Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.210
Nu wil ik niet opnieuw de discussie bovenhalen dat de headliners van vorig jaar duurder waren dan die van dit jaar of niet. Maar ik kan me herrinneren dat er iemand was die zei dat Macca heel duur was en dat je daarmee de Foo's en RH makkelijk zou kunnen boeken ofzoiets in die aard. Dit interview bewijst wel wat anders. Radiohead werd voor een bedrag tussen de 3 en 4 mill dollar gehaald om op Coachella te spelen, heel interessant artikel btw over de man achter Coachella en Goldenvoice.
http://www.newyorker.com/magazine/2017/04/17/the-mastermind-behind-coachella
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Nu wil ik niet opnieuw de discussie bovenhalen dat de headliners van vorig jaar duurder waren dan die van dit jaar of niet. Maar ik kan me herrinneren dat er iemand was die zei dat Macca heel duur was en dat je daarmee de Foo’s en RH makkelijk zou kunnen boeken ofzoiets in die aard. Dit interview bewijst wel wat anders. Radiohead werd voor een bedrag tussen de 3 en 4 mill dollar gehaald om op Coachella te spelen, heel interessant artikel btw over de man achter Coachella en Goldenvoice.
http://www.newyorker.com/magazine/2017/04/17/the-mastermind-behind-coachella

Coachella betaalt graag extreem veel voor hun headliners, heb voorgaande jaren daar nog cijfers gehoord die onrealistisch zijn volgens mij in Europa. Daarnaast gaat dit bedrag ook nog eens over 2 optredens (2 weekends). Denk dat Radiohead en Foo Fighters wel boven 1 miljoen zitten (net), maar niet naar 1,5-2 miljoen volgens mij.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
vanvoor staan op festivals doe ik nooit, liever in het midden aan de main zodat de pintjes en ruimte in de nabijheid zijn.
Ben je toch echt fan van een band en wil je ze eens echt vanvoor meemaken, ga dan naar een privé concert en zorg dat je vanvoor staat. Dan pas heb je de echt beleving (Radiohead Roundhouse Londen 2de rij <3 )
Op festivals staan er altijd irritante mensen die toch minder aandacht hebben in de band in de voorste vakken..

ticketswap: er bestaat een plugin in chrome die zoekt naar uw tickets en deze onmiddellijk in bestelling neemt zodra ze beschikbaar komen. je moet enkel nog op de pay knop drukken...

alt-j kortrijk, fuck gemist door verlof, iemand nog tickets?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Weer een nieuw nummer van LP, samen met pusha T en stormy, persoonlijk vind ik het het beste van de 3, maarja, dat is natuurlijk niet zo moeilijk. Ook als je kijkt op Last.fm zie je dat het niet echt gesmaakt wordt door het grote publiek en hopelijk merken ze dat ze deze weg dus niet verder moeten opgaan :) (als na 2 weken hun nieuwe singles al minder worden beluisterd als 3 oudere nummers (In The End, Numb en One Step Closer)
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
De nieuwe single van Royal Blood is imo een zalig nummer! De clip moet je ook zeker eens bekijken, echt de moeite!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
De nieuwe single van Royal Blood is imo een zalig nummer! De clip moet je ook zeker eens bekijken, echt de moeite!

Vind je? Ik heb het gevoel dat al die Royal Blood nummers enorm op elkaar lijken. Dit nummer hebben ze al een paar keer gemaakt. Hopelijk brengt de plaat wat meer variatie.

Wel een heel vette clip inderdaad.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Toto wrote:
De nieuwe single van Royal Blood is imo een zalig nummer! De clip moet je ook zeker eens bekijken, echt de moeite!


Vind je? Ik heb het gevoel dat al die Royal Blood nummers enorm op elkaar lijken. Dit nummer hebben ze al een paar keer gemaakt. Hopelijk brengt de plaat wat meer variatie.

