Ik ben naar … geweest en het was …

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
73
73
Ik wilde hier ook wel naartoe, maar had al tickets voor The Kills die dag.

Werkte dit een beetje in de Botanique ?
Ik heb dat concept van ‘Les Nuits Botanique’ als festival nooit goed begrepen. “Er zijn elke avond optredens in verschillende zalen, maar je moet een ticket hebben voor elke zaal apart.” Euh, doen jullie dat niet elke andere avond ook al zo, Botanique ?

Zo’n All Access dag leek me dan wel eens leuk, maar blijkbaar geen onverdeeld succes als de mensen al niet in de Rotonde binnen geraakten ?

Zo’n All Access dag leek me dan wel eens leuk, maar blijkbaar geen onverdeeld succes als de mensen al niet in de Rotonde binnen geraakten ?
Zo'n dag vind ik wel leuk, alleen is het denk ik voor de organisatie een goede inschatting maken welke band populair zal zijn en ze dan in de goede zaal of tent plaatsen. De tent was eigenlijk elke keer dat ik er was amper aan half vol, terwijl de Rotonde en Orangerie elke keer wel aardig tot stampvol waren.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.015
Ik wilde hier ook wel naartoe, maar had al tickets voor The Kills die dag.

Werkte dit een beetje in de Botanique ?
Ik heb dat concept van ‘Les Nuits Botanique’ als festival nooit goed begrepen. “Er zijn elke avond optredens in verschillende zalen, maar je moet een ticket hebben voor elke zaal apart.” Euh, doen jullie dat niet elke andere avond ook al zo, Botanique ?

Zo’n All Access dag leek me dan wel eens leuk, maar blijkbaar geen onverdeeld succes als de mensen al niet in de Rotonde binnen geraakten ?
Op een standaard weekdag heb je natuurlijk vaker wel dan niet dat er maar 1 of 2 zalen gebruikt worden. Het normale programma bestaat zoals in elke concertzaal voornamelijk uit bands die de zaal boeken, terwijl dat tijdens Les Nuits vooral omgekeerd is.
Tijdens Les Nuits wordt er veel meer echt zelf geprogrammeerd door de organisatie, zijn alle zalen elke dag gevuld en je hebt dan nog die extra zaal/tent in de tuin. Als ik me niet vergis, heb je de andere dagen ook van die passe-partout kaarten waarmee je overal binnenkan zoals tijdens All Access.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.743
Afgelopen zaterdag naar Froukje in Hedon Zwolle geweest.

Chibi Ichigo in het voorprgramma vond ik wel vermakelijk. Jammer dat ze na de eerste 2 nummers niet goed verstaanbaar meer was, maar de springerige muziek had wel een effect op de mensen. Een set van een halfuur was wel wat aan de lange kant voor haar vond ikzelf. De muziek varieert namelijk niet.

Bij Froukje zelf viel me vooral de groei op. Waar ik haar eerder nogal zwak vond zingen, was dat nu niet het geval. Ze deed een tussenstuk met 3 nummers solo en daarin bleef ze overeind staan op dat gebied. Dat geeft een nummer als 23 mei over haar overleden broer meer lading mee. Ook dat ze Zeeën van Tijd opdroeg aan een familie (en zeker niet altijd tijdens de tour speelt), helpt mee met de authenticiteit van het optreden. Een heel groot pluspunt bij haar vind ik de uitbreiding en andere benadering van sommige nummers. Zonder Liedjes kreeg een andere bridge, Uitzinnig en Tetris werden aan elkaar geplakt, Nooit Meer Spijt was een compleet andere versie. Erg sterk. Live een veel meer toegevoegde waarde dan alleen de plaat. De nummers waarmee ze dat eerder deed (onbezonnen bijv.) hadden nu een normale versie. Dus die houdt ze echt per tour verschillend. Vind ik een leuke toevoeging.

