Rock Werchter 2026

Hij zegt toch ook dat ze alle 3 te klein zijn als sub 😅

Ow haha, my bad, ik interpreteerde het blijkbaar als te groot. 😬

In ieder geval: Vampire Weekend onder the Cure, of Haim onder Billie Eilish zie ik Werchter nog wel op die plekken boeken. Het lijkt me in ieder geval niet uitgesloten, rekening houdend met sommige subs van de laatste jaren.

Pulp onder Florence and the Machine acht ik dan nog het minst haalbaar. FATM kan wel een iets grotere/populairdere sub gebruiken. Pulp is weliswaar mijn persoonlijke favoriet maar voor een breed publiek mogelijk iets te niche.

Vampire Weekend speelde op Pukkelpop in een voor 75% gevulde Marquee. De laatste échte radiohit van HAIM stond meer dan 10 jaar geleden op hun debuutplaat. Dat zijn geen subs op Rock Werchter.

Waarschijnlijk heb je gelijk maar dat dachten we ook van Greta van Fleet en Khruangbin.

Nogmaals: dit is niet een voorspelling die ik het meest kansrijk acht, anders had ik er wel nog een paar usual suspects van circulerende namen ingefietst.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Vampire Weekend speelde op Pukkelpop in een voor 75% gevulde Marquee. De laatste échte radiohit van HAIM stond meer dan 10 jaar geleden op hun debuutplaat. Dat zijn geen subs op Rock Werchter.
HAIM is groter dan Vampire Weekend tegenwoordig. Populariteit gaat alsmaar in stijgende lijn oa. door heel goed onthaalde hoofdrol van Alana Haim in Licorice Pizza, samenwerkingen met oa. Taylor Swift en Bon Iver... Mochten ze komen dan zie ik ze net voor de sub op de mainstage spelen.

Vampire Weekend is een moeilijker verhaal, ik verschoot hoe weinig volk daar stond op Pukkelpop. Desondanks denk ik dat Barn-headliner of een gelijkaardige plek als ik Haim verwacht wel kan op Rock Werchter.

De grootte van een sub op Werchter wisselt nog wel eens. Hangt ook af van de dag en wat er daarna nog komt.
Bij een Florence and the Machine, zeker op de moeilijke donderdag, verwacht ik nog wel wat stevigs ervoor of een coheadliner erbij.

• Leuk
Waarderingen: JP5
HAIM is groter dan Vampire Weekend tegenwoordig. Populariteit gaat alsmaar in stijgende lijn oa. door heel goed onthaalde hoofdrol van Alana Haim in Licorice Pizza, samenwerkingen met oa. Taylor Swift en Bon Iver... Mochten ze komen dan zie ik ze net voor de sub op de mainstage spelen.

Vampire Weekend is een moeilijker verhaal, ik verschoot hoe weinig volk daar stond op Pukkelpop. Desondanks denk ik dat Barn-headliner of een gelijkaardige plek als ik Haim verwacht wel kan op Rock Werchter.
Die samenwerking met Taylor en de hoofdrol in Licorice Pizza dateren wel van voor hun laatste passage op RW. Waar ze toen als 3e van de dag stonden...

Iedereen ging vroeger weg om goed plekje voor chapell roan te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Cel
Is er eigenlijk een indicatie dat Chappell uberhaupt gaat touren komende zomer? Leek me na Pkp wel een zekerheidje voor Werchter komend jaar, maar twijfel nu wel enorm of ze uberhaupt gaat touren. Zou voor mij absoluut welkom zijn en ook een groot ticket kanon.

Is er eigenlijk een indicatie dat Chappell uberhaupt gaat touren komende zomer? Leek me na Pkp wel een zekerheidje voor Werchter komend jaar, maar twijfel nu wel enorm of ze uberhaupt gaat touren. Zou voor mij absoluut welkom zijn en ook een groot ticket kanon.
Ik verwacht zelf niet dat ze aankomende zomer weer gaat touren.

aar kan er niet rouwig om worden als Gorillaz niet komt. Vind het een beetje kantoormuziek en denk niet dat het heel goed werkt op de weide. Florence vind ik dan we
Ben de vorige keer weggelopen, deed me echt bijzonder weinig.
Wolf Alice ook al quasi een zekerheidje dus
Dat zou ook wel vet zijn
Zonde dat ze maar een uurtje kregen. Die 2,5 uur in de Afas vorig jaar. Dat was pas magisch
Zo ja, dat was echt een fantastisch optreden, één van de besten van het jaar.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101

Users who are viewing this thread