Rosalía

De stukjes Motomami (Cuuuuute!!!!) gaven de show trouwens ook wel echt de nodige schwung waardoor het nooit volledig énkel het theatrale van LUX in zich had. De songs van die plaat in deze show waren echt goed gekozen imo. Jammer dat ze El Mal Querer dood en begraven heeft, al staat die plaat als conceptalbum ook wel wat los van dít concept ofzo. Dus ik begrijp het ergens wel.

De stukjes Motomami (Cuuuuute!!!!) gaven de show trouwens ook wel echt de nodige schwung waardoor het nooit volledig énkel het theatrale van LUX in zich had. De songs van die plaat in deze show waren echt goed gekozen imo. Jammer dat ze El Mal Querer dood en begraven heeft, al staat die plaat als conceptalbum ook wel wat los van dít concept ofzo. Dus ik begrijp het ergens wel.
Eens. Wat mij betreft had Malamente nog wel in het blokje El rumba del perdon gepast though

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Nochtans was net dat hetgeen Motomami zo ongelooflijk waanzinnig goed maakte. 😅
Ja het kan ook een keuze zijn, misschien moet ik het beter verwoorden en zeggen dat de afwisseling op mij beter werkt ;) ik trek toch meer naar de muziek met grote dynamiek dan waar de intensiteit een constante is, of het nu om metal of om pop gaat

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en AngieH
aan de Spanjaard die het hele concert kattenvals in mijn oor kweelde...
Ik was de eerste dag van de Amsterdam shows, maar ik hard hier ook behoorlijk last van. Daarbij moet ik ook vermelden dat ik al een vrij slopende week achter de rug had en niet best had geslapen, dus ik was al vrij prikkelbaar. Op een gegeven moment zat ik er weer goed in, Rosalia stond met tranen in haar ogen haar hart uit te zingen bij een ballad. De zaal was muisstil. En een of andere idioot besluit om echt extreem hard bravo te roepen....... de hele groep eromheen vervolgens ook kei hard lachen. Ja, leuk man. En ook echt ontzettend vaak mensen die dan bewust kei hard vals mee zingen, waarna die groep weer aan het lachen gaat. En dan ook nog een of andere gast die absurd vaak tegen mij aan ''danste''. Dan schoof ik na een tijd weer een aardig stuk op. Twee minuten later, staat die weer tegen me aan te beuken. Volgens mij was de zaal echt niet zoveel in beweging dat je na zo'n korte periode weer tegen me aan staat, aan de andere kant, waarom zou je dat bewust doen?

Goed, het moge duidelijk zijn dat ik vrij prikkelbaar was. Op een gegeven moment echt op een totaal andere plek gaan staan en dat hielp al wel iets, al was het toen lastig om er nog echt goed in te komen. Stond er dus ook niet echt om te springen dat het een 15 a 20 minuten later begon en dat er ook nog een 10 minuten lang confession booth segment was. Heb dus wel besloten om de drie laatste nummers over te slaan om een half uur eerder thuis te zijn en ook niet in een stampvolle trein te staan.

Een boel geklaag, maar dit maakt wel dat het een beetje dubbel voelt. Want het was echt een absurd goede show in elk opzicht. Maar qua beleving dus helaas niet optimaal voor mij. Ik zat ook nog te twijfelen om mijn kaartje te verkopen om vervolgens eentje te kopen voor de donderdag, had me nog wat meer geld gekost, maar achteraf gezien was dat misschien toch wel de betere optie geweest.

Ik was de eerste dag van de Amsterdam shows, maar ik hard hier ook behoorlijk last van. Daarbij moet ik ook vermelden dat ik al een vrij slopende week achter de rug had en niet best had geslapen, dus ik was al vrij prikkelbaar. Op een gegeven moment zat ik er weer goed in, Rosalia stond met tranen in haar ogen haar hart uit te zingen bij een ballad. De zaal was muisstil. En een of andere idioot besluit om echt extreem hard bravo te roepen....... de hele groep eromheen vervolgens ook kei hard lachen. Ja, leuk man. En ook echt ontzettend vaak mensen die dan bewust kei hard vals mee zingen, waarna die groep weer aan het lachen gaat. En dan ook nog een of andere gast die absurd vaak tegen mij aan ''danste''. Dan schoof ik na een tijd weer een aardig stuk op. Twee minuten later, staat die weer tegen me aan te beuken. Volgens mij was de zaal echt niet zoveel in beweging dat je na zo'n korte periode weer tegen me aan staat, aan de andere kant, waarom zou je dat bewust doen?

Goed, het moge duidelijk zijn dat ik vrij prikkelbaar was. Op een gegeven moment echt op een totaal andere plek gaan staan en dat hielp al wel iets, al was het toen lastig om er nog echt goed in te komen. Stond er dus ook niet echt om te springen dat het een 15 a 20 minuten later begon en dat er ook nog een 10 minuten lang confession booth segment was. Heb dus wel besloten om de drie laatste nummers over te slaan om een half uur eerder thuis te zijn en ook niet in een stampvolle trein te staan.

Een boel geklaag, maar dit maakt wel dat het een beetje dubbel voelt. Want het was echt een absurd goede show in elk opzicht. Maar qua beleving dus helaas niet optimaal voor mij. Ik zat ook nog te twijfelen om mijn kaartje te verkopen om vervolgens eentje te kopen voor de donderdag, had me nog wat meer geld gekost, maar achteraf gezien was dat misschien toch wel de betere optie geweest.
Dat soort groepen in het publiek zijn wel de ultieme concert aso’s ja, erg balen voor je :( dat verpest gewoon je hele concert dan

Oh wauw, moet gaaf geweest zijn daar aan het hek! Had zelf wel graag gezien dat ze dit B podium toch een meter of anderhalf verhoogd zouden hebben, dan gaat het effect echt nog niet verloren want ze zitten nog steeds temidden van het publiek, maar dan kan de rest van de zaal met staanplaatsen het ook zien 😅 ik ben vrij lang maar zag van 10 meter er vandaan alleen het hoofd van de dirigente

Dat soort groepen in het publiek zijn wel de ultieme concert aso’s ja, erg balen voor je :( dat verpest gewoon je hele concert dan
'k Vond het enthousiasme van het publiek wel leuk, gisteren in Antwerpen - ik zat zelf ook teveel in een roes om me eraan te storen. Totdat een kerel links van mij naar een vriendin videotimede tijdens La Yugular, en niet enkel heel hard aan 't meekwelen was, maar ook zijn speakergeluid op max had staan. Ik was er toen wel even mee klaar ...

• Wow
Waarderingen: Dr. Hannibal
'k Vond het enthousiasme van het publiek wel leuk, gisteren in Antwerpen - ik zat zelf ook teveel in een roes om me eraan te storen. Totdat een kerel links van mij naar een vriendin videotimede tijdens La Yugular, en niet enkel heel hard aan 't meekwelen was, maar ook zijn speakergeluid op max had staan. Ik was er toen wel even mee klaar ...
Ja er is een grens tussen gewoon enthousiasme en ronduit hinderlijk gedrag, en die grens wordt in de voorbeelden hier toch duidelijk overschreden. Zelf gelukkig geen last van gehad, sfeer was goed, er zijn altijd stoorzenders maar niks show verpestend. Kan wel bevestigen dat er ook de tweede avond in Amsterdam soms door stille momenten heen geschreeuwd werd, met name vanuit de GC, waarschijnlijk vergelijkbare groepen “lolbroeken” als waar @Fluxion het over had.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Oh wauw, moet gaaf geweest zijn daar aan het hek! Had zelf wel graag gezien dat ze dit B podium toch een meter of anderhalf verhoogd zouden hebben, dan gaat het effect echt nog niet verloren want ze zitten nog steeds temidden van het publiek, maar dan kan de rest van de zaal met staanplaatsen het ook zien 😅 ik ben vrij lang maar zag van 10 meter er vandaan alleen het hoofd van de dirigente
Het was een fantastisch plekje - de prijs van een GC-plekje meer dan waard (toen Rosalia tijdens Dios es un stalker voorbij liep had ze net een fijn moment met een fan net voor mijn neus; en de dirigente uit haar dak zien gaan (zelfs zien twerken) was ook genieten).

• Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal
Meezingen vind ik ook echt geen probleem hoor. Sterker nog, bij enkele nummers vond ik het ook erg mooi dat de hele zaal aan het meezingen was. Maar om dan bijvoorbeeld bij een hoge noot 'voor de grap' keihard te gaan meezingen wetend dat het ontzettend vals is en iedereen in de omgeving het gaat horen. Tja. Dat is dan meer lollig doen voor je vrienden en de rest irriteren dan dat ik het enthousiasme zou noemen. En het zal ook zeker niet de bedoeling zijn geweest om mensen daarmee te vervelen, daar twijfel ik niet over, maar dat was wel het resultaat. Daarmee haal je mensen gewoon uit het moment.

Op 23 april zat er in de Ziggo ook iemand rechts in het voorste zitvak die meermaals "Sei bellissima" krijste terwijl een (rustig Lux) nummer al begonnen was. Wat bezielt je dan, vraag ik me af. Heeft de avond allesbehalve verpest voor mij, maar respectloos is het wel. Vond het publiek verder erg fijn en aandachtig. Weinig mobieltjes ook!

• Leuk
Waarderingen: Fluxion en Dr. Hannibal
misschien zorgde de hele omkadering (2,5u file in m'n kleren en kop, en dus geen tijd voor eten in de maag), er een groot stuk voor. Geraakte maar niet in de show tot in de helft, maar daar kan Rosalia niet aan doen. Helpte ook niet dat het geluid bij Raye véél beter was afgesteld dan gisteren (waar wij stonden echt constant een enorm lage bas, was ik alleen)?
Ja, moet eerlijk zeggen dat de weg ernaar toe ook in de kleren bleef hangen. Om 16u vertrekken en pas 20u in de zaal staan, dat blijft hangen...
Ik vond het geluid links midden eigenlijk perfect, nochtans heel kritisch op geluidsmix, maar kon er eigenlijk weinig op aanmerken. Het zoals op Werchter ook de stem terug heel prominent in de geluidsmix. Dat is echt een statement, als in: kijk, hier wordt echt goed gezongen!

Misschien wat ik persoonlijk wat miste was dat ik niet echt zicht had op de muzikanten, eigenlijk voor een groot stuk van het middenveld/golden circle zal dat zo geweest zijn.
Daarmee, zou wel graag nog eens het concert willen zien, maar dan vanaf een andere positie.

Users who are viewing this thread