Rock Werchter 2026

Ironisch genoeg is zondag de zwakste dag als je het in zijn geheel bekijkt. Byrne, Moby en The Cure zorgen voor een sterk slot, maar de aanloop is...mwoa.
Wat na 3 slopende dagen misschien zo erg nog niet is. Dat slot alleen al gaat het weekend helemaal afmaken, dus een rustige opbouw is welkom. Al begint het rond de klok van 3 al aan de marathon: Dressed Like Boys, New Dad, Rise Against, Last Train, APC, Byrne, Moby, The Cure. En dan met spijt House of Protection, Ethel en Psychonaut links laten liggen...

Ironisch genoeg is zondag de zwakste dag als je het in zijn geheel bekijkt. Byrne, Moby en The Cure zorgen voor een sterk slot, maar de aanloop is...mwoa.
Zondag is bij mij, by far, de beste dag.

Rise Against - a perfect circle - Moby zijn must sees en als the Cure zijn best doet, dan is dat een prima afsluiter.
En dan wil ik eigenlijk nog naar Byrne en Psychonaut.

Op vrijdag ga ik me best vermaken. Maar mis een echte must-see.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: festirock en Joe
Ik heb hier nog eens uitgebreid geluisterd naar The XX het self titled album. Heel goede loungemuziek, paar goede solo's maar ik zie dus echt nog niet in hoe dit moet gaan werken als headliner. Grote kans dat ik

Maarja, ik vind Lauren Spencer Smith ook een hoog Radio538 gehalte hebben dus een geweldig alternatief is er ook niet.

Iemand hier nog feedback op of die me op weg kan helpen bij The XX? Ik wil het echt graag snappen maar snap het nog niet helemaal ...

Nieuwe album Gorillaz moest even landen maar ik ben eigenlijk wel onder de indruk van het geheel. Wat mij betreft een rijk gevulde tour de force, met gemak hun beste sinds Plastic Beach. Erg blij mee, ik ga heel goed op die fijne cross-cultural vibes.

• Leuk
Waarderingen: phil en BeWario
Iemand hier nog feedback op of die me op weg kan helpen bij The XX?
De derde plaat luisteren, die is een stuk meer uptempo. Fantastische headlineset op Pukkelpop gezien aantal jaar geleden. Zal gaan van intiem en ingetogen tot euforisch dansbaar. Zeer benieuwd naar in ieder geval.

De derde plaat luisteren, die is een stuk meer uptempo. Fantastische headlineset op Pukkelpop gezien aantal jaar geleden. Zal gaan van intiem en ingetogen tot euforisch dansbaar. Zeer benieuwd naar in ieder geval.
Vind vooral die eerste twee platen erg sterk. Nu, zoveel jaar later, nog altijd een unieke sound. Die headlineset op Pukkelpop 2013 vond ik ze op hun knapst, kwam erg hard binnen toen.

Listen to the third album; it's much more uptempo. Saw a fantastic headline set at Pukkelpop a few years ago. It'll range from intimate and subdued to euphorically danceable. Very curious about it, in any case.
Was just going to say, get on YouTube and watch either their Pukklepop set or their Glastonbury set on the pyramid stage. Both beautiful

Beste leden;
1 tip en 1 belofte:
Zet je comfortabel met een drankje en luister het volledige nummer 'The big Picture' van de Franse groep Last train. Hier gaat muziek dus over.
Als je dit nummer dik ok vindt, kom dan naar de slope op zondag en zoek deze boomer tijdens het fantastische optreden. Zie je een grijze boomer volledig weg van de wereld te klagen tegen de klaagmuur dan heb je Waar is Phil gevonden en krijg je een pint!
Mijn god wat een nummer!! Die gruwelijke solo halverwege gaat door merg en been, dat wordt wat live. Deze band is met stip gestegen op de lijst voor zondag!

Mijn god wat een nummer!! Die gruwelijke solo halverwege gaat door merg en been, dat wordt wat live. Deze band is met stip gestegen op de lijst voor zondag!
Beste bestuursleden,

Aansluitend op de tips die we uitdelen aan elkaar. Het moet deze editie toch echt wel mogelijk zijn om eens samen iets te drinken tijdens de 4 dagen. Misschien via whatsapp?

Beste bestuursleden,

Aansluitend op de tips die we uitdelen aan elkaar. Het moet deze editie toch echt wel mogelijk zijn om eens samen iets te drinken tijdens de 4 dagen. Misschien via whatsapp?
De keren dat ik op Werchter was, was er altijd een formele Festileaks meeting. Vaak op dag 1. Laten we daar dit jaar weer voor gaan! Dan kan ik op zondag naast je komen staan genieten van Last Train. Anders moet ik random een boomer uitkiezen in het publiek met kleine kans op succes.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: phil en mattman
Last Train begin ik ook meer in te komen. Lang uitgesponnen nummers, geen 13 in een dozijn. Hopelijk niet gelijk met Mogwai!
Ik was eerst, op 13 februari al :p

Vrees wel nog steeds voor de clash met Mogwai ... En Mogwai is een no brainer bij mij (denk ik toch)

• Leuk
Waarderingen: phil

Users who are viewing this thread