HU Sziget Festival 2023

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Nieuwe namen zijn er
nslkvMmYNYY.jpg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Line-up voor de/het Colosseum is bekend.
999999999
Afriqua
Anetha
Asymptote
Byron Yeates
Chaos In The CBD
Courtesy
Dixon
DJ Gigola
Dj Tennis
Estella Boersma
Frazi.er
GHEIST
Hadone
Herrensauna XXL
I Hate Models
Jeff Mills
JKS
Juicy Romance
KETTAMA b2b Miley Serious
Kobosil
Lee Ann Roberts
Lokier
Mall Grab
Marco Bailey
Marrøn
Massano
Partiboi69
Patric Mason
Paula Temple
Rebekah
Sarah Landry
SHDW & Obscure Shape
Shlømo
Soft Crash
Stephan Krus
Sugar
Sven Väth
u.r.trax
VTSS
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Mijn dochter gaat dit jaar met een paar vriendinnen naar Sgizet. Ze slapen in een huisje dus daar is alles geregeld. Hebben jullie nog tips en trucs? Heb al wel gezegd dat je erg moet uitkijken drugs.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Ik ga dit jaar helaas niet meer, maar tips:
- Auchan supermarkt op 10 minuten lopen van het festival, daar is goedkoop veel te krijgen
- Aldi/Lidl (ik weet het niet meer?) op het eiland voor een goedkoop/snel ontbijtje op het eiland
- Ga zeker het hele eiland ontdekken, niet aleen voor de mainstage plakken, is uberhaupt niet echt nodig op sziget, alleen bij de headliner als je ver van voren wilt staan
- Budapest en spa/badhuis op een rustige dag qua programma of op een te warme dag is ook zeker aan te raden
- Net zoals stappen in budapest, bijv. de dag voor het festival
-Het kan stoffig, warm en droog zijn, dus drink genoeg, iets van een doek/sjaal tegen de stof kan fijn zijn
- Persoonlijke favoriet om altijd 1 of 2 keer te checken: het circus, daar zitten altijd vette shows tussen.
-Eten: sommige tentjes zijn wat betrouwbaarder dan andere, als ze van die grote pannen hebben die al een paar uur in de zon liggen moet je misschien ff een tentje doorlopen, dat scheelt je weer een buikkramp op dag 4...
-Poncho voor het traditionele regenbuitje, er is altijd 1 flinke bui, ahaha


Maar vooral: relax, doe het rustig aan, geniet van het festival, het begint laat en gaat door tot laat, pas je zelf lekker aan dat ritme aan, zeker als het weer zo belachelijk warm is.

Kan je hier iets mee?
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en bcmrmaybe

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Mijn dochter gaat dit jaar met een paar vriendinnen naar Sgizet. Ze slapen in een huisje dus daar is alles geregeld. Hebben jullie nog tips en trucs? Heb al wel gezegd dat je erg moet uitkijken drugs.
Gerrie heeft eigenlijk al veel nuttigs gezegd. Ze slapen dus niet op terrein zelf? Ik denk dat het dan qua ritme al wat makkelijk is aan het "eilandleven" aan te passen. Je bent dan immers per definitie wat later op het terrein. Ik ben zelf in 2012 voor het eerst geweest en vorig jaar voor het laatst en het is wel veel massaler geworden, ik zou dus inderdaad ook even goed kijken waar je eet (ik heb vorig jaar echt wel een paar keer rommel gepakt). Verder is het eigenlijk niet te vergelijken met een ander festival en zou dat ook voor ogen houden, er is zo veel te ontdekken en je kunt een fantastisch leuke dag hebben terwijl je nauwelijks een act hebt gezien. Openbaar vervoer is 's nachts nog best prima geregeld. Taxi's/ubers net zo.

Verder; Langos en Palinka (al ben ik geen vader en is dat laatste waarschijnlijk niet iets dat een vader zijn dochter aanraadt ;)).
 
