Rock Werchter 2026

Show is overrated. Pearl jam heeft gewoon een doek en that’s it en ze spelen elke editie iedereen naar huis. Het is de muziek die het moet doen. Voor show ga ik wel naar het circus.
mwa niet helemaal mee eens. muziek moet leidend zijn maar het oog wil ook wat. Ik heb liever een spectaculaire show dan een band die retestrak speelt zonder maar enige interactie/show

beste is allebei natuurlijk. daarom staan bands zoals rammstein en muse goed aangeschreven voor dit omdat die en een strakke show, productie, en hun muziek retegoed (subjectief) is.

Top heeft qua show een vergelijkbaar niveau, muzikaal nog niet op het nivo van de 2 bands hierboven maar komt wel steeds meer in de buurt.

• Leuk
Waarderingen: jules1994
Dikke meh. Onto the next one. En zoals enkelen hier al zeiden, kleef hier nog een Fred Again.. achter en je hebt voor drie uur een vol veld.

• Leuk
Waarderingen: jarne
Hele dikke meh idd, hopen op iets moois in de tenten. Hopen dat de andere 2 headliners 2 namen zijn die we nog niet genoemd hebben. Iets met de wauw factor. Voor mij 2 namen die me niks doen en hopend op betere alternatieven in de tenten.

• Leuk
Waarderingen: CalvinWeirFields
The XX nog na ToP misschien? Dat verkoopt wel uit toch. Misschien beetje rare combi dat wel

21 Pilots is nu niet meteen mijn ding, maar als ik de reacties bekijk op socials denk ik wel dat er voldoende animo/vraag naar is. Dit forum is heerlijk om lezen, maar ik denk dat we soms vergeten dat het hier geen weerspiegeling is van wat de grote massa kan pruimen (of dat we soms denken betere muzieksmaak te hebben). Soms gaat het hier iets te veel naar het verheerlijken van sommige artiesten die hier vreselijk overschat worden qua populariteit.

Gorillaz wordt hier opgeworpen als co-headliner, daar sta ik niet meteen voor te springen. Die donderdag en die vrijdag, dan kijk ik vooral naar Sportpaleis bands die touren, Florence, Tame Impala, Mumford & Sons, Benson Boone, Lady Gaga, Alex Warren, Katy Perry. Al zullen een Lady Gaga en Katy Perry eerder een Boutique affiche headlinen/bekleden. Tame Impala en Benson Boone zouden ook wel passen bij het Pukkelpop publiek. Dus dan gok ik dat ze met Florence en Mumford & Sons aan komen zetten.

mwa niet helemaal mee eens. muziek moet leidend zijn maar het oog wil ook wat. Ik heb liever een spectaculaire show dan een band die retestrak speelt zonder maar enige interactie/show

beste is allebei natuurlijk. daarom staan bands zoals rammstein en muse goed aangeschreven voor dit omdat die en een strakke show, productie, en hun muziek retegoed (subjectief) is.

Top heeft qua show een vergelijkbaar niveau, muzikaal nog niet op het nivo van de 2 bands hierboven maar komt wel steeds meer in de buurt.
Liever een show dan een band die strak, goed speelt? Dan kan je toch ook naar Disney on ice?

Mijn oproep is dus vooral: als RW voor RW een logische boeking doet en je vindt het zelf niks, dan hoéf je er niet nogmaals op te reageren dat je het niks vindt. Voor mij voegt dat niks toe aan een forum.

Eens wel.

Dit is een forum dus je ontkomt er niet aan en iedereen heeft het recht zijn voor-/afkeur te uiten. Maar het punt is inmiddels wel vaak genoeg gemaakt, het voegt echt bijzonder weinig toe om als 1000e weer eens te benadrukken dat ook jij het allemaal kut vindt.

Ik was vanmorgen vrij teleurgesteld bij de aankondiging. Maar eigenlijk is dat volledig op basis van de negatieve tendens die er hier rond TOP heerst. Ik zal ze binnenkort nog eens een hernieuwde kans geven...

Ik had misschien ook liever iets anders gezien en ik zal de andere podia wel afwachten.
Indien ik geen clash heb, zal ik deze toch eens meepikken.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Volgens mij wordt er toch op een best normale manier gediscussieerd over de positie die ze krijgen. Is dat niet waar dit hele topic voor is?
Het gaat er normaal aan toe maar heb net 4 pagina's ingehaald en heb een welles nietes spelletje gelezen.

Afin, de vorige keer vond ik ze abominabel maar omdat de eerste keer altijd wat minder en stuntelig is krijgen ze zeker een herkansing. Wel liefst geen studio 100 sing along bij een kampvuur of onnodige levensgevaarlijke stunts want dat brengt weinig bij.

Het gaat er normaal aan toe maar heb net 4 pagina's ingehaald en heb een welles nietes spelletje gelezen.

Afin, de vorige keer vond ik ze abominabel maar omdat de eerste keer altijd wat minder en stuntelig is krijgen ze zeker een herkansing. Wel liefst geen studio 100 sing along bij een kampvuur of onnodige levensgevaarlijke stunts want dat brengt weinig bij.
sowieso die stunt waarschijnlijk wel weer
maar dat cover kumbaya kampvuur idd was voor mij het breekpunt

Users who are viewing this thread