Rock Werchter 2026

The Vaccines is eigenlijk sowieso altijd een greatest hits-set.
Yes dat is wat de beslissing zo moeilijk maakt voor mij, een oude legende die misschien wat tegenvalt (waar ik overigens ook niet zooveel van ken naast Spike en This years model) versus een toffe indierock show gegarandeerd

Yes dat is wat de beslissing zo moeilijk maakt voor mij, een oude legende die misschien wat tegenvalt (waar ik overigens ook niet zooveel van ken naast Spike en This years model) versus een toffe indierock show gegarandeerd
Dan is de keuze toch niet zo moeilijk? Waarom een artiest kiezen waarvan je weinig kent en die kan tegenvallen als je ook naar een act kan gaan waarvan je weet dat het te gek gaat zijn?

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Dan is de keuze toch niet zo moeilijk? Waarom een artiest kiezen waarvan je weinig kent en die kan tegenvallen als je ook naar een act kan gaan waarvan je weet dat het te gek gaat zijn?
Omdat je over die tweede artiest heen struikelt als je een beetje festivals doet. Ik ben absoluut geen fan van Vaccines maar zelfs ik heb ze 2 jaar geleden tegen wil en dank een stuk gezien op PkP/DTRH, omdat dit zo'n naam is die je elk jaar wel ergens aantreft. Vond dat trouwens ook maar middelmatig eigenlijk.

En dan kan je zeggen, dat Costello toch de zeldzamere boeking is, die misschien ook niet meer zo heel lang te zien zal zijn. Maar eens met de vrees dat dit misschien iets te gezapig kan worden.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Joslittel en WanWalrus
Zoiezo wordt vaccines erg leuk. Vorig jaar op suikerrock ook weer heel goed. Maar costello kan ook wel eens een apart momentje worden op werchter en veel minder te zien..

• Pray
Waarderingen: WanWalrus
Dat treft, ik heb dezelfde naam ingediend! (en nog een andere maar die ben ik alweer vergeten)

Ik moet wel zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat we een naam mogen kiezen voor iets wat we in feite nog niet gezien hebben, behalve op een kindertekening. Als het hen ernstig was om een goeie naam te crowdsourcen, dan had er toch iets van briefing bij mogen zijn; wat is de insteek van het podium, welke sfeer moet het uitdragen, .... Is die tekening een tribune waar we op kunnen gaan? Dus toch nog een soort slope dan eigenlijk? Waar is het podium dan precies?

Bekijk bijlage 19854

en wat is dit trouwens?

Bekijk bijlage 19853
De originele plannen tonen een opbouw dat wat weg heeft van een "oud" amfitheater. Denk de armen en het gezichtje weg, en je bent er wel dichtbij.

Onderste is een nieuw partnership. Ik weet nog niet of het al is aangekondigd. Komt zowel op de Hive als op het terrein, indien nog niet, komt dat er snel aan.

Het optreden van Elvis Costello is in een tour onder het motto 'The Early Songs of Elvis Costello', wat het wel heel aantrekkelijk maakt. Die tour begint 5 juni, dus daarna weten we meer.

Knap dat sommigen een glazen bol hebben en nu al orakelen dat Elvis Costello “wel eens zou kunnen tegenvallen”. Luister zijn repertoire eens goed in en oordeel ná zijn optreden.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Elvis Costello is de simple minds van vorig jaar. Maar voor mij persoonlijk nog beter.

Hier wordt met grof geschut geschoten.;) Ikzelf heb niet veel met Elvis Costello, ik luister er pakweg noooooit naar. en Simple Minds stond al lang hoog op mijn lijstje.
Dat het beiden een 'classic' vergelijking is kan ik inkomen, maar naar mijn mening heeft Simple Minds toch wat meer spanning, meer gepeperd. Ik doe niets af aan de muzikale kwaliteiten van Elvis, het pakt me gewoon niet in. Maarrrrr ik zal z'n muziek deze week s'avonds als de kroost op bed ligt nog eens opzetten in alle rust @redondo28 ! The Vaccines is voor mij ook geen absolute must-see. Dus wie weet

17 juli nieuwe album Yard Act genaamd "You're Gonna Need a Little Music".

Redeemer is alvast een heerlijk zweterige, dreigende postpunk single met een heerlijke baslijn en drums. Ik heb James Smith ook nog nooit zo intens horen zingen en de gitaar snijdt er nog eens heerlijk doorheen.

Man wat kijk ik uit naar dat optreden!

Bij THY eerlijk gezegd met beide geen probleem. Nieuwe album knalt idd wel. Heel benieuwd naar de setlists van de festivals.
Als ik een gokje moet doen:
Van Dawn of the Freak:
Teen Rebel
Broken
I Feel Like Shit
Coming Home (maar doe mij maar Gone)

Van Boys Cry Too:
In My Head
Castlevania
Deathwish
Emo Song
Murder Me