  • Geweldig
Waarderingen: bcmrmaybe

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Ik ben vorig jaar naar Sziget geweest (wij sliepen wel op het eiland zelf):
- Plan in ieder geval 2 a 3 ochtenden/middagen in waarin je het eiland gaat ontdekken. Neem een Sziget passpoort (krijg je bij entree) en zorg dat je alle stempels verzameld. En ga zeker langs het volgende:
  • Circus
  • Poppentheater (vorig jaar gedaan tijdens Justin Bieber, beste keuze ooit)
  • ArtZone
  • Djembe cursus
  • Everness Chill gardens
  • XS Land
- Als je niks te doen hebt neem dan een kijkje bij de kleinere stages (Europa stage).
- Als de vermoeidheid in slaat zijn er veel chill plekjes, wij gingen altijd in de zitzakken chillen naast de mastercard stage of bij het strand.
- Neem een sjaal of mondmasker mee tegen de stof.
- Koop geen drugs van vreemden (uberhaupt drugs doen lijkt mij daar geen slim idee)
- Eten is niet al te best (althans vorig jaar niet), dus zoek goed uit waar je gaat eten.
- Geniet van alle nationaliteiten
- Juist de dingen buiten de mainstage en de kleine hoekjes ontdekken
- Wees niet bang om gewoon lekker in je eentje ergens naar toe te gaan als je daar zin in hebt, ben alleen maar vriendelijke mensen tegengekomen daar.
- Geniet ervoor heel erg van, ondanks dat ik het geen perfect festival vond was het wel een once in a lifetime ervaring voor mij
 
  • Geweldig
Waarderingen: bcmrmaybe

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Dank jullie voor de tips...ik zal het aan mijn dochter overbrengen. @Oasiss Ze is al 24 dus die redt zich wel lol

Palinka it is ;).

Oh, nog wel een tip voor als ze niet op het eiland overnachten maar dus pendelen. Je kunt metrokaarten voor een paar dagen kopen, die dan op naam zijn. In heel kleine lettertjes staat dan dat je daar een origineel legitimatiebewijs bij moet kunnen tonen ( je paspoortnummer staat op die kaart).

Vorig jaar werd er op het station waar iedereen moet overstappen om naar het eiland geraken (ik laat de krachttermen die ik destijds gebruikte achterwege) heel strikt hierop gecontroleerd. Ik heb toen bij een of ander corrupte eikel (kon de krachttermen niet helemaal achterwege laten) 40 piek per persoon moeten betalen omdat we alleen een kopie van onze paspoorten op de telefoon konden tonen.

Als je gewoon per keer een los metrokaartje koopt, is er geen probleem.
 
  • Geweldig
Waarderingen: bcmrmaybe

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Zijn er nog mensen op Sziget, en hoe is het tot nu toe? Zag dat er iets meer versiering en decoratie hing ten opzichte van vorig jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760

Mooie timing met mijn vorige post. Leuk om te lezen dat het dit jaar beter geregeld is dan vorig jaar. Heb ik toch helaas het slechte jaar gekozen om naar Sziget te gaan. Misschien dat ik Sziget ooit nog een 2e kans geef.
 

heha

Nieuw lid
15 aug 2023
1
0
Zijn er nog mensen op Sziget, en hoe is het tot nu toe? Zag dat er iets meer versiering en decoratie hing ten opzichte van vorig jaar
Ik vond het eten geen succes. Ze hebben een heel scala aan snacks liggen. Dat is al gefrituurd denk aan patat, nuggets, worst etc. en ze pakken een bakje doen het in de magnetron en warmen het op. Geven het aan je zonder blikken of blozen.... En overal hangen briefjes met: after payment we do not accept complaints...😅
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik vond het eten geen succes. Ze hebben een heel scala aan snacks liggen. Dat is al gefrituurd denk aan patat, nuggets, worst etc. en ze pakken een bakje doen het in de magnetron en warmen het op. Geven het aan je zonder blikken of blozen.... En overal hangen briefjes met: after payment we do not accept complaints...😅
Dan alvast zeuren voor het betalen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken