Rock Werchter 2026

Exact. En bij de afgelopen zondag was het ook zo dat alle 4 de podia zo goed als alleen maar pop/dance achtige dingen programmeerde. Met 4 acts in één genre heb je dit niet. Sterker nog: een goede RW dag heeft van alle grote genres ongeveer zoveel bands per dag.
Dit sluit daarnaast ook veel beter aan bij de weekendbezoeker dan die zondag van vorig jaar. Erg lege weide en hoe de dagjesmensen kijkend naar de grond/hun telefoon zó stoïcijns wegliepen naar de uitgang nadat Rodrigo klaar was en 2manydj's meteen begon was voor mij toch echt een bijzonder gezicht hoor.

Ja want altijd maar weer die rappers op RW, je struikelt er echt over hè.
Hahaha inderdaad, vorig jaar geen enkele hiphop-act op een deftige spot. Glintsal, De La Soul en Jazz Brak 's namiddags in de volle zon voor een (logisch) mak publiek, en Dikke opener in de tent.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Hahaha inderdaad, vorig jaar geen enkele hiphop-act op een deftige spot. Glintsal, De La Soul en Jazz Brak 's namiddags in de volle zon voor een (logisch) mak publiek, en Dikke opener in de tent.
Rappers vallen inderdaad reuze mee maar hoeft van mij ook niet, zijn zat andere festivals in de buurt waar dat beter past. Eminem zou ik wel graag een keer wielen zien en zou denk ik ook wel passen, die is dan ook wel zo mainstream dat het onder pop gezien kan worden.

• Leuk
Waarderingen: festirock en Mr. Y
Rappers vallen inderdaad reuze mee maar hoeft van mij ook niet, zijn zat andere festivals in de buurt waar dat beter past.
Ik hou net als vele andere genres ook wel van goede hiphop maar zo’n hele dag Ardentes lijkt me verschrikkelijk. Beetje zoals Graspop me ook weinig aanspreekt.

Iets als Little Simz of Loyle Carner zie ik trouwens ook beter aansluiten bij RW dan Dour of Ardentes, op papier.

Ik hou net als vele andere genres ook wel van goede hiphop maar zo’n hele dag Ardentes lijkt me verschrikkelijk. Beetje zoals Graspop me ook weinig aanspreekt.

Iets als Little Simz of Loyle Carner zie ik trouwens ook beter aansluiten bij RW dan Dour of Ardentes, op papier.
Klopt

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Jack White - Florence om een dag mee te eindigen dan? Zet ervoor nog een nieuwe opkomende act a la TLDP en prima dagje dan!

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Kan ik geloven. Maar niet echt mijn genre hiphop & paste niet in mijn schema dus zelf niet gezien
Ik heb dan weer geen enkele andere hiphop naam gezien afgelopen editie door desinteresse (Glintsal) of spoorboekje (Dikke). Van dat laatste wel wat spijt gehad, want al passerend zag dat er een dik feest uit!

Some nice acts on Prima Porto too I’m hoping crossover. Personally think there’s a lot of choice this year

Users who are viewing this thread