Sport algemeen

Tijdens de rust dan nog maar enige onderbouwing...
Tegen PSV was het een geluk bij een ongeluk dat Gloukh in de spits kwam te staan. Veel kansen bij elkaar gespeeld, aanvallend liep dat meer dan prima. Wat doe je dan de volgende wedstrijd?
Als je Klaassen op 6 zet mogen ze wat mij betreft meteen je diploma afpakken.
Edvardsen doet hartstikke zijn best en loopt zich kapot, is hartstikke leuk als je tegen een back speelt die constant gaat aanvallen.

Om de boel te redden zou ik dus in ieder geval een 6 in brengen -> Klaassen naar de 8/10 -> Gloukh spits.
Moro/Berghuis voor Edvardsen
Probleem is dat Heitinga ook de ruggengraat van een paling heeft. Klaassen is noch op 6, noch op 10 de beste optie. Maar daar durft ie niets aan te doen. Was zo uit te tekenen dat hij Konadu en Edvardsen ging slachtofferen. Met Mokio/Fitz Jim op 6 en Gloukh op 10 had je al zo veel meer voetballend vermogen gehad.

En Wijndal is nu ook wel klaar, toch? Of Baas moet linksback gaan spelen, of Rosa. Bij Rosa heb ik het idee dat ie sober wel consequent een voldoende pakt.

Verder is het nu 15 uit 7, geen verschrikkelijke statistieken. Maar in eigen huis zijn eigenlijk alleen degradatiekandidaten langsgeweest. Uit hebben we nog niets gewonnen.

Om eerst op namen in te gaan; Klaassen speelt echt verschrikkelijk. Maar als je hem opstelt, moet je dat altijd als 8/10 doen want hij heeft werkelijk niks van een 6. Was mijns inziens dan ook niet per se een wissel tegen/slachtofferen van Konadu.
Er waren sowieso niet veel goed, maar dat Wijndal en Gaaei niet na een uur werden gewisseld heb ik me enorm over verbaasd.
Ik zou sowieso met Baas als linksback spelen.

Dan even het grotere geheel. Ik ben zelf trainer (op een bescheiden niveau en heb nog maar 1 diploma, wil er wel meer gaan halen en kijken hoever ik kan komen) en ik vraag me soms echt af waar we naar zitten te kijken. Ik zie totaal geen patronen, "vastigheden" en "structuur" waar Heitinga zelf graag over praat. Dan heb ik het vooral over het druk zetten tijdens verdedigen en opbouwen tijdens aanvallen. Als ze al eens hoog druk zetten zie ik niet de patronen die je gebruikelijk ziet (vleugelspeler stapt door op centrale, back gaat door op de vrij gekomen back en achterin 1 op 1 of middenvelder stapt door op centrale, verdediger stapt door op hun aanvallende middenvelder en zo 1 op 1) en als ze laag staan zie ik constant spelers naar elkaar wijzen en vooral heel vaak spelers helemaal vrij staan en overtallen maken.
NAC zette vaak hoog druk, lokte Ajax vaak naar een kant (Gaaei) en het lukte voor geen enkele meter om daar onder uit te spelen. Wat voor patronen wil je dan zien als dat gebeurt? Of hoe ga je er voor zorgen dat die bal niet steeds naar Gaaei gaat (een andere speler daar neer zetten? Gaaei heel hoog of juist heel laag zetten zodat een andere speler in die zone kan komen? Proberen met 3 centralen op te bouwen, daarom Baas opstellen! Vandaag had ik dat Mokio dan laten doen bij absentie Baas).
Als we het vergelijken met Farioli, oke misschien moeten we hem dan nog iets meer tijd gunnen?, daar zag je wél duidelijke patronen. In de opbouw beide backs helemaal naar binnen zodat de passlijn naar de buitens vrij was, laag blok verdedigen met 5 in de laatste linie etc.

Dan kun je op korte termijn wedstrijden winnen door opvliegingen en of gelukjes, maar op de lange termijn is het kansloos.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Mijn punt voor Klaassen was dat hij in theorie alle drie de plekken op het midden kan bespelen, maar op geen van de drie plekken de beste keuze is. En Heitinga gaat niet de ballen hebben daar iets aan te doen. Met Gloukh én Mokio op het midden had je veel meer voetbal gehad daar. Nu werd een kunstgreep uitgehaald om Klaassen maar erin te houden.