Wel een heel vette clip inderdaad.
Ik was misschien meer onder de indruk van de combinatie van het nummer met de clip :p Het is inderdaad niet zo verschillend van vorige nummers, maar ik blijf het een heerlijke sound vinden :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Die nieuwe single is inderdaad niet vernieuwend, maar gewoon een sterke single. Als je hun sound graag hoort (zoals ik), zal dit je sowieso wel bevallen denk ik :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Toto wrote:
De nieuwe single van Royal Blood is imo een zalig nummer! De clip moet je ook zeker eens bekijken, echt de moeite!


Vind je? Ik heb het gevoel dat al die Royal Blood nummers enorm op elkaar lijken. Dit nummer hebben ze al een paar keer gemaakt. Hopelijk brengt de plaat wat meer variatie.

Wel een heel vette clip inderdaad.

Lekker nummer, maar precies wat Mattman zegt. Ik vind Royal Blood lekkere muziek, maar wat meer variatie zou niet verkeerd zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Dit weekend is het Coachella. :)

We kunnen ons verheugen op pro shot concert videos van een aantal Werchter acts. Zo weten we wat we mogen verwachten van Radiohead, Lorde, Bonobo, Future Islands, Glass Animals, Mura Masa, Warpaint, Kaleo en Whitney.

Die liveshows worden altijd meteen op Youtube gezet en er even snel waar van afgehaald, maar als je goed zoekt zijn ze altijd wel ergens op het net te vinden natuurlijk.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hopelijk krijgen we vandaag eens die laatste namen. Niet dat we nog zoveel moeten verwachten, maar met wat geluk komt er nog een leuke opener voor de main stage op vrijdag :) Die KlubC act op vrijdag boeit persoonlijk niet zoveel, gezien Radiohead dan speelt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Hopelijk krijgen we vandaag eens die laatste namen. Niet dat we nog zoveel moeten verwachten, maar met wat geluk komt er nog een leuke opener voor de main stage op vrijdag
1f642.svg
Die KlubC act op vrijdag boeit persoonlijk niet zoveel, gezien Radiohead dan speelt.

Toch het meeste uitkijken naar hopelijk nog een mooie naam tussen Soulwax en Foo Fighters.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Op Twitter staat dat de laatste namen binnenkort worden aangevuld, dusja hopen op vandaag
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Gokje: Highly Suspect als Main Stage opener op vrijdag

Ik heb dan liever een goede Belgische band dan zo'n dertien in een dozijn rockband waar je later toch niets meer van hoort. Werchter is daar wel echt goed in voor zulke bands als opener te zetten, kijk maar eens naar de laatste jaren: Radkey, Twin Forks, The Bots, Reignwolf, Red Fang, Marmozets, FIDLAR, Blackberry Smoke, Vintage Trouble, The Last Internationale, ... buiten de Belgische bands die geopend hebben is het gewoon een slachtveld.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
579
425
YFKTA wrote:
Gokje: Highly Suspect als Main Stage opener op vrijdag


Ik heb dan liever een goede Belgische band dan zo’n dertien in een dozijn rockband waar je later toch niets meer van hoort. Werchter is daar wel echt goed in voor zulke bands als opener te zetten, kijk maar eens naar de laatste jaren: Radkey, Twin Forks, The Bots, Reignwolf, Red Fang, Marmozets, FIDLAR, Blackberry Smoke, Vintage Trouble, The Last Internationale, … buiten de Belgische bands die geopend hebben is het gewoon een slachtveld.
Ik vind een 'dertien in een dozijn' rockbandje juist wel lekker om mee te beginnen eigenlijk, maar iedereen z'n eigen smaak. Nu mis ik zelf sowieso al vaak de eerste band van de dag, dus in de praktijk maakt de eerste naam van de dag al niet veel uit voor mij.
Oh en ik weet nie hoe vintage trouble op werchter was vorig jaar, maar op pinkpop was dat wel een van de dikste optredens van het weekend. Ik zou dat geen dertien in een dozijn band willen noemen, juist best wel uniek qua optreden.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Michiel wrote:
YFKTA wrote:
Gokje: Highly Suspect als Main Stage opener op vrijdag


Ik heb dan liever een goede Belgische band dan zo’n dertien in een dozijn rockband waar je later toch niets meer van hoort. Werchter is daar wel echt goed in voor zulke bands als opener te zetten, kijk maar eens naar de laatste jaren: Radkey, Twin Forks, The Bots, Reignwolf, Red Fang, Marmozets, FIDLAR, Blackberry Smoke, Vintage Trouble, The Last Internationale, … buiten de Belgische bands die geopend hebben is het gewoon een slachtveld.


