Rock Werchter 2026

Als je 75 minuten te kort vindt voor The XX bevestig je ze alleen maar meer als volwaardige headliner dus? Wat mij betreft speelt een headliner 65 minuten, als de show memorabel is, is het goed.
Kan ik me niet in vinden. Als je niet minimaal een set van 90 minuten hebt voor festivals dan moet je er niet als headliner willen staan.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Als je 75 minuten te kort vindt voor The XX bevestig je ze alleen maar meer als volwaardige headliner dus? Wat mij betreft speelt een headliner 65 minuten, als de show memorabel is, is het goed.
Ik hoopte aanvankelijk eigenlijk stiekem dat ze langer dan dat anderhalf uur zouden doorgaan… Als je fan bent van een band wil je ze toch graag zo lang mogelijk horen spelen.

Hoop toch op een wat uitgebreidere setlist dan die korte setjes die ze nu deden… Toch fingers crossed voor iets uit Swept Away, Reunion (toch wel een toepasselijk nummer), Basic Space en Heart Skipped a Beat. Zou jammer zijn als deze parels plaats moeten maken voor die fletse solonummers.

Ik hoopte aanvankelijk eigenlijk stiekem dat ze langer dan dat anderhalf uur zouden doorgaan… Als je fan bent van een band wil je ze toch graag zo lang mogelijk horen spelen.

Hoop toch op een wat uitgebreidere setlist dan die korte setjes die ze nu deden… Toch fingers crossed voor iets uit Swept Away, Reunion (toch wel een toepasselijk nummer), Basic Space en Heart Skipped a Beat. Zou jammer zijn als deze parels plaats moeten maken voor die fletse solonummers.

Mag ik Together aanvragen als we toch requests doen?

• Leuk
Waarderingen: mattman
Kan ik me niet in vinden. Als je niet minimaal een set van 90 minuten hebt voor festivals dan moet je er niet als headliner willen staan.
The Strokes die 60 minuten alle hits erdoor ramden op Primavera 2015 is ƩƩn van de beste headline sets die ik ooit zag.

Voor mij hoeft een headliner niet per se anderhalf uur of twee uur spelen. The XX is niet de eerste headliner die maar zolang speelt en zal ook niet de laatste zijn. Liever een gebalde kwalitatieve set met heel veel hits dan rekken om te rekken. Dat wordt gewoon 75 minuten puur genieten. De setlists tot nu toe tonen dat ze een erg mooie show kunnen spelen. En we gaan niet twijfelen aan hun status als headliner. Het was een van de meest gehoopte namen hier vooraf en nu zouden ze plots niet meer goed genoeg zijn... Jammer van het nieuwe materiaal, dat is waar. Maar het blijft wel de eerste show in heel lang bij ons.

Zou de reacties eens willen zien als pearl jam of foo fighters als headliner komen op werchter met een show van 75 min en zonder nieuw werk
Eerlijk, bij Foo Fighters zou het een verademing zijn. Bij Pearl Jam wellicht niet.

Edit: En alsof nieuw werk zo een vereiste is. Zou er zelfs nog veel volk bijvoorbeeld luisteren naar die nieuwe plaat van de Foo Fighters? Op den duur heb je het bij die bands wel gehoord ze.

Laatst bewerkt:
Zou de reacties eens willen zien als pearl jam of foo fighters als headliner komen op werchter met een show van 75 min en zonder nieuw werk
60-75 minuten is voor mij juist de sweetspot voor een headliner op een festival. Liefst wel met wat nieuw materiaal in de set.

Voor een los concert is een langere duur van een set wel gewenst, maar dan is ook iedere bezoeker een (die hard) fan.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Pearl Jam dan vind ik die sets juist veel te lang. Uitstekende band, waarvan ik Ten 1 vd beste albums ooit vind, maar buiten dat album moet ik toch even diep nadenken wat me nog meer aanspreekt of wat bekend is bij het grote publiek.
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Bij QotSA hou ik het zelf ook makkelijk 2 uur uit zonder me te vervelen.

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Hangt er natuurlijk van af hoe graag je de act hoort hĆØ. Green Day hoeft van mij geen 2u te duren, maar een Nick Cave mag wel gewoon 2,5u doorgaan van mij. šŸ˜…

Als The XX fan hoop ik daar ook zoveel mogelijk nummers van te horen.

• Leuk
Waarderingen: elo
Elvis Costello & the Imposters with Charlie Sexton net aangekondigd voor de Ancienne Belgique op 29 juni 2026.

Bijzonder...
Denken we dan aan een cancell op RW?
Ik ben aan het denken welke bands in het verleden beiden nog gedaan hebben, maar ik kan niet direct iemand voor de geest halen.

Zal wel al tijdje vastliggen. Veel fans van Costello zijn festivals ontgroeid. Daarom misschien die extra show nog.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Zal wel al tijdje vastliggen. Veel fans van Costello zijn festivals ontgroeid. Daarom misschien die extra show nog.
Ja, denk ook absoluut niet aan een cancel of zo. Zal inderdaad wel al even vastliggen en nog niet aangekondigd zijn om de ticketverkoop van donderdag extra kansen te geven. Nu deze late aankondiging voor die fans die toch met geen stokken naar Werchter te krijgen zijn.

Deze show valt blijkbaar onder de noemer 'The early songs of Elvis Costello', met enkel werk van tussen 1977 en 1986. Geen idee of dat met de show op Rock Werchter ook het geval is. (Ook geen idee wie er op het latere werk van Costello zit te wachten, overigens...)

Users who are viewing this thread