Verder ook helemaal eens met je observatie over de backs/zijkanten. Er klopte gewoon helemaal niks van, op de tien minuten na rust na

Mooie tweede onze Sportingboy na die pech. Dacht effe dat dat er niet meer in zat.

Pogi is een fenomeen.

Geen De Speld, maar Ajax had een vacature voor een kok.

We zijn echt zo hard op weg het United van NL te worden..

Geen De Speld, maar Ajax had een vacature voor een kok.

We zijn echt zo hard op weg het United van NL te worden..
Zo erg zal het vast niet worden. Gewoon een hele domme keuze als hoofdcoach. Nog even tot na Twente aanhouden en dan ontslaan en je verliest nemen.... PSV, AZ, Twente en Utrecht zijn ook niet best en Feyenoord speelt ondanks de punten ook niet al te best voetbal. Kan nog wel eens een heel leuk seizoen worden

Zo erg zal het vast niet worden. Gewoon een hele domme keuze als hoofdcoach. Nog even tot na Twente aanhouden en dan ontslaan en je verliest nemen.... PSV, AZ, Twente en Utrecht zijn ook niet best en Feyenoord speelt ondanks de punten ook niet al te best voetbal. Kan nog wel eens een heel leuk seizoen worden
Ja, het ziet er nu nog ok-ish uit dat we 3e staan. Maar dat is omdat we vier keer, niet eenvoudig of gewoonweg onterecht, thuis van degradatiekandidaten wonnen.

Van de komende reeks zie ik Ajax alleen misschien iets halen bij Sparta uit. Ik voorspel ook dat het na het verlies bij Twente, Heitinga out is.

Laat het dan ook maar zo gênant worden dat morgen begonnen kan worden met puinruimen

Ik ben niet bepaald echt voor Ajax laten we zeggen, maar ik zit me al kapot te ergeren aan een Heitinga. Kan je nagaan hoe de gemiddelde Ajax supporter zich moet voelen. Dat interview ook zojuist, vreselijk.

Ik ben niet bepaald echt voor Ajax laten we zeggen, maar ik zit me al kapot te ergeren aan een Heitinga. Kan je nagaan hoe de gemiddelde Ajax supporter zich moet voelen. Dat interview ook zojuist, vreselijk.
Ik heb niets van de wedstrijd gezien (wat al veelzeggend is over mijn verwachtingen) en me veel ergernis bespaard, zo te lezen.

Ik heb niets van de wedstrijd gezien (wat al veelzeggend is over mijn verwachtingen) en me veel ergernis bespaard, zo te lezen.
Het ergste is eigenlijk dat dit gewoon exact de verwachting was. Dus ik heb het nogal gelaten ondergaan eigenlijk. Het is gewoon wachten tot Heitinga weg is en dan kan alweer eens een hersteloperatie van start gaan. Probleem is dat Kroes dan ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen, en dat zie ik nog niet heel snel gebeuren.

Het ergste is eigenlijk dat dit gewoon exact de verwachting was. Dus ik heb het nogal gelaten ondergaan eigenlijk. Het is gewoon wachten tot Heitinga weg is en dan kan alweer eens een hersteloperatie van start gaan. Probleem is dat Kroes dan ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen, en dat zie ik nog niet heel snel gebeuren.

En zo'n artikel is toch altijd wel het begin van de ontslagprocedure. Gevoelsmatig dan.

Goh, schijnbaar heeft Ajax verloren. Ik las het vanochtend pas. Wie kijkt er nou naar Marseille - Ajax als tegelijkertijd Emmen - Vitesse bezig is? :ROFLMAO:

Heerlijke overwinning trouwens. Nog 5 punten en we zijn uit de min 🍾

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Oasiss
Goh, schijnbaar heeft Ajax verloren. Ik las het vanochtend pas. Wie kijkt er nou naar Marseille - Ajax als tegelijkertijd Emmen - Vitesse bezig is? :ROFLMAO:

Heerlijke overwinning trouwens. Nog 5 punten en we zijn uit de min 🍾
Hoe zit het voor Vitesse eigenlijk voor de periodetitel? Beginnen ze daar de eerste periode met de minpunten? Niet dat ze van Ado lijken te gaan winnen maar wie weet.... Bijzonder knap wat ze tot nu laten zien! Als ze deze lijn doorzetten kunnen ze best een periodetitel pakken of zelf top 8 voor play-offs. En dan te verzinnen dat ze geen euro te besteden hebben, een halflege selectie hadden terwijl de competitie als begon en ze nog maar enkele weken samen spelen.

Users who are viewing this thread