Aan het einde van de set Drijfzand, Houden van Mij en We Hebben De Tijd betekende voor mij de 3 minste liedjes op een rij. Helaas, want ik vond het een erg sterk concert zonder inkakkers, tot dan. Verder was de setlist wat omgegooid tov de voorgane jaren. Niets Tussen vind ik een fijnere afsluiter dan Ik Wil Dansen. De nieuwe toetsenist is mij niet verder opgevallen zoals anderen beschreven. Over het algemeen erg genoten van een sterke show.
Vandaag Froukje op bevrijdingsfestival Fryslan. Vorige keer dat ik haar zag BKS '22 en inderdaad totaal anders en positief in die zin. Toen sommige nummers op een andere manier gebracht en nu 'gewoon' en andersom. Staat echt wat op het podium én Nooit Meer Spijt op deze manier echt een banger
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Dante

Marin

Dagopener
14 apr 2021
512
336
Ik was naar Adrianne Lenker in het Concertgebouw. Lang geleden dat ik voor het laatst oprecht kippenvel kreeg tijdens een concert en misschien wel de eerste keer dat ik bij sommige nummers tranen in mijn ogen had. Prachtige stem, geweldige uitvoering van alle nummers die ze speelde en fijne interactie met het publiek. Magische avond:)
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
153
178
Gister The Black Keys in de Ziggo Dome

Het leek aan het begin alsof ze er niet zo'n zin in hadden, zelfs bij Gold On The Ceiling als 2e plaat vond ik er weinig energie in zitten. Naarmate het optreden vorderde werd de kwaliteit wel beter, de zang was goed en de gitaarsolo's ook. Vooral de nummers van de nieuwe plaat speelden ze met veel overtuiging. Desalniettemin vond ik het over het algemeen wat tam.

Helaas op Werchter dezelfde ervaring gehad, dus denk dat dit voor mij toch een geweldige luisterband blijft, maar dat ik live net dat beetje energie mis.
 

Kolumnus

Randprogramma
17 mrt 2022
139
109
Ik weet niet zeker of we bij hetzelfde concert waren. Er was echt een goede sfeer vooraan in het publiek en I Got Mine en Gold On The Ceiling waren echt energiek van de band en het publiek. Patrick had er veel meer zin in dan op Pinkpop. De schermen en lichten waren ook passend. En vooral de nieuwe nummers leken me een beetje uit de toon te vallen en nog niet goed ingestudeerd. Behalve Only Love That Matters.

Het klinkt een beetje alsof de Black Keys door veel mensen in een hokje worden geplaatst qua live-kwaliteit en dat ze er moeilijk uitkomen.

Ik vond het een uitstekende show.
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
150
142
The Black Keys stoeide een paar keer wel met het ritme, maar zeker genoten. Een betere beleving dan op de Werchter weide.
Vond dat Little Black Submarines als encore ook wel wat harder mocht knallen eigenlijk.

Verder een treffende recensie van Oor:

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
153
178
Ik weet niet zeker of we bij hetzelfde concert waren. Er was echt een goede sfeer vooraan in het publiek en I Got Mine en Gold On The Ceiling waren echt energiek van de band en het publiek. Patrick had er veel meer zin in dan op Pinkpop. De schermen en lichten waren ook passend. En vooral de nieuwe nummers leken me een beetje uit de toon te vallen en nog niet goed ingestudeerd. Behalve Only Love That Matters.

Het klinkt een beetje alsof de Black Keys door veel mensen in een hokje worden geplaatst qua live-kwaliteit en dat ze er moeilijk uitkomen.

Ik vond het een uitstekende show.
Moet zeggen dat ik wel wat verder naar achter stond, dus wellicht was er vooraan meer energie voelbaar. Wat ik al zei; het werd wel beter naarmate het vorderde en heb bij vlagen ook wel genoten.

Maar bijv. tijdens Little Black Submarines leek er dan weer het e.e.a. aan de apparatuur niet goed afgesteld. Ik hoorde bijvoorbeeld amper de drums? Dit zijn van die dingetjes die toch een beetje zijn blijven hangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kolumnus

Gebruikers die dit onderwerp bekijken