Sport algemeen

Als Feyenoord supporter blij dat dit seizoen er (bijna) op zit. Toch erg knap dat je met het vertoonde spel en alle blessures tweede bent geworden.
Het was lang geleden dat ik zoveel saaie en slechte wedstrijden gezien heb in de Kuip in één seizoen.

Over RvP heb ik nog behoorlijk wat twijfels. Hij lijkt het nu wat beter op de rit te hebben, maar ik zie ook nog geen enkele speler echt helemaal floreren onder zijn leiding, alleen Ueda heeft mij dit seizoen positief verrast. Daarnaast heeft RvP ook wat dubieuze keuzes gemaakt dit seizoen. Ik ben alleen geen voorstander van het continue doorwisselen van je trainers, vond de keuze destijds om Priske te ontslaan ook niet terecht, dus van mij mag RvP wel blijven zitten en laten zien dat hij het in huis heeft om een goede trainer te worden.

Wel erg mooi om te zien hoe RvP omging met het afscheid van DtK. En blij dat er nog genoeg normale mensen in het stadion zitten en hij een volwaardig applaus kreeg.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en B0G5
Maar tien jaar geleden werd je met 61 punten vierde! Ik ben nog geen seizoen tegengekomen waar de nummer 8 ook de 50 punten heeft aangetikt, en dan is er nu nog een speelronde te gaan!
Los van het aantal punten, denk ik dat het een competitie ook per definitie slechter wordt als de top slechter wordt. PSV had dit seizoen iedere week naar Ibiza gekund en nog kampioen geworden. Daar word je ook niet beter van.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Los van het aantal punten, denk ik dat het een competitie ook per definitie slechter wordt als de top slechter wordt. PSV had dit seizoen iedere week naar Ibiza gekund en nog kampioen geworden. Daar word je ook niet beter van.

Maar ik snap je punt. Maar is dat niet ook gewoon weer afwachten tot PSV wordt leeg gekocht?

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Het lijkt er wel steeds meer op dat Michel van Girona de nieuwe trainer van Ajax wordt.

Laten we hopen dat er na een jaar weer een ploeg komt die langer dan 60 minuten wedstrijdfit is en afgesproken wordt wat men bij standaardsituaties doet. Ja, de lat ligt zo laag.
Het is wel echt genant dat twee van dit soort basiszaken zo slecht in orde zijn. Eerlijk is eerlijk: ik had ook niets anders verwacht van dit seizoen toen Heitinga werd aangesteld. Het is als manager echt een onbenul.

Die hele voorbereiding kreeg je alleen maar signalen dat het niet best zou worden. Gloukh die verbaasd is over de intensiteit en denkt dat hij met Jong Ajax aan het trainen was.....

Juist in de voorbereiding moet de basis worden gelegd. Dat er daarna nog twee trainers aan het roer kwamen helpt natuurlijk ook niet.

Hopelijk nu een trainer die dat wel beseft. En aan de slag gaat met zaken die vanzelfsprekend zijn in voetbal. Een goede conditionele basis, een hongerig team, een selectie die in balans is, ervaren leiders, duidelijke afspraken en proberen de kwaliteiten van spelers die er zijn uit te lichten, in plaats van ze laten verzuipen op hun zwaktes.

Er zijn genoeg spelers die echt wel bruikbaar zijn, maar door hen verkeerd te gebruiken lijken ze allemaal te slecht.

Een goede keeper halen. Centraal achterin moet het in orde zijn met Janse, Baas en Bouwman. Hopen dat Tomiyasu en Zinchenko blijven, dan zit je op de backposities ook snor met Rosa erbij. Blind waarschijnlijk ook. Een goede ervaren 6 halen en eventueel een andere middenvelder, ruimte maken voor jongens als Steur, Bounida, Abdallah en Ouazane, Godts op de vleugel en als hij weggaat Gloukh. En hopen dat die Carrizo iets kan, dat wordt momenteel knap verborgen gehouden.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Verder verloopt de ontknoping van het seizoen eigenlijk zoals ik verwacht had. Ik gaf Twente een tijd geleden al de meeste kans op plek 3. Die zitten er het best in. Feyenoord houdt wonder boven wonder stand. NEC krijgt het steeds moeilijker. En van Ajax verwachtte ik iedere week al puntverlies.

God wat snak ik naar het einde van dit jaar....

Maar voor de toekomst ook niet te veel getreurd: bij PSV kan het ook snel veranderen. Drie jaar geleden dachten we allemaal dat Ajax nooit meer in te halen zou zijn. Maar als de beste spelers vertrekken is het ondanks een flinke zak met geld moeilijk om vervangers te vinden die het niveau op zijn minst kunnen handhaven. Als PSV Veerman en Perisic en Pepi en Dest kwijtraakt, zal dat ook pijn gaan doen. En Schouten die er lang uitligt.

Voetbal gaat gelukkig in golven. Al scheelt het wel dat de organisatie van PSV beter in orde lijkt.

Verder verloopt de ontknoping van het seizoen eigenlijk zoals ik verwacht had. Ik gaf Twente een tijd geleden al de meeste kans op plek 3. Die zitten er het best in. Feyenoord houdt wonder boven wonder stand. NEC krijgt het steeds moeilijker. En van Ajax verwachtte ik iedere week al puntverlies.

God wat snak ik naar het einde van dit jaar....

Maar voor de toekomst ook niet te veel getreurd: bij PSV kan het ook snel veranderen. Drie jaar geleden dachten we allemaal dat Ajax nooit meer in te halen zou zijn. Maar als de beste spelers vertrekken is het ondanks een flinke zak met geld moeilijk om vervangers te vinden die het niveau op zijn minst kunnen handhaven. Als PSV Veerman en Perisic en Pepi en Dest kwijtraakt, zal dat ook pijn gaan doen. En Schouten die er lang uitligt.

Voetbal gaat gelukkig in golven. Al scheelt het wel dat de organisatie van PSV beter in orde lijkt.
Ajax was ook niet in te halen geweest als ze niet zulk slecht beleid hadden gevoerd. Als PSV het slim speelt gaat het speelveld de komende jaren niet veranderen al denk ik dat in Feyenoord ook nog wel veel rek zit en ze met goed beleid de komende jaren geen last meer hoeven te hebben van AZ, Twente en uitschieters naar boven van clubs als NEC dit jaar en Utrecht vorig jaar. Ze blijven er meestal wel boven maar het is toch al wat jaren te spannend voor de middelen die ze hebben.

Ja, PSV heeft overduidelijk de zaken het best op orde, in ieder opzicht.

Evenwel klopte een op papier veel minder Ajax vorig jaar wel en boden we partij (om een understatement te maken van de grootste fuckup in het zicht van de finish). De verdediging van PSV vind ik al hun zwakste punt. Saibari is de beste speler van de eredivisie, die zal weggaan. Veerman is wel te vervangen en dan is het wat afwachten hoe Schouten, Plea en Van Bommel terugkeren.

Verder denk ik dus ook echt dat als Ajax volgend jaar de basisvoorwaarden in de voorbereiding op orde heeft, plus een paar gerichte versterkingen, het gat niet onoverbrugbaar is.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Evenwel klopte een op papier veel minder Ajax vorig jaar wel en boden we partij (om een understatement te maken van de grootste fuckup in het zicht van de finish). De verdediging van PSV vind ik al hun zwakste punt. Saibari is de beste speler van de eredivisie, die zal weggaan. Veerman is wel te vervangen en dan is het wat afwachten hoe Schouten, Plea en Van Bommel terugkeren.

Verder denk ik dus ook echt dat als Ajax volgend jaar de basisvoorwaarden in de voorbereiding op orde heeft, plus een paar gerichte versterkingen, het gat niet onoverbrugbaar is.

De verdediging van PSV is al jaren het zwakke punt volgens mij!

