Sport algemeen

100% score vooralsnog voor de Nederlandse shorttrackers op de individuele afstanden, knap hoor!

En ik heb normaal weinig met schaatsen, maar heb toch wel genoten van de 500m en vooral van de 1000m op de lange baan. Fenomenale prestaties van beide vrouwen.

Ja echt heel erg vet dit! Geen idee hoe snel hij volledig wedstrijdfit is, maar als moraalboost natuurlijk al een heel dikke transfer. Het is best een tijdje geleden dat ik al mijn Feyenoordvrienden en -kennissen zo collectief blij heb gezien.
lijkt me vooral om de aandacht van een mislukte RVP af te leiden, sus de fans en ga zelf niet af als een gieter door RVP buiten te moeten gooien

terug in 2de klasse tijden

veel te vroeg seizoenkaarten verkopen en niet weten of je club nog zal bestaan over pakweg een half jaar
gaat weer goed

lijkt me vooral om de aandacht van een mislukte RVP af te leiden, sus de fans en ga zelf niet af als een gieter door RVP buiten te moeten gooien
Ik zie die twee zaken los van elkaar. Het kan allebei prima naast elkaar bestaan dat je als fan en vindt dat Van Persie zeer ondermaats presteert als trainer en dat het megavet is dat een grote speler als Sterling een transfer naar onze club maakt, vooral door Van Persie.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Ik zie die twee zaken los van elkaar. Het kan allebei prima naast elkaar bestaan dat je als fan en vindt dat Van Persie zeer ondermaats presteert als trainer en dat het megavet is dat een grote speler als Sterling een transfer naar onze club maakt, vooral door Van Persie.
En we staan gewoon 2e wat gewoon prima is als je kijkt naar de huidige selectie.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
100% score vooralsnog voor de Nederlandse shorttrackers op de individuele afstanden, knap hoor!

En ik heb normaal weinig met schaatsen, maar heb toch wel genoten van de 500m en vooral van de 1000m op de lange baan. Fenomenale prestaties van beide vrouwen.
Heel bijzonder hoe goed de Nederlanders zijn deze spelen op de shottrack baan, vooral bij een onvoorspelbare sport als dat.

Die relletjes om de ploegenachtervolging blijven nu ook wel lekker doorzetten als je zo presteert

Die relletjes om de ploegenachtervolging blijven nu ook wel lekker doorzetten als je zo presteert
Sjinkie levert niet bepaald inderdaad, hopen dat de vrouwen zometeen kunnen knallen! Gun het vooral Beune ongelofelijk om die gouden medaille te pakken!

Edit: Niet Sjinkie maar Rintje natuurlijk, haal deze 2 mannen met de leukste namen uit de Nederlandse schaatswereld altijd door elkaar

Ze moeten die ploegenachtervolging gewoon samenstellen met de schaatsers die zich op de individuele afstanden plaatsen. Tim Prins zit thuis voor niet eens een medaille.

Ze moeten die ploegenachtervolging gewoon samenstellen met de schaatsers die zich op de individuele afstanden plaatsen. Tim Prins zit thuis voor niet eens een medaille.
Zit thuis voor iemand die de B-Finale niet eens geschaatst heeft zelfs, compleet belachelijk natuurlijk!

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Nu ook bij de dames geen goud, maar slechts zilver.
KNSB doet idd veel te moeilijk met de aanwijsplekken voor de ploegenachtervolging. Neem gewoon mensen mee die zich geplaatst hebben, die kunnen toch hard genoeg rijden?

KNSB doet idd veel te moeilijk met de aanwijsplekken voor de ploegenachtervolging. Neem gewoon mensen mee die zich geplaatst hebben, die kunnen toch hard genoeg rijden?
Bij de vrouwen is dat natuurlijk wel gebeurd, ben sowieso al helemaal klaar met het OKT en de KNSB. We hebben hier al meerdere gouden medailles weggegooid. Ook is het niet gezond voor de schaatsers om je 2x te moeten opleven voor zo'n belangrijk toernooi in 2 maanden. Leerdam die wel meedoet op de 1000m meter maar Beune niet op de 1500 en dat soort grappen moeten ook niet kunnen.

Bij de vrouwen is dat natuurlijk wel gebeurd, ben sowieso al helemaal klaar met het OKT en de KNSB. We hebben hier al meerdere gouden medailles weggegooid. Ook is het niet gezond voor de schaatsers om je 2x te moeten opleven voor zo'n belangrijk toernooi in 2 maanden. Leerdam die wel meedoet op de 1000m meter maar Beune niet op de 1500 en dat soort grappen moeten ook niet kunnen.
Sinds er een OKT is haalt Nederland meer medailles dan ooit, dus zo slecht is dat systeem niet. Meest discutabele beslissing, die afweek van de regels, was natuurlijk het thuislaten van Tim Prins. Zeker als je ziet hoe het nu is gelopen.

Ik snap de discussie over de plaatsing en OKT en dat soort dingen.
Maar 'slechts' zilver, die opmerking vind ik niet passend tegenover de schaatsters. Die meiden hebben keihard gevochten en geschaatst. Ik doe het ze niet na. Hartstikke goed van ze!
Dat interview achteraf bij de NOS was ook tenenkrommend.

Nederlandse sportjournalisten zijn altijd tenenkrommend wanneer een Nederlandse sporter na een verloren wedstrijd geïnterviewd wordt... Elke vraag wordt dan ineens zo geformuleerd in de vorm van "waarom reed je zo slecht, prutser?"

Blij dat ze er bij de KNSB niet zo simpel over denken. Het is een teamsport dus je hebt echt niet in 6 weken tijd (want zo kort van tevoren is pas bekend wie naar OS gaan) een gouden team getraind.

Bij de heren was het probleem dat én Beau Snellink én Hoolwerf zich beiden niet voor de OS hebben geplaatst terwijl zij 2 jaar van het team deel uitmaakten. Ga dan maar in 6 weken tijd een nieuw team in elkaar smeden zonder echte wereldtoppers. Ik vind dat ze het nog goed gedaan hebben en zonde dat ze op 9 honderdste van een seconde na geen brons hebben gepakt.

De vrouwen hebben het gewoon goed gedaan maar zijn op waarde geklopt.

Nederlandse sportjournalisten zijn altijd tenenkrommend wanneer een Nederlandse sporter na een verloren wedstrijd geïnterviewd wordt... Elke vraag wordt dan ineens zo geformuleerd in de vorm van "waarom reed je zo slecht, prutser?"
Je bedoelt Bert Maalderink die al 20 jaar lang dezelfde vragen stelt na de ploegenachtervolging?

Je bedoelt Bert Maalderink die al 20 jaar lang dezelfde vragen stelt na de ploegenachtervolging?
Hoorde het bevrijdende nieuws dat hij eindelijk gaat stoppen! Eindelijk af van die vent, dat schaatsers nog met hem praten is mij een wereldwonder. Positievere noot, vandaag weer shorttrack, dat is echt genieten geblazen tot nu toe, behalve dan de mixed relay.

Users who are viewing this thread