Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.210
Ik weet niet of er zich nog mensen herinneren hoe blij men was dat na zoveel jaar Linkin Park nog is naar ons land (PKP) kwam. Dit tesamen met namen die in 1 lijn liggen met LP trekt dan ook hetzelfde publiek. Een dag dat tot nu toe bekend staat als de RH of FF dag is dus minder aannemelijk uit te verkopen omdat mensen geen gedacht hebben van wat de line up die dag kan inhouden. Zelfs voor donderdag, wat altijd moeilijk uitverkoopt, is het nog gissen.. Het verbaasde mij gewoon dat het zo snel al was.
Overigens zijn er zo'n 65k? dagtickets, als je dat vergelijkt met bovengenoemde festivals dan is dat bij RW makkelijk het dubbele, niet? BKS is toch max 30k mensen? Dus het kan goed zijn dat er al 30k tickets de deur uit zijn en dus volgens Northside of BKS normen die dag dus al is uitverkocht maar dat geldt niet voor RW normen he
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Uiteindelijk is het dan toch de ‘Rock-dag’ die het snelst dreigt uit te verkopen. Kunnen we daar conclusies uit trekken?

Ja want de andere headliners zijn geen rock? :roll:

Ik weet niet of er zich nog mensen herinneren hoe blij men was dat na zoveel jaar Linkin Park nog is naar ons land (PKP) kwam. Dit tesamen met namen die in 1 lijn liggen met LP trekt dan ook hetzelfde publiek. Een dag dat tot nu toe bekend staat als de RH of FF dag is dus minder aannemelijk uit te verkopen omdat mensen geen gedacht hebben van wat de line up die dag kan inhouden. Zelfs voor donderdag, wat altijd moeilijk uitverkoopt, is het nog gissen.. Het verbaasde mij gewoon dat het zo snel al was.
Overigens zijn er zo’n 65k? dagtickets, als je dat vergelijkt met bovengenoemde festivals dan is dat bij RW makkelijk het dubbele, niet? BKS is toch max 30k mensen? Dus het kan goed zijn dat er al 30k tickets de deur uit zijn en dus volgens Northside of BKS normen die dag dus al is uitverkocht maar dat geldt niet voor RW normen he
Volgens mij iets van 18-20k dagtickets en 65k combitickets, naar wat ik me herinner. Niet vergeten dat een dagticket 100 euro kost.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Volgens mij zijn er 65k weekendtickets en dus rond de 20k dagtickets (per dag uiteraard). Toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Ik denk dat we de populariteit van Radiohead in België een beetje overschatten. Op andere festivals is de dag dat ze gepland staan echt snel uitverkocht bv. Northside.

Je bedoelt dus onderschatten. Ik geloof dat de vrijdag zowat de enige festivaldag in Europa is waarop Radiohead speelt die nog niet uitverkocht is. Maar ik vrees ook dat fans van alternatievere muziek en casual naar RH luisteren even afwachten of die dag verder de moeite is voor hen. Ik ken nogal wat RH liefhebbers niet niet van RW houden. Het feit dat O&TW daar nu ook staan zal eerder voor een tragere dagticketverkoop zorgen dan een snellere. Dus het is wachten op een andere act die wel veel RH liefhebbers aanspreekt.

Wat niet wil zeggen dat de grote RH fan, en dat zijn er veel, al een ticket hebben.

Wat die zaterdag betreft: die verkoop ligt natuurlijk OOK aan het feit dat het een zaterdag is. Zelfs de dag met Lenny Kravitz verkochten ze zo snel uit...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.210
Toto wrote:
Ik denk dat we de populariteit van Radiohead in België een beetje overschatten. Op andere festivals is de dag dat ze gepland staan echt snel uitverkocht bv. Northside.


Je bedoelt dus onderschatten. Ik geloof dat de vrijdag zowat de enige festivaldag in Europa is waarop Radiohead speelt die nog niet uitverkocht is. Maar ik vrees ook dat fans van alternatievere muziek en casual naar RH luisteren even afwachten of die dag verder de moeite is voor hen. Ik ken nogal wat RH liefhebbers niet niet van RW houden. Het feit dat O&TW daar nu ook staan zal eerder voor een tragere dagticketverkoop zorgen dan een snellere. Dus het is wachten op een andere act die wel veel RH liefhebbers aanspreekt.

Wat niet wil zeggen dat de grote RH fan, en dat zijn er veel, al een ticket hebben.

