Rock Werchter 2026

Met wat gepuzzel is de voorlopige planning klaar voor dit jaar.
Must sees in bold

DONDERDAG
All Them Witches
Basht
Karmelietje @Apero
Yard Act
Kasabian
Karen Dio
avondeten + nog een karmeliet en/of kijkje JADE of PUP
Tom Smith als m'n maat daar naar toe wil
The Prodigy / eventueel stukje Midnight Generation (Prodigy al 4x gezien in laatste 10 jaar)
Mumford & Sons en als het tegenvalt vroege after op de camping

Donderdag begint redelijk. Qua totale line-up het minst sterk naar mijn smaak, maar wel 2 acts die ik heel graag wil zien).
Hopelijk staan de tent en spullen al opgesteld om op tijd bij All Them Witches te staan. Anders later op de dag tussendoor terug om dat af te ronden.

VRIJDAG
Overpass
Wolf Alice
Cardinals
The Last Dinner Party
Keo

begin Royel Otis. Ik zou dit graag helemaal zien, maar clash met Franz Ferdinand
Franz Ferdinand
Avondeten met eventueel Teddy Swims op de achtergrond
FKA Twigs
Agnes Obel
Misschien stukje Charlotte de Witte
The Warning
The XX en als het niet pakt vroege after op de camping

Vrijdag is voor mij de interessantste dag. Het meest benieuwd ben ik naar FKA Twigs. Qua muziek is niet alles mijn smaak, maar nummers als Eusexia vind ik briljant. Qua show heb ik hier de hoogste verwachtingen van.

ZATERDAG - clashdag
The New Eves
Palaye Royale
Man/Woman/Chainsaw
Kneecap of Haunted Youth (ergste clash)
Florence Road indien Kneecap
Apero(l)
Ecca Vandal
avondeten
VOILA of misschien Matt Beminger
Gorillaz + The Reytons of eerste helft Gorillaz + Pixies, maar nog steeds heel graag The Reytons of aaarghhh… dikke error deze dag
Twenty One Pilots, indien matig vroege afterparty op camping

Moeilijke dag. Hier moet een groot wonder gebeuren om geen clashes te krijgen.
Haunted Youth is in topvorm, maar Kneecap is ook leuk en heeft een hoger feestgehalte.
Pixies - The Reytons is ook lastig. The Reytons zie ik hiervan het liefst, maar de Pixies staat ook al lang op de wishlist.

ZONDAG
tent en spullen opruimen met laatste kater
misschien stuk Sierra Ferell
SONS
NW Walls of Aperol
Rise Against
NW Walls of Aperol
A Perfect Circle / liefst ook Joy Crookes maar spelen helaas tegelijk (vervelende clash)
avondeten met David Byrne op achtergrond
Moby
Paul Kalkbrenner
The Cure, voor einde weg en naar huis

Sterke dag met een aantal acts die ik heel graag wil zien.
A Perfect Circle was me nog onbekend, maar wat klinkt dat goed! Dat wordt live vast fantastisch.
Ook Moby live lijkt me geweldig.

Dit jaar geen headliners waar ik heel enthousiast van wordt (gehoopt op Radiohead, SOAD of Oasis).
The Cure is dan wel een favoriet van me, maar zou beter voor me werken als niet-afsluiter van het festival in de Barn.
Het was dit jaar dan ook een poosje twijfelen om een keer DTRH te proberen, maar de liefde voor RW is groot.
Over het geheel is het toch een behoorlijk sterke line-up geworden, waarvan de genres naar mijn idee dit jaar beter bij RW passen.
Ik kijk weer uit naar de gastvrijheid en gezelligheid bij de zuiderbuurtjes op het terrein en de camping.

Stond The XX niet aanvankelijk tot 01:00 in de planning? Ik vind 75minuten voor een headliner wel erg kort...

Stond The XX niet aanvankelijk tot 01:00 in de planning? Ik vind 75minuten voor een headliner wel erg kort...
Ik hoop dat ze dat weer ‘fixen’ en dat dit weer zo’n foutje is. 75min zou wel schandalig kort zijn.

Waar blijft die nieuwe muziek van de band ook… Wordt best kort dag om het nog op te hypen voor het festival(seizoen) begint. Misschien rond/vlak voor Primavera?

Ik hoop dat ze dat weer ‘fixen’ en dat dit weer zo’n foutje is. 75min zou wel schandalig kort zijn.

Waar blijft die nieuwe muziek van de band ook… Wordt best kort dag om het nog op te hypen voor het festival(seizoen) begint. Misschien rond/vlak voor Primavera?
Ik denk dat het niet meer dan 75 minuten gaat zijn en dat de nieuwe muziek ook niet voor dit festivalseizoen gaat zijn. Wat het een hele povere headliner maakt. Was wel een geweldige sub geweest.

❤️ (Goede intro ook van die TMF kerel)

Bijzonder hoe in zichzelf gekeerd Matt toen nog op het podium stond. 180 graden verschil met vandaag de dag. Toen ook nog met violist op het podium.

Inderdaad, M stond stokstijf achter zijn micro, in zichzelf, af en toe een vuistje tegen de staander. Het kan verkeren.
Die intro kan ik me niet meer herinneren.

Ik denk dat het niet meer dan 75 minuten gaat zijn en dat de nieuwe muziek ook niet voor dit festivalseizoen gaat zijn. Wat het een hele povere headliner maakt. Was wel een geweldige sub geweest.

Dus de status headliner staat of valt bij een kwartier en 2 a 3 nieuwe nummers?

Let's face it, The xx is overal headliner op basis van status en het feit dat we voor het eerst in bijna 10 jaar weer nummers als VCR, Hold On en Islands live op een festivalweide gaan brengen.

Die gaan gewoon een gebalde greatest hit set brengen, denk niet dat er daar veel over gaan klagen in juli. Maar for the love of God, geef dat kwartier aan Wolf Alice. Die gewoon al om 14u laten beginnen, ik kan me niet voorstellen dat die 35 minuten nodig hebben voor een turnover na Kingfishr.

Dus de status headliner staat of valt bij een kwartier en 2 a 3 nieuwe nummers?

Let's face it, The xx is overal headliner op basis van status en het feit dat we voor het eerst in bijna 10 jaar weer nummers als VCR, Hold On en Islands live op een festivalweide gaan brengen.

Die gaan gewoon een gebalde greatest hit set brengen, denk niet dat er daar veel over gaan klagen in juli. Maar for the love of God, geef dat kwartier aan Wolf Alice. Die gewoon al om 14u laten beginnen, ik kan me niet voorstellen dat die 35 minuten nodig hebben voor een turnover na Kingfishr.

Helemaal eens.

Met dat extra kwartier wordt de kans alleen groter op een taai middenstuk 😅

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Maar for the love of God, geef dat kwartier aan Wolf Alice. Die gewoon al om 14u laten beginnen, ik kan me niet voorstellen dat die 35 minuten nodig hebben voor een turnover na Kingfishr.
Eerder beginnen gaat niet gebeuren, dan spelen ze gelijktijdig met de Slope (overpass). Langer doorspelen kan wel, dan moet alles op Slope en Main een kwartiertje opschuiven.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Eerder beginnen gaat niet gebeuren, dan spelen ze gelijktijdig met de Slope (overpass). Langer doorspelen kan wel, dan moet alles op Slope en Main een kwartiertje opschuiven.

Dan gaat het een moeilijke worden, want TLDP gaat wel wat meer tijd nodig hebben voor hun turnover.

75 minuten voor een headliner is imo veel te kort ja. En de spot te hoog voor een band zonder nieuw werk.

Zou je beter gezind worden van Lewis als headliner dan? Want als we eerlijk zijn verdient Capaldi puur op status die headline spot he.

Het had even makkelijk The xx - Lewis Capaldi kunnen zijn, maar omdat Romy en co toch echt wel het beste tot hun recht komen in het duister...

Zou je beter gezind worden van Lewis als headliner dan? Want als we eerlijk zijn verdient Capaldi puur op status die headline spot he.

Het had even makkelijk The xx - Lewis Capaldi kunnen zijn, maar omdat Romy en co toch echt wel het beste tot hun recht komen in het duister...
Nee, er had van mij een andere headliner mogen staan naast Capaldi.

Users who are viewing this thread