Best Kept Secret 2024

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
554
507
Heeft alle zaalshows rond BKS afgezegd, dus de kans dat BKS volgt is groot.
Zou erg jammer zijn. Keek daar wel naar uit vanwege die prachtige laatste plaat. Dat Winter kende ik nog niet maar op het eerste gehoor zeker wel interessant. Wat Pip Blom betreft sluit ik me aan bij het standpunt dat iets originelers welkom was geweest. Maar goed, die nieuwe plaat is prima en het is wel een energiek begin van die laatste festivaldag.
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
79
77
Dat zou echt ontzettend balen zijn zeg. Die had ik echt met een uitroepteken genoteerd.
Net als 12u in de TWO in de verwachting dat daar iets zou komen a la Sarah Neutkens of nog beter destijds Joep Beving (op de FOUR, zo lekker wakker worden).
Twee tegenvallers dus.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
155
147
Was een ideale naam geweest om Julie Byrne te vervangen. Daar moeten ze nu weer iets anders uit de stal voor tevoorschijn toveren. Een WIES of iets dergelijks
Ah nog niet mee gekregen dat Julie Byrne gecancelend had, staat ook nog in de time table. Jammer de plaat van vorig jaar was erg goed
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
429
344
Heeft alle zaalshows rond BKS afgezegd, dus de kans dat BKS volgt is groot.
BKS staat in ieder geval niet (meer) op haar eigen site.

Voor mij was het geen must, maar de zondagochtend is op dit moment wel wat karig. The Indien, Pip Blom nog een keer, Thandii, mwoah.. Ik hoop echt dat daar Sprints het vroege slot bij Muziekgieterij mag vullen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.325
2.312
BKS staat in ieder geval niet (meer) op haar eigen site.

Voor mij was het geen must, maar de zondagochtend is op dit moment wel wat karig. The Indien, Pip Blom nog een keer, Thandii, mwoah.. Ik hoop echt dat daar Sprints het vroege slot bij Muziekgieterij mag vullen.
Ziet er inderdaad niet goed uit. Jammer, want dit was voor mijn een van de must sees op [vrijdag] zondag. Het eerste deel van die dag wordt wel een beetje karig. Hopelijk weten ze nog iets moois te strikken voor die plek in the Secret.
 
Laatst bewerkt:

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.325
2.312
Julie Byrne staat/stond op zondag.
Dat bedoelde ik inderdaad! En als gezegd; met Pip Blom (die ik afgelopen twee jaar al op BKS en bij Blur heb gezien) en het waarschijnlijke wegvallen van Julie Byrne hoop ik dat er bij Muziekgieterij en op the Secret nog wat moois komt. Anders wordt het toch een beetje karige start van die zondag.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
155
147
Dat bedoelde ik inderdaad! En als gezegd; met Pip Blom (die ik afgelopen twee jaar al op BKS en bij Blur heb gezien) en het waarschijnlijke wegvallen van Julie Byrne hoop ik dat er bij Muziekgieterij en op the Secret nog wat moois komt. Anders wordt het toch een beetje karige start van die zondag.
Een heel mooi idee zal mogelijk zijn om Water From Your Eyes te verzetten naar Byrne's spot en de vervanger in de Water spot neer te zetten maar ik zie dat jammer genoeg niet gebeuren.

Haalt een van de zwaarste clashes van die dag weg+krijg je toch behoorlijk wat mensen eerder op terrein
 
12 nov 2016
665
396
Wat volgens mij ook wel komt doordat veel vrouwen nu interessantere muziek, meer muziek van nu maken dan mannen. Of dat nu komt doordat er meer aandacht is voor vrouwen en zij hun kans hebben gegrepen, weet ik niet. Maar van Taylor Swift, Beyoncé, Rosalía, Lana del Rey tot Boygenius of nationaal Froukje, Wende; ik heb toch meer het gevoel dat zij de richting van muziek bepalen dan de mannen.
Ik let niet echt op Nederlandse muziek, maar die richting komt verder in het algemeen door de Amerikaanse muziekmedia, doordat ze zichzelf willen promoten als 'progressief' en 'correct'. Wat natuurlijk losstaat van de muziekkwaliteit zelf, want er zijn zat sterke vrouwelijke acts en meer dan genoeg variatie daarin op BKS.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.795
2.408
Ideetje voor Muziekgieterij stage: stripped-down English Teacher sessie

BKS staat wel twee keer op hun tourschema. Ik ga ervoor duimen!

Edit: alleen is het wel vrij krap als ze dat op de vrijdag zelf moeten doen. De vraagtekens op die stage staan 0 minuten voor en 30 minuten na hun Secret show.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.325
2.312
BKS staat wel twee keer op hun tourschema. Ik ga ervoor duimen!

Edit: alleen is het wel vrij krap als ze dat op de vrijdag zelf moeten doen. De vraagtekens op die stage staan 0 minuten voor en 30 minuten na hun Secret show.
Dan krijg je een Badbadnotgood - English Teacher (stripped down) - Chastity Belt - Mannequin Pussy - clash...
O jee...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.325
2.312
Heeft alle zaalshows rond BKS afgezegd, dus de kans dat BKS volgt is groot.
Er is overigens ook bij Primavera Sound Barcelona en Porto nog geen bericht over Julie Byrne. Ze staat daar vooralsnog gewoon op de website en in het blokkenschema van PS Barcelona.
 

Tumbleweedovski

Playlistbediener
13 aug 2016
46
67
Voor wie gehoopt had de gitarist van SPRINTS op BKS te zien spelen:
After five incredible years together we are heartbroken to announce that our dear friend and brother, Colm O’Reilly, will be leaving SPRINTS.
Life on the road can be tough — mentally, emotionally, and physically, and does not always allow us to pursue our ambitions and dreams in our personal lives. Colm has expressed a desire to retreat from public performance and full time touring to pursue his own passions and we fully support his decision.
Colm has and always will be an integral part of the SPRINTS family and we are excited to see how both our journeys unfold.
SPRINTS will continue with Karla, Jack and Sam and we will be joined by guest guitarists across our live dates. All live commitments will be honoured and full of classic SPRINTS energy. We are excited to enter this new chapter and continue to grow.
Thank you for all the support so far and please join us in wishing Colm all the best.
All our love,
Karla, Jack and Sam x
 
  • Verdrietig
Waarderingen: davadude

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
42
73
De laatste tijd volop naar BKS artiesten aan het luisteren, album per album. Maar moet toegeven dat er heel wat tussen zit waar ik me echt moet doorheen sleuren om het album af te krijgen. Beetje een dertien in een dozijn gevoel bij heel wat bands (Bv. Tramhaus, Slow Pulp, The Mysterines, Library Card...) , maar misschien dat ze live wel wat extra bieden. Daarnaast vond ik in tegenstelling tot velen de nieuwe albums van Justice en St. Vincent erg teleurstellend.

Maar wat ik echt mis dit jaar zijn de vreemde eenden in de bijt. De artiesten met een hoog 'WTF' gehalte, die echt vreemde muziek maken. Er zit voor mij iets teveel "brave" muziek tussen, maar heb nog niet alles kunnen luisteren, dus ik blijf zoeken.

Gelukkig heeft dit nieuwe nummer van Winter heeft me wel helemaal ingepakt, hopelijk is hun nieuwe album meer van dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: wessah

Gebruikers die dit onderwerp bekijken