poen denkt maar ook aan de gasten door prijzen voor eten niet buitensporig te maken en gewoon normaal te houden.
- Tot slot, topsfeertje!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Luister gewoon een album (Lateralus). Tool is inderdaad meer niche dan Metallica, maar ze maken dan ook een stuk interessantere muziek.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Alvast mijn excuses als ik hierdoor iemand kwets, maar ben ik de enige die niet goed de fascinatie rond Tool begrijpt?
Lijkt me toch een enorme niche-band om nog als headliner deze week aangekondigd te worden?
Ik kende ze tot voor ik op dit forum kwam helemaal niet en Youtube brengt me nu ook niet echt veel muzikale wijsheid bij.

Mis ik iets? Kan iemand me wat bijscholen over Tool? Wie zijn ze, wat doen ze, waarom moeten ze per se op Rock Werchter staan?
Kwestie dat ik mee gefascineerd kan zijn of ze al dan wel of niet komen! thx!

Ben eigenlijk wel blij dat er eens zo'n antwoord komt. Ik heb het gevoel dat het gemiddelde forumlid dit probleem vaak heeft. Iets wat zij heel goed vinden word meteen de hemel in geprezen (omdat vele op het forum dit ook vinden, maar de gemiddelde RW ganger is niet zo'n muziek-freak als de leden hier) ongeacht de commercialiteit ervan. Zo dachten heel vele dat Arcade Fire én Nick Cave totale headliners waren. Die beide nog "grotere" bands achter zich kregen.

Ik denk dat Tool zeker geen headliner kan zijn op RW, wel sub op barn headliner. En dat denken sommige dus wel. Denk dat er veel meer RW gangers zijn die Tool alleen van naam kennen dan de meeste hier denken.

Dit gezegd zijnde vind ik Tool heel vet,. Aanrade is inderdaad om hun albums itnegraal te luisteren en je gewoon te laten meesleuren. Denk dat 'Lateralus' wel hun klassieker genoemd mag worden.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Tool is een moeilijk verhaal - veel metal liefhebbers hebben er niets mee, anderen (waaronder ikzelf) vinden het een geniale band. Hangt echt van smaak af. Feit is dat er een beetje van een 'cultsfeer' rond hen hangt, onder meer doordat ze zo weinig touren, en dan vooral in Europa. het is van 2007 geleden, dat alleen maakt het al ongelofelijk speciaal dat ze weer eens hier staan.

Daarnaast heb je hun shows: ik denk dat iedereen die er ooit eentje heeft gezien het kan beamen, die zijn waanzinnig sterk. Er hangt een heel bijzondere sfeer tijdens een Tool-optreden, de zanger verdringt zichzelf wat naar de achtergrond en eist totaal geen prominente plek op het podium op. Net daardoor heb je een soort van mysterie rond de zanger. Hun muziek maakt dat mysterie alleen maar groter.

Ik denk dat je het gewoon moet meegemaakt hebben om te begrijpen, maar neem het van mij aan: als je een beetje open minded bent op vlak van muziek, kan een Tool show niet tegenvallen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Tool!
Wat een heerlijke naam.
Ik ga ook kaartjes voor Ziggo proberen te scoren, ik durf zelf geen kaartjes voor RaR te kopen omdat het daar ieder jaar misgaat…

Edit: iemand met hele goede verhalen over RaR?

RAR was voor mij en mn vrienden vorig jaar een verademing!

– Alles betaal je cash (eerlijkere prijzen dus), hierdoor 5 euro betaald voor een pasta/broodje kebab ipv 10!!
– Statiegeld systeem maar voldoende inleverpunten
– Huge ass camping lidl met lidl prijzen, dus geen buitensporige kosten
– Camping viel reuze mee, duitsers zijn s’ochtends zo lam dat ze vroeg pieken en heeeeeel snel op de camping weer dalen (slapen).
– Crowd control perfect
– In de voorste vakken is er de mogelijkheid naar de wc te gaan (Dixies, voor de rest vh terein spoeltoilletten) en eten/drinken te halen.
– Als je van hardere muziek houd, is RAR het walhalla, en na vorig jaar willen wij nooit weer anders. Typisch een festival wat niet enkel aan de poen denkt maar ook aan de gasten door prijzen voor eten niet buitensporig te maken en gewoon normaal te houden.
– Tot slot, topsfeertje!

Dank voor deze reactie!
Ik ga het zeker overwegen, klinkt echt heel goed zoals jij dit neerzet! Zelf vind ik 's ochtends Flunkyball spelen ook wel heel erg mooi, dus dat komt goed uit.
Maar met die aanslagdreiging en het (vaak) slechte weer kwam het de laatste jaren niet heel positief aan het licht, vandaar mijn vraagteken, maar ik ga het nu zeker niet uitsluiten!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Headliner zijn ze zeker niet, een van de meest interessante en vakkundige bands die op dit moment actief zijn zeker wel! Maar inderdaad, wat men hierboven ook zegt, laat de muziek spreken.
 

daanjo

Playlistbediener
1 nov 2017
22
0
Zou Tool niet gewoon na een Pink kunnen staan als de donderdag weer tot 2 uur door gaat kan je Pink 2 uur geven van 21.30 tot 23.30 en dan tool van 00.30 tot 02.00. Denk dat de Barn te klein is en Tool op main zou heel gaaf zijn. Verder kan Werchter Pink gewoon boven aan het affiche zetten. Ze hoeft toch niet perse de laatste act te zijn om de headliner te zijn?
Tevens als je na pink een andere pop artiest in een van de tenten hebt kunnen liefhebbers daar heen en anders is 23.30 ook al een mooie tijd voor afterparty op de camping. Een ding is zeker Tool in het licht is een dikke nee voor mij dan.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Tool Barnheadliner (en Deftones) naar Werchter zou voor mij
veel goed maken aan de tot nu toe bekend gemaakte
namen. Ga sowieso voor Ziggo tickets.
 

marcopolootje1617899899

Playlistbediener
8 mei 2018
11
0
Hoi, Rock Werchter 2019 wordt mijn eerste keer!
Aangezien ik nog nooit ticket heb hoeven kopen, vraag ik mij af hoe de verkoop normaalgesproken is?
Zijn de dagtickets vaak snel uitverkocht en hoe zit het met een combiticket?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken