Rock Werchter 2026

Tja, van Werchter kun je dat toch ook niet zijn.
Van Pinkpop liggen de belangrijkste lijnen er wel al, bij Werchter ligt er nog best wel wat open.
Ik ga er altijd van uit dat een sterke Pinkpop niet slecht is voor Werchter, maar het wat mij betreft nog heel wat beter gekunnen.
Op RW is de dag rond TOP veel sterker (en staan niet als afsluiter). Dag The Cure is goed aangepakt door Pinkpop, maar hier wachten we niet echt meer op Editors.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
THE CURE - FOO FIGHTERS - TWENTY ONE PILOTS - EDITORS - TEDDY SWIMS -YUNGBLUD - ZARA LARSSON - DI-RECT - FRANZ FERDINAND - IDLES - KINGFISHR - LAUREN SPENCER SMITH - THE PRETTY RECKLESS - ROXY DEKKER - ROYEL OTIS - SOFI TUKKER - SUZAN & FREEK - WET LEG - WHITE LIES - ALESSI ROSE - THE BEACHES - BENTE - DOGSTAR - FAT DOG - GIANT ROOKS - HAEVN - THE HAUNTED YOUTH - MAX MCNOWN - THE PLOT IN YOU - SKI AGGU - SLEEP THEORY - DE HERFSHANE BAND

Hopelijk komen de dikgedrukte namen ook naar Werchter toe.

In 2024 nog op RW én op Crammerock. Eerder wat hoger op de affiche bij Pukkelpop zou ik denken?
Ik dacht mss Werchter omdat Werchter maar 2 weken na Pinkpop is, en Pukkelpop anderhalve maand ofzo. Ze is dan in de buurt bij Werchter. Kan ook helemaal foute logica zijn.

Net cronologisch beginnen inluisteren bij de onderste naam op donderdag (Dylan Gosset), en dat is meteen een meer dan aangename ontdekking.

Ben niet onder de indruk. Voor Pinkpop normen is het oké maar had er precies meer van verwacht. Wel de dikste headliner.
HeadlinerS toch?

Met FF en The Cure hebben ze daar misschien wel de grootste en op-1-na grootste naam van volgend jaar gestrikt.

Klopt.

Wist niet dat we terug in de fase zijn terecht gekomen dat we graag Editors op Werchter willen.
Een beetje zoals KoL, jaren aan een stuk een gevreesde naam (weet nog het gevloek in 2017), ineens werd het een naam waarop mensen zaten te hopen.

Ik zit ook niet in de fase waarin ik FF weer op RW wil, trouwens. Maar nu al gehoord van een collega die ineens naar Pinkpop wil omwille van combo FF/Cure.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Een beetje zoals KoL, jaren aan een stuk een gevreesde naam (weet nog het gevloek in 2017), ineens werd het een naam waarop mensen zaten te hopen.

Ik zit ook niet in de fase waarin ik FF weer op RW wil, trouwens. Maar nu al gehoord van een collega die ineens naar Pinkpop wil omwille van combo FF/Cure.
Hoor ook veel enthousiasme hier voor pinkpop gewoon door FF. Toch een beetje de naam die werchter mist dit jaar vind ik. Niet zozeer FF zelf maar die ene echt grote act die het verschil maakt.

Hoor ook veel enthousiasme hier voor pinkpop gewoon door FF. Toch een beetje de naam die werchter mist dit jaar vind ik. Niet zozeer FF zelf maar die ene echt grote act die het verschil maakt.
Zeker waar. Werchter mist die kapstok gewoon. Maar dat deert het publiek precies niet als je over de verkoop hoort. De breedte is het hem aan het doen. Ik dacht dat het gemis harder effect zou hebben.
Foo's is prima voor Pinkpop, ik mis die niet. Ik heb er zelfs respect voor dat die een festival niet te vaak willen plat lopen.

Klopt.

Wist niet dat we terug in de fase zijn terecht gekomen dat we graag Editors op Werchter willen.
Tuurlijk wel. Het is tegen dan ook weer 3 jaar geleden. En hun show op Live /s Live 2024 was toch best leuk. Zeker in combo met The XX of Editors zal dat vast wel werken.

Tuurlijk wel. Het is tegen dan ook weer 3 jaar geleden. En hun show op Live /s Live 2024 was toch best leuk. Zeker in combo met The XX of Editors zal dat vast wel werken.
Ik zit er niet meer op te wachten. Zoals Matt aangaf identiek zelfde gevoel gehad met oa KOL, of Faithless in het verleden, Live, Kaiser Chiefs...

Users who are viewing this thread