Wat die zaterdag betreft: die verkoop ligt natuurlijk OOK aan het feit dat het een zaterdag is. Zelfs de dag met Lenny Kravitz verkochten ze zo snel uit…
Dit dus. Even opgezocht, er waren vorig jaar 60k combi's (in vgl met 2015 was dat toen 67,5) en dagtickets waren er vorig jaar 85k en in 2015 82k.. Niet moeilijk dus dat de FF of RH nog niet uitverkocht is, dat is 3 tot 4x het aantal tickets wat BKS aanbiedt lol

edit: 85k is hetgene wat verdeeld is over alle dagen..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
Yannick wrote:
Zaterdag lijkt dus de eerste dag te zijn die dreigt uit te verkopen.. Snel?


Straf, had eerder de Foo’s of Radiohead verwacht.

Maar de combinatie zaterdag, Linkin Park-SOAD en Blink is ook mooi natuurlijk.
ik denk ook dat het meer met de co-headliner constructie te maken heeft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Er worden 67500 combitickets verkocht tegenover 20500 dagtickets, om precies te zijn.

En nogmaals: de zaterdag is traditioneel altijd de snelst uitverkopende dag, bijna ongeacht van wat je erop neerzet. Waarmee ik niet wil zeggen dat LP of SOAD geen publiekstrekkers zijn... maar zet die op zondag of vrijdag en er waren lang niet zo veel tickets verkocht.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
http://bunburyfestival.com/lineup-2017
Thirty Seconds to Mars zijn officieel terug klaar om te touren. Lijkt me wel een naam die zou kunnen op werchter. Was vroeger wel een fan maar hun laatste dingen trekken wel echt op niets...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Gisteren in Rotown bij optreden van Black Honey geweest. Hebben nog geen cd uit maar de zaal stond op zijn kop. Lekkere 70's rock & roll met de moderne Debby Harris als frontvrouw. Zou ik een leuke boeking vinden voor de absolute onderkant vh affiche (om het even niet over de bovenkant te hebben).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.074
Ik denk dat we de populariteit van Radiohead in België een beetje overschatten. Op andere festivals is de dag dat ze gepland staan echt snel uitverkocht bv. Northside.
Langs de andere kant; niet elk festival heeft een goeie 20.000 dagkaarten te koop.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Er zijn zeker 5k mensen die ieder jaar een dag naar Werchter willen om te zijn geweest. Om te zuipen en feesten. Muziek maakt hen niet uit.
De zaterdag is enige dag dat ze geen verlof moeten nemen (dag zelf + dag recoveren). Dus vrij logisch dat deze eerst uitverkoopt.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Er zijn zeker 5k mensen die ieder jaar een dag naar Werchter willen om te zijn geweest. Om te zuipen en feesten. Muziek maakt hen niet uit.
De zaterdag is enige dag dat ze geen verlof moeten nemen (dag zelf + dag recoveren). Dus vrij logisch dat deze eerst uitverkoopt.
Dit is volgens mij inderdaad de meest logische verklaring.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Netsky geeft een show in het sportpaleis 25 februari, kunnen we hem daarmee uitsluiten als afsluiter voor de donderdag?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het zou me ook niet verbazen dat meer Radiohead fans een combi ticket hebben gekocht dan Linkin Park fans.
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Kasabian staat op het Reading en het Leeds festival eind augustus. Stijgt de kans weer wat dat ze Pukkelpop headlinen ipv op Werchter staan?
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Kasabian staat op het Reading en het Leeds festival eind augustus. Stijgt de kans weer wat dat ze Pukkelpop headlinen ipv op Werchter staan?

Ik vrees van wel. Jammer, ik vond hun optreden in 2015 echt wel vet
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
mattman wrote:
Shaverion wrote:
Het zou me ook niet verbazen dat meer Radiohead fans een combi ticket hebben gekocht dan Linkin Park fans.


*steekt hand op*

Ik twijfel enorm tussen dagticket vrijdag of combi.
Zou donderdag ook zeer graag willen gaan.

De zaterdag is momenteel echt een kut dag voor mij. En de zondag zit ik op Main square.
Dus dure combi voor 2 dagen muziek en een dagje pintjes drinken.

Maar arcade fire in BE missen :/
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.210
Netsky geeft een show in het sportpaleis 25 februari, kunnen we hem daarmee uitsluiten als afsluiter voor de donderdag?
Nee

Kasabian staat op het Reading en het Leeds festival eind augustus. Stijgt de kans weer wat dat ze Pukkelpop headlinen ipv op Werchter staan?
Volgens mij kunnen ze perfect op beide staan. Er is altijd wel een heel klein beetje overlap (TLSP & BMTH vorig jaar bv die me direct binnen schieten.) Kasabian is volgens mij ook allang niet meer wat het is geweest en is enkel nog in de UK een echte headliner, daarbuiten zakt het een beetje. Ik zie ze voor beide eigenlijk wel als sub.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken