UK Download Festivals 2018 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
in Frankrijk hebben ze er best wat moois van gemaakt?

dlparis2018_website_poster_11_fr.jpg
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
In de UK voegen ze ook eea toe, is toch nog best aardig opgedroogd dat affiche...

DZSKbdDW0AE5koy.jpg:large


Maar imho de mindere van de drie Downloads en legt toch af tegen een Graspop ofzo. Bad Religion wel een leuk naampje die je (apart genoeg) niet op heel veel festival terugziet?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
(...)
Maar imho de mindere van de drie Downloads en legt toch af tegen een Graspop ofzo.
(...)
idd....

btw de eerste editie van Download was afgelopen weekend in Melbourne, volgend jaar keren ze terug. Ben benieuwd of ze groeien?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ben ik ook wel benieuwd naar, denk het haast wel. Er is daar ook gewoon een soort vaccuum ontstaan toen het hele Soundwave gebeuren implodeerde daar.

Maar goed, zeker als je bij de eerdere announcements eFestivals of iets dergelijks er bij pakt; ze hebben het in de UK niet makkelijk. Het is daar simpelweg allemaal wat duurder dan hier, en Download heeft gewoon in die periode veel concurrentie nationaal en internationaal. Als mensen dan zien dat je voor 245€ een Graspop met danige line-up hebt (en inclusief kamperen) en ze zelf voor Download hetzelfde betalen en dan toch echt wel een bakkie mindere lineup hebben (geen Maiden, APC, Priest, Ghost, Hollywood Vampires, Megadeth, Arch Enemy, Tremonti, Killswitch Engage, en nog heel veel meer). En het is nou niet dat je aan de Download kant er veel voor terugkrijgt. Bad Religion? Thunder? Babymetal?

En zeker wanneer dan zo'n Download Paris uitpakt met wel een bak van bovenstaande acts én dingen als Foo's (goed, waarschijnlijk zou je in de UK een oneindige discussie krijgen over of die nou wel/niet op Download horen) hebben, kan ik me voorstellen dat je beetje jaloers wordt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
(...)én dingen als Foo’s (goed, waarschijnlijk zou je in de UK een oneindige discussie krijgen over of die nou wel/niet op Download horen) hebben, kan ik me voorstellen dat je beetje jaloers wordt.
als ze Foo's nu eens eindelijk op Download UK zouden zetten, ipv Ozzy of Avenged was er denk ik niemand van de Download gangers echt teleurgesteld over.
Moet er toch een keer van komen imo...

Volgens mij waren ze wel jaloers op de Parijs editie daar over, meen ik...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
(…)én dingen als Foo’s (goed, waarschijnlijk zou je in de UK een oneindige discussie krijgen over of die nou wel/niet op Download horen) hebben, kan ik me voorstellen dat je beetje jaloers wordt.

als ze Foo’s nu eens eindelijk op Download UK zouden zetten, ipv Ozzy of Avenged was er denk ik niemand van de Download gangers echt teleurgesteld over.
Moet er toch een keer van komen imo…

Volgens mij waren ze wel jaloers op de Parijs editie daar over, meen ik…

Ja, ze zouden er imho prima passen en was zeker een grote groep mensen vóór. Aan de andere kant ook genoeg mensen 'tegen', want geen metal en noem maar op. Beetje net als je hier IEDER JAAR wel weer mensen hebt over 'het is toch PinkPOP' als er een metalact staat, of andersom juist 'Het is toch ROCK Werchter' als ze hiphop programmeren ofzo... Vermoeiend.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Is iemand hier ooit eens naar Download UK geweest. Het valt me ieder jaar op hoe belachelijk kort die setlisten daar zijn. Het is erg leuk hoor, heel veel namen op de line-up, maar een band als Dead Cross maar 30 minuten geven is toch belachelijk. En dan komen zij er nog goed vanaf want veel bands hebben maar 25 minuten. Dit is toch voor zowel publiek als band ronduit ruk? Hoe kan je in 25 minuten een goede set opbouwen? Daarom ben ik wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken