UK Download 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Vanavond is het in ieder geval Iron Maiden.

Te verwachten. Morgenochtend dus de andere sowieso bekend als Kerrang! uitkomt.

2013 kopie op de loer? Toen headlinede Rammstein, Maiden en Slipknot. Die laatste zal niet weer komen maar eerste twee zijn aardige optie.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Kereltje wrote:
Vanavond is het in ieder geval Iron Maiden.


Te verwachten. Morgenochtend dus de andere sowieso bekend als Kerrang! uitkomt.

Zou het dan niet eerder kunnen dat eFestivals fout zit wat betreft die '3 dagen op een rij'? Lijkt me vrij zinloos om woensdag nog een grote aankondiging te doen als alle headliners morgen al bekend zijn...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Vanavond is het in ieder geval Iron Maiden.
Waar baseer je dat op?
Iron Maiden heeft vandaag een gig in Zweden aangekondigd, dan verwacht ik niet nog een aankondiging vandaag.
Als het de headliner van de 10e juni gaat zijn is het volgens het AC/DC fan forum, jawel AC/DC.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Kereltje wrote:
Vanavond is het in ieder geval Iron Maiden.


Te verwachten. Morgenochtend dus de andere sowieso bekend als Kerrang! uitkomt.


Zou het dan niet eerder kunnen dat eFestivals fout zit wat betreft die ‘3 dagen op een rij’? Lijkt me vrij zinloos om woensdag nog een grote aankondiging te doen als alle headliners morgen al bekend zijn…

Zou kunnen hoor, maar Andy Copping heeft zelf het verhaal de wereld in geholpen dat vanavond maar 1 headliner komt. Ben het met je eens dat het vrij nutteloos is er 1 per dag te doen als ze allemaal 100% zeker 'uitlekken'. Kerrang! komt trouwens woensdag pas uit zie ik, ze staan echter dinsdag al op hun site: http://www.kerrang.com/magazine/
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Waar baseer je dat op?
Iron Maiden heeft vandaag een gig in Zweden aangekondigd, dan verwacht ik niet nog een aankondiging vandaag.
Als het de headliner van de 10e juni gaat zijn is het volgens het AC/DC fan forum, jawel AC/DC.

Kwam van een ander forum, maar dateerde nog van voor die Zweedse aankondiging. Dus wat jij zegt zal wel kloppen. Anderzijds zijn morgen alle headliners bekend, en Maiden heeft ook nog geen 2 dagen na elkaar data gegeven dacht ik?

Zou kunnen hoor, maar Andy Copping heeft zelf het verhaal de wereld in geholpen dat vanavond maar 1 headliner komt. Ben het met je eens dat het vrij nutteloos is er 1 per dag te doen als ze allemaal 100% zeker ‘uitlekken’. Kerrang! komt trouwens woensdag pas uit zie ik, ze staan echter dinsdag al op hun site

Dan denk ik eerder aan: vanavond groots een nieuwe naam in het circuit bekend maken (lees: Rammstein of AC/DC), morgen aanvullen met de voorspelbare namen (Maiden en Sabbath). Of het moet zijn dat Download een HUMOtje gaat doen. Ik verwijs dan naar Rock Werchter, die in 2012 op een dinsdag groots wilden aankondigen dat er een 3de podium kwam, met persberichten in alle grote media. Ze waren echter vergeten dat de HUMO voor abonnees al op maandagavond online stond, en half Vlaanderen dat grote nieuws + 20 nieuwe namen al kende voordat het persbericht gepubliceerd werd.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
DennisvdBr wrote:
Waar baseer je dat op?
Iron Maiden heeft vandaag een gig in Zweden aangekondigd, dan verwacht ik niet nog een aankondiging vandaag.
Als het de headliner van de 10e juni gaat zijn is het volgens het AC/DC fan forum, jawel AC/DC.


Kwam van een ander forum, maar dateerde nog van voor die Zweedse aankondiging. Dus wat jij zegt zal wel kloppen. Anderzijds zijn morgen alle headliners bekend, en Maiden heeft ook nog geen 2 dagen na elkaar data gegeven dacht ik?

Loveless wrote:
Zou kunnen hoor, maar Andy Copping heeft zelf het verhaal de wereld in geholpen dat vanavond maar 1 headliner komt. Ben het met je eens dat het vrij nutteloos is er 1 per dag te doen als ze allemaal 100% zeker ‘uitlekken’. Kerrang! komt trouwens woensdag pas uit zie ik, ze staan echter dinsdag al op hun site

Dan denk ik eerder aan: vanavond groots een nieuwe naam in het circuit bekend maken (lees: Rammstein of AC/DC), morgen aanvullen met de voorspelbare namen (Maiden en Sabbath). Of het moet zijn dat Download een HUMOtje gaat doen. Ik verwijs dan naar Rock Werchter, die in 2012 op een dinsdag groots wilden aankondigen dat er een 3de podium kwam, met persberichten in alle grote media. Ze waren echter vergeten dat de HUMO voor abonnees al op maandagavond online stond, en half Vlaanderen dat grote nieuws + 20 nieuwe namen al kende voordat het persbericht gepubliceerd werd.

Ik verwacht het niet hoor, maar aan de hand van die Kerrang! cover zou je er ook van uit kunnen gaan dat Sabbath géén headliner is... Aangezien ze linksonder een kopje 'headliners Download' hebben, en daarnaast de 'overige interviews' staan, en daar staat Sabbath tussen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Overigens, nog een (zeg ik eerlijk; vergezocht) theorieetje mijnerzijds.

- Rock in Vienna (RiV) heeft ineens 'Sonisphere' als partner op de site staan.
- Volgens wat Duitse geruchten komt er weer een Sonisphere Zwitserland, dit keer 2 dagen, met Iron Maiden en Rammstein
- Download kondigt (mogelijk vandaag al, als eerste dan dus) Rammstein aan
- RiV zit al paar dagen te hinten op nieuws en 'are you ready' achtige posts op social media, dus die volgen
- Vorig jaar stonden acts die wél op RiV maar niet op Rock im Revier of Rockavaria stonden (denk aan bv. Body Count) op Rock am Ring/Rock im Park
- Die gaven vorige week ook ineens weer teken van leven, kondigen vervolgens deze week ook Rammstein aan

- Mogelijk volgen Hellfest en/of Download FR nog, en wellicht Pinkpop, al wordt dat erg krap als Rammstein beide Download's doet. Die drie festival overlappen echt de complete 3 dagen, dus als Download UK en FR dezelfde headliners hebben kan er eigenlijk meteen een streep door voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Overigens, nog een (zeg ik eerlijk; vergezocht) theorieetje mijnerzijds.

– Rock in Vienna (RiV) heeft ineens ‘Sonisphere’ als partner op de site staan.
– Volgens wat Duitse geruchten komt er weer een Sonisphere Zwitserland, dit keer 2 dagen, met Iron Maiden en Rammstein
– Download kondigt (mogelijk vandaag al, als eerste dan dus) Rammstein aan
– RiV zit al paar dagen te hinten op nieuws en ‘are you ready’ achtige posts op social media, dus die volgen
– Vorig jaar stonden acts die wél op RiV maar niet op Rock im Revier of Rockavaria stonden (denk aan bv. Body Count) op Rock am Ring/Rock im Park
– Die gaven vorige week ook ineens weer teken van leven, kondigen vervolgens deze week ook Rammstein aan (kondigde Iron Maiden aan toch?)

– Mogelijk volgen Hellfest en/of Download FR nog, en wellicht Pinkpop, al wordt dat erg krap als Rammstein beide Download’s doet. Die drie festival overlappen echt de complete 3 dagen, dus als Download UK en FR dezelfde headliners hebben kan er eigenlijk meteen een streep door voor Pinkpop.
Rock in Vienna had vorig jaar, eventeens als Rock in Revier en Rockavaria vorig jaar ook al Sonisphere op de poster staan.
DEAG Music = Sonisphere (DEAG Deutschland, DEAG Österreich, DEAG Schweiz, DEAG UK)
Rock in Revier en Rockavaria in zelfde weekend zeer overeenkomstige line-up, Rock in Vienna kleine wijzigingen te verwachten idd.

Download UK volgens de laatste berichten: AC/DC, Iron Maiden Black Sabbath en Download FR volgens laatste berichten Rammstein, Iron Maiden en Black Sabbath???
We zullen zien...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Overigens, nog een (zeg ik eerlijk; vergezocht) theorieetje mijnerzijds.

– Rock in Vienna (RiV) heeft ineens ‘Sonisphere’ als partner op de site staan.
– Volgens wat Duitse geruchten komt er weer een Sonisphere Zwitserland, dit keer 2 dagen, met Iron Maiden en Rammstein
– Download kondigt (mogelijk vandaag al, als eerste dan dus) Rammstein aan
– RiV zit al paar dagen te hinten op nieuws en ‘are you ready’ achtige posts op social media, dus die volgen
– Vorig jaar stonden acts die wél op RiV maar niet op Rock im Revier of Rockavaria stonden (denk aan bv. Body Count) op Rock am Ring/Rock im Park
– Die gaven vorige week ook ineens weer teken van leven, kondigen vervolgens deze week ook Rammstein aan (kondigde Iron Maiden aan toch?)

– Mogelijk volgen Hellfest en/of Download FR nog, en wellicht Pinkpop, al wordt dat erg krap als Rammstein beide Download’s doet. Die drie festival overlappen echt de complete 3 dagen, dus als Download UK en FR dezelfde headliners hebben kan er eigenlijk meteen een streep door voor Pinkpop.


Rock in Vienna had vorig jaar, eventeens als Rock in Revier en Rockavaria vorig jaar ook al Sonisphere op de poster staan.
DEAG Music = Sonisphere (DEAG Deutschland, DEAG Österreich, DEAG Schweiz, DEAG UK)
Rock in Revier en Rockavaria in zelfde weekend zeer overeenkomstige line-up, Rock in Vienna kleine wijzigingen te verwachten idd.

Download UK volgens de laatste berichten: AC/DC, Iron Maiden Black Sabbath en Download FR volgens laatste berichten Rammstein, Iron Maiden en Black Sabbath???
We zullen zien…

Klopt, volgens mij zit er overigens ergens nog dat Kilimanjaro entertainment van Ozzy Hope (ofzo) tussen, maar het zijn iig de partijen die ook RiV/RiR/RV doen. Echter heb ik vorige week nog op die site rond zitten klikken en toen stonden ze er nog niet. Wellicht dat toen nog niet duidelijk was of er een Sonisphere kwam. Maar zoals ik al zei; het is maar wat gebrabbel van mijn kant. Ik denk eigenlijk wel (door die Kerrang! cover oa) dat Sabbath er niet staat. Verwacht één naampje wat we nog niet eerder hebben gezien (zoals bv. Rammstein), en daarnaast Iron Maiden (lijkt me zekerheidje) en wellicht toch nog iets van de échte buitencategorie (AC/DC, Guns 'n Roses). Vooral AC/DC hoor je ineens weer wat over.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ga maar even naar http://www.deag.de/ onderaan bij "company" staan de 4 landen, onder andere, WizPro, Blue Moon en Kilimanjaro Live Ltd.

Wat betreft laatste geruchten AC/DC, heb daarstraks nog aangevuld http://forum.festileaks.com/forums/topic/acdc/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
lundi 19 octobre 2015

Download France 2016 téte d'affiche vendredi Iron Maiden et dimanche Rammstein.

Download UK 2016, tête d'affiche samedi Iron Maiden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
lundi 19 octobre 2015

Download France 2016 téte d’affiche vendredi Iron Maiden et dimanche Rammstein.

Download UK 2016, tête d’affiche samedi Iron Maiden.

Volgens eFestivals is het straks de zondagheadliner, dus geen Maiden en geen Rammstein indien dit klopt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
IRON MAIDEN TO HEADLINE 2016 DOWNLOAD FESTIVAL UK AND DOWNLOAD FESTIVAL FRANCE

Published: Oct 19, 2015

Maiden will headline France’s first Download Festival on Friday June 10 at Longchamps Racecourse, Paris.

They will then fly across to England in Ed Force One, landing at East Midlands Airport next to Donington Park, to close the UK Download Festival on Sunday June 12. This will be Maiden’s only UK appearance.

Tickets for both festivals go on sale on Friday.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Mjah, hij had Maiden op vrijdag Download FR wel goed.

Nuja, Maiden was een zekerheidje, dus de kans om minstens een keer Maiden op de juiste dag te voorspellen is dan 1 op 3. Afwachten waar Rammstein terecht komt (en wanneer) om zijn betrouwbaarheid te testen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Maiden was te verwachten ook dat die als eerste bekend zou worden gemaakt. Ben vooral benieuwd naar de namen van morgen en overmorgen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Als Zégut het juist heeft is de grote vraag: kloppen de geruchten rond AC/DC (op de fansite geven ze zelf toe dat het vaag is) of wordt BMTH de derde headliner voor Download UK?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken