Rock Werchter 2026

La Prima Estete festival Portugal komt met een headliner en daar wordt Nick Cave verwacht. Maar kan ook wat anders zijn natuurlijk.
Behalve dan dat La Prima Estate in Italië wordt gehouden... En ja, natuurlijk is dat Nick Cave. Stond tenslotte al op de gelekte poster.

• Winning
Waarderingen: PJ
En toch denk ik dat ze er volgend jaar niet staan, met maar 1 editie ertussen.
Denk het ook niet. Ik sluit niet uit dat ze wel naar België komen, maar dan heb je wel verschillende opties met TWC of WB of zelfs Sportpaleis gewoon (was in 2018 ook het geval, toen stonden ze in 2017 op RW).

Maar alles kan met de Schuer.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik denk het net wel ...
De overige namen zijn allemaal wel headliners, maar niet DE grote namen bij het grote publiek.
Als ze beschikbaar zijn zoiezo no brainer denk ik / hoop ik ...

Phoe de Foo Fighters, ik wil ze nog wel eens zien, maar ik vind het zo'n naam van; eerst eens zien wat er zich verder nog voordoet.

Als het dé ontbrekende rocknaam zou zijn, kan dat nog niet voor meer namengelden?
Zijn er zoveel leads voor Foo fighters?

De Griek zou ook beweert hebben dat Pearl Jam tourt, dan zijn de Foo's toch niet zo zeker. Als morgen The Killers, Muse, KOL of wie dan ook wat nieuws droppen zijn ze toch instant kanshebber?
Maar ALS die Mad Cool 'lek' klopt, dan lijkt het me wel een inkopper voor de Foo's inderdaad. Verder is er toch niets bekend omtrent de Foo's?

Maar er is nergens een definitie dat er per se een grote rockheadliner moet zijn. Het credo van Rock Werchter is:

Rock Werchter maakt er een erezaak van om elk jaar weer met de beste en meest boeiende line-up uit te pakken. Rock vormt de solide bodem voor een eclectisch programma dat niet in hokjes denkt. Gevestigde waarden versus nieuwe talenten. Op Rock Werchter kan en mag dat.

Dus kan gewoon elk jaar alle kanten uit. Ik sluit niets uit, maar evengoed heb je aan de bovenkant geen naam genre Foo Fighters of Muse, maar zit er wel heel veel in de undercard. Er zal ook wel altijd een plan achter zitten. Als ze Foos nu niet boeken, dan is dat ongetwijfeld met een reden. Of Foos zien het niet zitten om zo snel terug te komen of het past niet in hun planning. Of bij Werchter willen ze hen niet zo snel terug hebben, zeker met een groot aanbod van acts. Of misschien nog een andere reden.

Behalve dan dat La Prima Estate in Italië wordt gehouden... En ja, natuurlijk is dat Nick Cave. Stond tenslotte al op de gelekte poster.
Om 11h weten we het:) zie website van het festival La Prima Estate

Line-up​

See you on 6 October at 11:00 a.m. for the announcement of the headliners of the second weekend!

Heb je toch al met The Cure?
Meestal zit er ook minimaal 1 hardere naam bij, The Cure is wel aan de softere kant van het rockspectrum. The Cure-M&S (mits met goede co-headliner)-Sabrina Carpenter-Foo's/Muse of een andere hardrock of metal band waarvan we nog niet weten dat ze touren lijkt mij een garantie op een uitverkochte editie

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Toch niet? Dat is nog wel iets anders…

Maar denk ook niet dat ze op RW gaan staan. Volgens mij zelfde tourcyclus nog. Is ook niet de band die vaak opnieuw komt, ook al zijn ze in de buurt. Is nog al voorgevallen.
The Cure toch niet op Werchter? of begrijp ik je verkeerd? Je leek er nogal zeker van enkele pagina’s terug, toch?

Users who are viewing this thread

• Joe