Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Helemaal eens. En zeker als ze dan ook nog bands op herhaling gaan boeken. Voor mij zijn de boekingen van INK en Architects daardoor totaal onbegrijpelijk. Ook al vind ik eerstgenoemde nog best leuk.
Eens, bands op herhaling vind ik eigenlijk ook altijd een no-go, hoe goed ik ze eventueel zelf ook vind.
Tenzij er een heel goede/specifieke reden voor is (Spiritbox 2022-2023 vond ik bv. nog wel te verdedigen).
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Ik vind bands op herhaling en zeker headliners ook maar onnozel. Zou toch altijd minstens een jaar moeten tussen zitten. Voor Machine Head snap ik het wel en ook inderdaad Spiritbox. Maar Architects bv vind ik echt raar.


De big 4 van de Britse core bands (NWOBMC? 🤣New wave of British metalcore🤣) staat er precies met BMTH, Architects, While She Sleeps en Bury Tomorrow. Allee de bands staan er, daarover is geen discussie. De precies slaagt op het feit dat het opvalt dat ze die 4 bands hebben en dat die met wat fantasie de NWOBMC kan genoemd worden. U snapt het wel

Ook opvallend. Op de oude poster was INK nog geen logo band. Nu wel. Maar Kamelot en Steel Panther stonden er op vorige poster nog voor. Mogelijk nog andere bands. Weet niet van buiten
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
484
1.535
Verder ben ik niet echt bekend met Batushka, kan iemand me een korte samenvatting geven van wat er is gebeurd en waarom faketuska kut is? Betekent dat dat het muzikaal ook niks is of kun je als je de context negeert wel van de muziek genieten?
Stel, jij (Krzysztof Drabikowski) begint een band en maakt een album; de composities, instrumentatie en tekst, en alles erop en eraan. Maar je moet alleen nog een zanger vinden. Die vind je, en die zanger (Bart Krysiuk) stelt voor om de plaat op zijn label uit te brengen. Het album blijkt een groot succes te zijn (voor black metal standaarden). Vervolgens probeert die zanger alle rechten naar zich toe te trekken en maakt hij nieuwe muziek onder jouw bandnaam zonder jou erbij te betrekken. Het geschil komt bij de rechter, en hij beslist dat zij beiden de naam Batushka mogen gebruiken (handig). Nu heb je dus Batushka van de oprichter van de band, diegene die ook werkelijk alle muziek heeft geschreven. En je hebt Batushka van de zanger van de band (wat dus bekendstaat als Faketushka). Volgens mij kun je het prima live aanschouwen zonder de context en of dat goed of slecht is daar heb ik geen ervaring mee. Beiden hebben nog muziek gemaakt sinds de split-up, en dat werk laat zien dat Krysiuk geen verstand heeft van muziek, maar wel van jatten. Alle randzaken rondom deze metal GTST-equivalent zal ik je besparen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.830
Eens, bands op herhaling vind ik eigenlijk ook altijd een no-go, hoe goed ik ze eventueel zelf ook vind.
Tenzij er een heel goede/specifieke reden voor is (Spiritbox 2022-2023 vond ik bv. nog wel te verdedigen).
Ja, eens. Spiritbox opnieuw uitnodigen, vond ik juist een mooie geste.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
361
519
Hoe kom je bij die info?
Ik zie 't nergens staan
Hopelijk komt gaat dit dan niet m'n plan om frontrow Pendulum te komen in de weg zitten gezien ik Avantasia ook moet zien. Weet niet waar ik die dan op de main moet verwachten?
Voor Judas Priest misschien op diezelfde stage? Want ze vallen heel erg uit de stijl bij FFDP, dan passen ze meer bij JP

Seriously, we can't wait! I love this, such a beautiful festival, been there twice, now mainstage primetime w Avantasia! It's an honour and we're gonna deliver a show you won't forget!


 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Als GMM toch geen Vandenberg,s Moonkings contracteert ben ik niet teleurgesteld (was ik sowieso al niet).
Nu Brain Downey,s Alive and dangerous komen kan het helemaal niet meer stuk.
Misschien voor sommige een coverband.
Maar voor mij is dit een mooi eerbetoon aan twee Ierse legendes Phill Lynott/Gary Moore.
Mijn zoon de topper tipte mij hierover
Deze ouwe was Brain Downey glad vergeten.
Nog een paar maanden dan zijn The Boys back in Dessel town🤘
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
Ik vind het persoonlijk een lekkere drop. Toch fijne namen er bij. Heart!!! Nooit verwacht die nog eens te zien. Zoals jullie weten ben ik niet zo fanatiek om minimaal 50+ bands te gaan kijken. Zit nu toch op 22 must see bands. Kijk ik vanmiddag ook nog even op youtube naar Brian Downey omdat er niet gelijk een belletje ging rinkelen. Is het Thin Lizzy. Klinkt lekker hoor....Grootste verrassing voor mij is dat Limp Bizkit zo hoog op de poster staat. Daar gaat zo'n fijn feestje worden. En de kersjes op de appelmoes zijn toch Mr. Bungle en P.O.D.
Het wordt nu inluisteren en aftellen🤘🤘🥳🥳
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
Als GMM toch geen Vandenberg,s Moonkings contracteert ben ik niet teleurgesteld (was ik sowieso al niet).
Nu Brain Downey,s Alive and dangerous komen kan het helemaal niet meer stuk.
Misschien voor sommige een coverband.
Maar voor mij is dit een mooi eerbetoon aan twee Ierse legendes Phill Lynott/Gary Moore.
Mijn zoon de topper tipte mij hierover
Deze ouwe was Brain Downey glad vergeten.
Nog een paar maanden dan zijn The Boys back in Dessel town🤘
Hahaha, hier precies hetzelfde. Tot ik de liveshow van vorig jaar op youtube zag. Dat wordt echt een lekkere trip down memory lane
 
  • On fire
Waarderingen: Paul!

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Ik vind het persoonlijk een lekkere drop. Toch fijne namen er bij. Heart!!! Nooit verwacht die nog eens te zien. Zoals jullie weten ben ik niet zo fanatiek om minimaal 50+ bands te gaan kijken. Zit nu toch op 22 must see bands. Kijk ik vanmiddag ook nog even op youtube naar Brian Downey omdat er niet gelijk een belletje ging rinkelen. Is het Thin Lizzy. Klinkt lekker hoor....Grootste verrassing voor mij is dat Limp Bizkit zo hoog op de poster staat. Daar gaat zo'n fijn feestje worden. En de kersjes op de appelmoes zijn toch Mr. Bungle en P.O.D.
Het wordt nu inluisteren en aftellen🤘🤘🥳🥳
Het zelfde hier over Brain Downey. Mijn grijze massa liet mij ook in de steek. Nu is er gelukkig een 18 jarige snotneus die mij hierop wijst.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.184
Zoals ik het zeg, dat BB te groot is voor maar 1 festival bekend gemaakt te worden. En dat zij wellicht zelf eerst hun eigen bekendmaking van een EU tour willen gebruiken gepaard met een nieuwe single etc.
Ah, op die manier.
Zoals ook anderen al zeiden is het natuurlijk prima mogelijk dat BB eerst nog zelf een tour zal aankondigen vooraleer GMM en/of andere festivals ze bekend mag maken (ook al denk ik net als @jimmywe dat je er niet teveel meer op moet hopen).
Maar dan nog zal het vervolgens voor GMM gewoon een 'name drop' worden, toch? ;)
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.905
Hoe goed is health wel niet? Heb daar nog nooit van gehoord. Wordt misschien wel de ontdekking van het jaar. Toen ze het hier over health hadden dacht ik dat het een schrijffout was health ipv hearth. Totdat ik beide namen zag op dit forum en later opnieuw op de affiche.
edit:

Favoriete nummer van hun nieuwe album. Dit gaat live knallen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Kamelot is het nog niet verleerd dat ze moeten opletten met wat ze posten. Dat marketing team is echt niet de snuggerste! 😂
Ze hebben hem nu wel veranderd maar dit was dus 20 min lang op hun pagina te zien. Die mooie bootleg merch 😂
Screenshot_20240126_200540_com.facebook.katana_edit_1399302058778149.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Gebruikers die dit onderwerp bekijken