Rock Werchter 2026

Dit jaar was ik al niet zeker of ik de zondag tot het eind zou blijven en ben ik ook eerder weggegaan. Volgend jaar ben ik volgens mij van 12 uur tot het eind op het festivalterrein te vinden. Wat een sterke zondag zeg!

• Leuk
Waarderingen: phil en festirock
Heerlijk pakketje. Die clash moby - byrne wordt onvermijdelijk vrees ik.
Zeer mooie zondag.
Ook donderdag veel mooie namen.
Vrijdag gelukkig met franz ferdinand, social distortion, wolf alice wat moois bijgekomen.
Renee Rap lijkt vrij hoog te staan, niet?

Dat is helemaal geen verkeerde worp. Wat een line-up in de breedte. Is dat nou omdat de headliners niet de meest grote klappers zijn (op The Cure na) dat ze ook weten dat er onderop wat extra's bij moet of...?

Denk dat het zoiets zou worden, als ik zou gaan. Vetgedrukt is must, schuingedrukt is als er niks anders staat en normaal is dat het eigenlijk mijn muziek niet is maar er wel genoeg goede verhalen over heb gehoord om te gaan kijken.
Donderdag: Mumford and Sons, Loyle Carner, Blood Incantation, All Them Witches, Yard Act.
Vrijdag: The xx, FKA Twigs, The Last Dinner Party, Wolf Alice, Kingfishr, Franz Ferdinand, Social Distortion, Agnes Obel.
Zaterdag: Gorillaz. Halsey, Pixies, Matt Berninger, The Haunted Youth, Dogstar, CMAT, Beirut, Kokoroko.
Zondag: The Cure, Moby, A Perfect Circle, Rise Against, David Byrne, Mogwai, Ethel Cain.
Van wie heb je vernomen dat Dogstar de moeite waar is? Dat trekt nu echt op niks, lijkt me.

Als Simz er gaat staan lijkt dat op zaterdag te gaan zijn. Doet donderdag en vrijdag Roskilde en DTRH en op zondag lijken de hoge plekken wel vergeven te zijn.

Barnrijtje met Haunted Youth - Matt Berninger - Pixies - Simz waarbij die laagste twee ook wel gewisseld kunnen worden lijkt me dan het meest aannemelijk, mocht ze er staan. Legendarisch rijtje wel…
Het kan nog steeds…

Het begint er nu echt op te lijken dat The Prodigy mainstage doet, of interpreteer ik de line-up pagina niet goed?

In de breedte enorm sterk! Zondag voor mij ook de uitschieter maar op elke dag is er ondertussen voor elk wat wils lijkt me.

Ik heb van de week weer eens shake your money maker en the southern harmony and musical companion van the black crowes in z'n geheel gedraaid. Wat een albums zijn dat zeg! Als er één band is waarvan ik (waarschijnlijk tegen beter weten in) nog hoop dat ze doorkomen. De kaartjes gaan al gekocht worden, maar die zouden het affiche echt afmaken voor me

Users who are viewing this thread