Rock Werchter 2026

Dan zou Berninger een kleiner lettertype hebben?

Als we die theorie volgen is er geen plek meer, main + Barn is vol op za en zo. Do en vrij is ze niet beschikbaar. Klub C lijkt me kansloos.

Edit: shit. šŸ¤”
Waarom zou de vrijdag niet kunnen voor Little Simz? Donderdag Roskilde, maar het is nog niet uitgemaakt op welke dag ze op DTRH speelt.

Vaak zetten ze daar de eerste dag van het festival als de dag nog niet naar buiten mag komen. We gaan het zien.

In theorie is voor/na Twigs in dat geval dan nog een optie. Dat blokje zou dan wel een heel bizar geweldig alternatief voor Swims/Capaldi zijn, is bijna niet voor te stellen.

Je zou het bijna vergeten: krijgen we Vampire Weekend nog op donderdag??

Het ingecalculeerde plekje is in ieder geval nog beschikbaar… Vooralsnog hebben ze geen optredens gepland staan…

Donderdag op Main komt er nog bij:

Vampire Weekend & Yong Yello

Dan was de leak enkel fout met Lorde, maar niets zegt dat ze hier niet noodgedwongen iets hebben moeten aanpassen.

• Leuk
Waarderingen: Yannick en Joslittel
We gaan wel weer een paar hemels mooi verstilde optredens mee kunnen pakken in de tenten dit jaar zeg, mijn god. Zo'n Agnes Obel, Matt Berninger, Ethel Cain pfoe. 🄹
Ja prachtig he. En ook allemaal erg mooie spots gekregen om er echt van te kunnen genieten. Ethel Cain tijdens de eerste helft van The Cure kan ik wel mee leven. Wordt een beleving daar in Klub C dan hoor.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Zo, ik zie net dat pakketje met namen! Zeer content mee. Dit soort pakketjes bevestigen dat Werchter voor mij het perfecte festival is: wat grote namen, wat kleine namen, wat onbekende namen, over alle genres heen. Ik ben alleen wel bang voor clashes: er staat teveel leuks, dat kƔn niet goed gaan in mijn Werchter-planning.

Size matters...

Op basis van de gelekte poster weten we inmiddels dat het duo headliners voor elke dag bekend is en dat er op alle dagen in de Barn 2 acts met een wat groter lettertype staan, behalve op de vrijdag. Er komt dus nog een naam naast FKA Twigs.

Als je kijkt naar de namen in Klub C, dan is daar ook een klein verschil zichtbaar in de lettergrootte. Op meerdere dagen zijn er 1 of 2 namen in een iets grotere letter. Dit zijn op vrijdag Blood Incantation en Tom Smith, op vrijdag Lauren Spencer Smith en op zaterdag CMAT. Dat zou kunnen betekenen dat er op vrijdag en zaterdag nog ƩƩn naam als (sub-)afsluiter in Klub C bij komt en dat de twee afsluiters op zondag nog bekend moeten worden gemaakt. Dat laatste zou wat mij betreft mooi zijn, want dat maakt de kans op een clash van Ethel Cain met The Cure een stukje kleiner.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
3x vollen bak cashen als headliner, en nog eens solo op Werchter. Het wordt een mooie zomer voor Smith. Misschien kan 'm in september nog 's een keer of twee het OLT vullen ofzo. Vind het bijna zielig.

• Leuk
Waarderingen: TheGloaming
Oh shit die post heb ik gemist. Kun je mij die nog in een pb sturen, dan weet ik het voor volgende keer.
Vanuit het Festileaks team hebben we een klein vraagje waar jullie ons bij kunnen helpen. We hebben ons als Festileaks aangesloten als affiliate bij Ticketmaster. Dat betekent dat wij een klein bedrag krijgen voor iedereen die via ons platform een kaartje koopt voor festivals op Ticketmaster.

Dus bij deze. Mocht je dit weekend een ticket gaan scoren, wil je dan eerst even op deze link klikken.Hiermee kunnen wij Festileaks gratis in de lucht houden en ook leuke dingen blijven organiseren/teruggeven aan de community.
Het kost jullie voor de rest natuurlijk helemaal niets extra's, en je haalt gewoon officiƫle tickets :)

Link:
Link om kaartje te kopen :)

Users who are viewing this thread