Rock Werchter 2026

Lewis Capaldi ingeluisterd met een live set. Kijk, er is elk jaar zeker èèn grote act die ik met een vurige passie haat. Zo een ding waar ik mijlen ver van uit de buurt blijf. Capaldi is NIET die act.

Het is niet mijn muziek, en ik snap niet heel goed hoe die gast op die top spots is beland, maar dat doet Lewis zelf ook niet echt denk ik. Het is makkelijk in het oor liggende muzikale meligheid die gaat werken als er een zomerzon is en een beker bier in mijn handen.

Maar doe toch maar David Byrne in de Barn op dat moment.
gisteren voor het eerst Survive geluisterd inclusief clip. En ik moet zeggen dat ik het een prima nummer vind. Ook qua tekst en de clip ondersteunt dat mooi. Zijn grote hits vind ik echt verschrikkelijk klef maar dit is een uitstekend nummer. Mocht die deze koers een beetje doorzetten sta ik misschien wel voor dat podium.

Lorde speelt op zaterdag 22 augustus op All Points East festival in de uk als headliner. Dat geeft ruimte voor evt een concert vrijdag in Lowlands of zondag PKP of andersom. Verder is ze nog op geen ander Nederlands festival aangekondigd (BKS, DTRH,..) zodat Lowlands/PKP logisch lijkt. Begin september haalt ze een concert in Luxemburg in dus dan speelt ze wellicht nog Rock en Seine en/of Reading /Leads festival. Ze speelt bijna altijd als headliner wat ze op RW niet kan krijgen met de huidige aangekondigde line-up.
Kansen zijn kleiner voor Lorde op RW dan Lorde op PKP. Lokerse Feesten zal niet gaan want dan is ze wellicht nog in de Verenigde Staten aan het touren.
De combi Lowlands/PKP is helemaal niet zo logisch voor Lorde. Ze speelt op zaterdag inderdaad al in de UK, bovendien ook op donderdag of vrijdag op een festival in Oostenrijk (Frequency). Het is hoogst onwaarschijnlijk dat ze dan zowel op Lowlands als op Pukkelpop staat op vrijdag cq. zondag. Het gaat hooguit één van de twee worden op zondag.

De kans op RW hangt vooral samen met de vraag of ze de week vóór Mad Cool en NOS Alive al naar Europa komt voor festivals. Aangezien de zaterdag (4 juli) op Open'er nog geen headliner heeft en Roskilde ook nog maar net begonnen is met aankondigen, is er nog van alles mogelijk (waaronder de geleakte donderdag).

• Leuk
Waarderingen: festibob
De combi Lowlands/PKP is helemaal niet zo logisch voor Lorde. Ze speelt op zaterdag inderdaad al in de UK, bovendien ook op donderdag of vrijdag op een festival in Oostenrijk (Frequency). Het is hoogst onwaarschijnlijk dat ze dan zowel op Lowlands als op Pukkelpop staat op vrijdag cq. zondag. Het gaat hooguit één van de twee worden op zondag.

De kans op RW hangt vooral samen met de vraag of ze de week vóór Mad Cool en NOS Alive al naar Europa komt voor festivals. Aangezien de zaterdag (4 juli) op Open'er nog geen headliner heeft en Roskilde ook nog maar net begonnen is met aankondigen, is er nog van alles mogelijk (waaronder de geleakte donderdag).
Duidelijk dat het wel het plan was dat ze festivals ging doen week van RW, maar dat deze voorlopig on hold staan / zijn afgevoerd.

Haha nou ik doe gewoon ff stoer; ik hou wel van het nummer.
anno 2025 mag ik daar best voor uitkomen :ROFLMAO:

Maargoed, de link was dat ik ff ging opzoeken of Chvrches te combineren was, of mevrouw Lauren zelf a.s. zomer, maar geen tour vooralsnog.
Sorry voor de wansmaak blijkbaar :LOL:

Het voordeel van geen radio/populaire muziek meer luisteren is dat je geheel onbevangen kennis kan maken met artiesten. Neem een Teddy Swims. Uiteraard ken ik de naam van hier en vorig jaar in de Top2000 eenmaal Lose Control gehoord en voor de rest totaal neutraal/blanco tegenover de beste man. En met deze instelling ben ik toch enigszins prettig verrast door de eerste kennismaking. Type soulvolle pop zoals Rag 'n Bone Man het ook maakt, eveneens een totaal verguisde artiest op het podium. Maar ik kan me festivalshows van m herinneren (oa in de regen op Werchter) die ik prima te verhappen vond. Ook typische muziek voor de misses.

Dus tja. Ik denk dat ik nog wel wat meer van hem ga luisteren en er waarschijnlijk nog bij zal staan ook.

There. I said it.

Haha nou ik doe gewoon ff stoer; ik hou wel van het nummer.
anno 2025 mag ik daar best voor uitkomen :ROFLMAO:

Maargoed, de link was dat ik ff ging opzoeken of Chvrches te combineren was, of mevrouw Lauren zelf a.s. zomer, maar geen tour vooralsnog.
Sorry voor de wansmaak blijkbaar :LOL:
Mijn smaak is niet superieur ofzo hoor 😂 En vind dat dus ook een heerlijk nummer, alleen de rest is me wat te poppy.

• On fire
Waarderingen: ChrisV
Speurneuzen op het DTRH forum hebben uitgeplozen dat het bij het mysterieuze 'Tomora' op de line-up zeer waarschijnlijk gaat om de samenwerking tussen Aurora en Tom Rowland. Daarmee ook gelijk een zeer welkome kanshebber voor RW.

Het voordeel van geen radio/populaire muziek meer luisteren is dat je geheel onbevangen kennis kan maken met artiesten. Neem een Teddy Swims. Uiteraard ken ik de naam van hier en vorig jaar in de Top2000 eenmaal Lose Control gehoord en voor de rest totaal neutraal/blanco tegenover de beste man. En met deze instelling ben ik toch enigszins prettig verrast door de eerste kennismaking. Type soulvolle pop zoals Rag 'n Bone Man het ook maakt, eveneens een totaal verguisde artiest op het podium. Maar ik kan me festivalshows van m herinneren (oa in de regen op Werchter) die ik prima te verhappen vond. Ook typische muziek voor de misses.

Dus tja. Ik denk dat ik nog wel wat meer van hem ga luisteren en er waarschijnlijk nog bij zal staan ook.

There. I said it.
Dit soort muziek heeft toch gewoon ook een verdiende plek op het festival. Zo'n main stage als de zondag van afgelopen editie is echt te veel, maar een Lewis Capaldi en Teddy Swims brengt gewoon veel volk op de been. Ik denk dan altijd maar zo, deze ticketverschuivers maken een minder grote maar wel kwaliteit leverende The xx als headliner mogelijk.

Teddy Swims op Lowlands gezien en dat was gewoon dikke prima. Geen eindejaarslijstjes materiaal maar dat hoeft ook niet. Dat gezegd hebbende ben ik waarschijnlijk wel ergens anders te vinden, maar zijn vrienden van me die dit jaar voor het eerst een weekend gaan blij met Lewis op de affiche.

There. I said it.
Ben het stiekem wel met je eens. Is veel beter te luisteren als vele van die playbackshows die er elk jaar ook wel tussen zitten. Niets spectaculairs maar ook niet tenenkrommend.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dit soort muziek heeft toch gewoon ook een verdiende plek op het festival. Zo'n main stage als de zondag van afgelopen editie is echt te veel, maar een Lewis Capaldi en Teddy Swims brengt gewoon veel volk op de been. Ik denk dan altijd maar zo, deze ticketverschuivers maken een minder grote maar wel kwaliteit leverende The xx als headliner mogelijk.

Teddy Swims op Lowlands gezien en dat was gewoon dikke prima. Geen eindejaarslijstjes materiaal maar dat hoeft ook niet. Dat gezegd hebbende ben ik waarschijnlijk wel ergens anders te vinden, maar zijn vrienden van me die dit jaar voor het eerst een weekend gaan blij met Lewis op de affiche.
Lowlands staat op YouTube:

Ziet er inderdaad prima uit. Ga me hier wel vermaken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Mr. Y

Users who are viewing this thread