Nee daarom denk ik ook niet dat we hoeven wanhopen. In voetbal kan het snel gaan. Het zal afhangen van hoe goed Cruijff zijn visie is en of hij organisatorisch de ruimte krijgt de club op technisch gebied naar zijn wensen in te richten. Dat is bij PSV op dit moment wel goed in orde.

En mag Cruijff al meteen investeren of wordt het weer wachten en wachten op verkopen? Het feit dat alle Ajax volgers in de nationale media ervan uitgaan dat er veel gehuurd zal moeten worden, is wat dat betreft niet hoopgevend. Want huurspelers komen vaak pas in het einde van de transferwindow beschikbaar,

Veerman zou in de Nederlandse competitie overigens wel een fikse aderlating zijn voor PSV. Hij is te klein voor het tafellaken, maar veel te groot voor het servet. Zijn statistieken in de NL competitie zijn uitstekend. Iemand vinden die hem daarin een op een kan vervangen moet ik nog zien.

PSV gaat zich versterken met Aké toch? Zou een prima toevoeging zijn in ieder geval.

Jordi Cruijff vind ik ook nog allesbehalve indrukwekkend. Dat zo'n Paes veel te licht is voor Ajax zag je al na 1 wedstrijd. Als hij Diederik Willemsen had geheten dan kwam hij waarschijnlijk ook niet in aanmerking van die functie.

PSV gaat zich versterken met Aké toch? Zou een prima toevoeging zijn in ieder geval.

Jordi Cruijff vind ik ook nog allesbehalve indrukwekkend. Dat zo'n Paes veel te licht is voor Ajax zag je al na 1 wedstrijd. Als hij Diederik Willemsen had geheten dan kwam hij waarschijnlijk ook niet in aanmerking van die functie.
Ake zou een voorkeur hebben voor de Italiaanse competitie, werd vorige week gemeld.

Paes is inderdaad dramatisch: die moet toch wel via de Indonesische connecties van Cruijff zijn binnengekomen. Echt een blamage.

Nee daarom denk ik ook niet dat we hoeven wanhopen. In voetbal kan het snel gaan. Het zal afhangen van hoe goed Cruijff zijn visie is en of hij organisatorisch de ruimte krijgt de club op technisch gebied naar zijn wensen in te richten. Dat is bij PSV op dit moment wel goed in orde.

En mag Cruijff al meteen investeren of wordt het weer wachten en wachten op verkopen? Het feit dat alle Ajax volgers in de nationale media ervan uitgaan dat er veel gehuurd zal moeten worden, is wat dat betreft niet hoopgevend. Want huurspelers komen vaak pas in het einde van de transferwindow beschikbaar,

Veerman zou in de Nederlandse competitie overigens wel een fikse aderlating zijn voor PSV. Hij is te klein voor het tafellaken, maar veel te groot voor het servet. Zijn statistieken in de NL competitie zijn uitstekend. Iemand vinden die hem daarin een op een kan vervangen moet ik nog zien.
Ja, maar Veerman is verder echt niet zo bijzonder naar mijn mening. Die zal wel voor een aardig bedrag naar een sterke competitie gaan. Het spel van Bosz klopt gewoon enorm en in 12 van de 17 wedstrijden, kan hij als een kind in een speelgoedwinkel zijn gang gaan.

Voor het bedrag waarvoor hij zal vertrekken zou Stewart wel eenvoudig moeten vinden wat hij brengt.

Ook dit is een soort schwalbe maar dan van de meest extreme belachelijke vorm

Colin Coosemans, keeper van Anderlecht

Dit zou ook schorsing mogen opleveren, zelfs achteraf.
Stevige kandidaat voor de Glen Verbauwhede award op het einde van het seizoen.
Om de award te verdienen dien je naast uitlokkend gedrag op het veld vertonen ook vaker naar de frituurtoog dan naar je eigen kinderen te kijken.

Laatst bewerkt:
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ en B0G5
Duitse scheidsrechter Sieber mag na de halve finale CL nu ook de hoofdrol gaan opeisen in de finale :unsure:.

Users who are viewing this thread