Rock Werchter 2026

Lollapalooza Parijs, ook een Live Nation event, (gepland rond half juli gaat volgend jaar niet door. Toch een teken dat het dit jaar geen vette is in juli met de tourende acts. Tot nu toe hoorden we enkel van 21 Pilots, Gorillaz, Nick Cave en The Cure met een drukke Europese festivalagenda. Nog geen nieuws over de jonge popprinsessen of popprinsen à la Benson Boone. En nog geen nieuws omtrent het luidere gitaarwerk bv Muse, Foo Fighters,...

Van de jera drop Basement en soft play naar werchter, rest voor graspop? End it lijkt me ook wel te werken op de slope.

ADTR en Architects kan ook beide
Soft Play spelen week na Werchter op het Pohoda festival (9 tem 11 juli 2026) in Slowakije.

Lollapalooza Parijs, ook een Live Nation event, (gepland rond half juli gaat volgend jaar niet door. Toch een teken dat het dit jaar geen vette is in juli met de tourende acts. Tot nu toe hoorden we enkel van 21 Pilots, Gorillaz, Nick Cave en The Cure met een drukke Europese festivalagenda. Nog geen nieuws over de jonge popprinsessen of popprinsen à la Benson Boone. En nog geen nieuws omtrent het luidere gitaarwerk bv Muse, Foo Fighters,...
Wat luider gitaarwerk betreft, weten we van Jack White wel dat hij minstens 1 festival in Europa doet.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en festibob
Heb je eens gezien hoeveel festivals er zijn in Frankrijk? Lollapalooza is zowat het nieuwste festival en is dan ook het eerste dat terug moet afhaken. Meer niet. Trial and error.
Bovendien zijn er al wat acts weg tegel dan.

Verre van. Wat een conclusie. 😅

Het is nog maar oktober.
Los daarvan kan ik me perfect voorstellen dat er, met de geruchten die nu op tafel liggen, geen typische rockheadliner (genre Green Day/LP dit jaar) zal staan volgend jaar. Foo Fighters is eigenlijk de enige die écht een beetje de ronde doet en dat zie ik gewoon niet gebeuren zo snel na de vorige keer.

Mij niet gelaten, maar een heel grote groep vast bezoekers misschien wel.

• Leuk
Waarderingen: phil
Los daarvan kan ik me perfect voorstellen dat er, met de geruchten die nu op tafel liggen, geen typische rockheadliner (genre Green Day/LP dit jaar) zal staan volgend jaar. Foo Fighters is eigenlijk de enige die écht een beetje de ronde doet en dat zie ik gewoon niet gebeuren zo snel na de vorige keer.

Mij niet gelaten, maar een heel grote groep vast bezoekers misschien wel.
Voor je het weet kondigt Pearl Jam ineens toch een tour aan. Laten we het gewoon maar even afwachten.

Voor je het weet kondigt Pearl Jam ineens toch een tour aan. Laten we het gewoon maar even afwachten.
Precies, kan altijd natuurlijk. Maar dit is wel wat ik nu wel verwacht met wat we nu weten. PJ kondigt meestal wel laat aan inderdaad. Muse geloofde ik nooit echt in na als die EU festivals de laatste jaren.

Zou in ieder geval een unicum zijn.

• Leuk
Waarderingen: Cel
TLDP heeft de hype mee, maar zo hoog?

Ja ik kan er ook nog steeds niet aan wennen dat in het huidige muzikale landschap één goede cd voldoende is om als sub op major festivals te staan met meer dan 80k bezoekers.

Vind hun beide albums anders wel erg goed.
Kwamen al veel reacties op natuurlijk(2 heel goede albums 😄 )en los daarvan ook al een live reputatie in korte tijd opgebouwd die niet mis is.

• Leuk
Waarderingen: redondo28 en Joslittel
Foo Fighters komt letterlijk morgen met nieuws. Ok, zal wel voor de Amerika’s zijn, maar kan ook betekenen dat ze binnenkort een Europese leg aankondigen. En wat @Timmetje zegt, het is nog maar oktober.

Lollapalooza Paris is wel de slechtste referentie die je kunt gebruiken als het gaat over rock headliners. Dit jaar Olivia Rodrigo, Benson Boone, Macklemore, David Guetta, Justin Timberlake en Raye. Dat het volgend jaar niet doorgaat duidt eerder op een gebrek aan pop headliners.

• Leuk
Waarderingen: jova, JP5 en WanWalrus
De volgende editie van RW gaat toch niet door met exclusief enkel artiesten die hun tour aankondigen voor november? Het geduld is ook ver te zoeken bij sommigen...

• Leuk
Waarderingen: jimmywe en Timmetje
Niet dat die Lollapalooza een gemis is in de festivalwereld.

Foo Fighters komt letterlijk morgen met nieuws. Ok, zal wel voor de Amerika’s zijn, maar kan ook betekenen dat ze binnenkort een Europese leg aankondigen. En wat @Timmetje zegt, het is nog maar oktober.
Inderdaad vorig jaar hadden we op dit moment nog niet de eerste naam. Er zal wel nog iets komen waarvan nog niks is aangekondigd :)

Users who are viewing this thread