Ik vind een ‘dertien in een dozijn’ rockbandje juist wel lekker om mee te beginnen eigenlijk, maar iedereen z’n eigen smaak. Nu mis ik zelf sowieso al vaak de eerste band van de dag, dus in de praktijk maakt de eerste naam van de dag al niet veel uit voor mij.
Oh en ik weet nie hoe vintage trouble op werchter was vorig jaar, maar op pinkpop was dat wel een van de dikste optredens van het weekend. Ik zou dat geen dertien in een dozijn band willen noemen, juist best wel uniek qua optreden.

Ja maar dan liever goede Belgische of Nederlandse namen zoals Black Box Revelation, The Van Jets, De Staat, ... even duur meestal, maar waar we tenminste nog iets van zullen horen. Die heb ik dan liever dan weer zo'n nietszeggende naam die misschien soms eens een goed concert geeft (zoals Vintage Trouble op Pinkpop)
 

CringeWorthy

Nieuw lid
29 jan 2016
2
0
gerrie wrote:
Michiel wrote:
YFKTA wrote:
Gokje: Highly Suspect als Main Stage opener op vrijdag


Ik heb dan liever een goede Belgische band dan zo’n dertien in een dozijn rockband waar je later toch niets meer van hoort. Werchter is daar wel echt goed in voor zulke bands als opener te zetten, kijk maar eens naar de laatste jaren: Radkey, Twin Forks, The Bots, Reignwolf, Red Fang, Marmozets, FIDLAR, Blackberry Smoke, Vintage Trouble, The Last Internationale, … buiten de Belgische bands die geopend hebben is het gewoon een slachtveld.


Ik vind een ‘dertien in een dozijn’ rockbandje juist wel lekker om mee te beginnen eigenlijk, maar iedereen z’n eigen smaak. Nu mis ik zelf sowieso al vaak de eerste band van de dag, dus in de praktijk maakt de eerste naam van de dag al niet veel uit voor mij.
Oh en ik weet nie hoe vintage trouble op werchter was vorig jaar, maar op pinkpop was dat wel een van de dikste optredens van het weekend. Ik zou dat geen dertien in een dozijn band willen noemen, juist best wel uniek qua optreden.


Ja maar dan liever goede Belgische of Nederlandse namen zoals Black Box Revelation, The Van Jets, De Staat, … even duur meestal, maar waar we tenminste nog iets van zullen horen. Die heb ik dan liever dan weer zo’n nietszeggende naam die misschien soms eens een goed concert geeft (zoals Vintage Trouble op Pinkpop)

Blijkbaar hangt dit ook af van smaken, zelf vond ik Vintage Trouble op Werchter een van de beste van die dag.
Daar was tenminste sfeer, die zanger gaf alles om er het beste van te maken.
Ik geef toe dat ik er nooit meer naar geluisterd heb, maar het was een heel mooi begin van een laatste dag en die zie ik liever 2 keer dan iets als De Staat of Black Box Revelation tbh.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
The last internationale vond ik een harstikke leuk optreden geven, beter dan het zoveelste Belgische bandje. Marmozets vond ik wat tegenvallen, maar was op zich ook een leuke naam. Vintage Trouble is juist een perfecte festivalband.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.210
Red Fang, Marmozets en Fidlar zijn echt geen "dertien in een dozijn-bands" lol.. En als ge dan toch Belgische namen wilt, daarvan spelen er genoeg in de tenten. Plus volgens mij onderschat je toch ferm de gages die The Van Jets of Black Box Revelation zouden vragen ivgm de bands die je daar opnoemt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken