Rock Werchter 2026

Dat klinkt allebei niet helemaal optimaal. In het eerste geval heb je twee kleine headliners. Nieuwe album Pilots valt beide velen ook maar zozo.

In het tweede geval zou The Cure dan eerder moeten beginnen en die moeten gewoon lekker een dag afsluiten.

Ik zou MCR wel tof vinden maar als afsluiter Barn. Ga ze niet mee akkoord, dus stuur ze dan maar door naar Graspop.
Die speelden de vorige keer ook gewoon voor Tool en dat was een fantastische show

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik zie MCR toch eerder op Graspop belanden. Past beter en die hebben toch echt meer nood aan nieuwe headliners.

I'm also genuinely curious to what extent the general public is waiting for MCR. A band like Sum41, Limp Bizkit, or Linkin Park were in the repertoire of every thirty-something who grew up with rock music. But I was 15 when The Black Parade came out, and I remember emo mainly as a (popular) niche that outsiders liked to laugh at. So I don't expect you can tap into nostalgia to the same extent as with the bands mentioned above.
Sold out Wembley twice and playing all those big events in America. Certainly the general public are keen there

Sold out Wembley twice and playing all those big events in America. Certainly the general public are keen there
Maar veel tickets verkopen hoeft niet gelijk te staan aan interesse van het grote publiek. Tool vult in 5min het Sportpaleis en stond in 2019 op een uitverkochte Werchterdag, maar de weide was wel halfleeg tijdens hun show. En de discussie over de grootte van MCR in Amerika/Verenigd Koninkrijk hebben we hier ook al meermaals gevoerd.

Ik benoem het vooral omdat mensen MCR hier in dezelfde pool van nostalgie-acts gooien als Sum41 of Linkin Park. Terwijl die andere voorbeelden hier een grotere impact gehad hebben in hun hoogdagen.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en Joslittel
Als ik in totaal 100 vrienden, familieleden, collega's, teamgenoten etc. vraag of ze die 3 namen kennen. Kent denk ik 75 procent Linkin Park, 50 procent Sum41 en nog geen 10 procent MCR

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Als ik in totaal 100 vrienden, familieleden, collega's, teamgenoten etc. vraag of ze die 3 namen kennen. Kent denk ik 75 procent Linkin Park, 50 procent Sum41 en nog geen 10 procent MCR

My Chemical Romance heeft hier nooit een hit gehad. Kwamen eigenlijk net iets te laat, de hoogdagen van Blink-182 en Sum 41 waren voorbij en de interesse was er niet echt meer, of bij het grote publiek in onze landen dan toch niet.

Sum 41 kon je (heel even) niet naast kijken, of het nu wel of niet je ding was. Een band als My Chemical Romance kon je perfect volledig ontgaan als je niet in de juiste richting keek.

Dat klinkt allebei niet helemaal optimaal. In het eerste geval heb je twee kleine headliners. Nieuwe album Pilots valt beide velen ook maar zozo.

In het tweede geval zou The Cure dan eerder moeten beginnen en die moeten gewoon lekker een dag afsluiten.

Ik zou MCR wel tof vinden maar als afsluiter Barn. Ga ze niet mee akkoord, dus stuur ze dan maar door naar Graspop.
21-pilots slaat net zeer goed aan, de 2 nieuwe albums op zo een korte tijd doen het verschrikkelijk goed.

Zou net een grote headliner zijn kijk maar naar de luistercijfers. Een rocknaam die een divers publiek naar Werchter trekt. Snap niet waarom mensen nog twijfelen aan hun headlinerstatus.

Wat mij betreft een perfecte headliner en een echte ticketverkoper door hun afwezigheid in België laatste tour.

• Leuk
Waarderingen: redle en festirock
21-pilots slaat net zeer goed aan, de 2 nieuwe albums op zo een korte tijd doen het verschrikkelijk goed.

Zou net een grote headliner zijn kijk maar naar de luistercijfers. Een rocknaam die een divers publiek naar Werchter trekt. Snap niet waarom mensen nog twijfelen aan hun headlinerstatus.

Wat mij betreft een perfecte headliner en een echte ticketverkoper door hun afwezigheid in België laatste tour.
Pilots zijn geen grote headliner. Die trekken dat veld niet vol.

My Chemical Romance heeft hier nooit een hit gehad. Kwamen eigenlijk net iets te laat, de hoogdagen van Blink-182 en Sum 41 waren voorbij en de interesse was er niet echt meer, of bij het grote publiek in onze landen dan toch niet.

Sum 41 kon je (heel even) niet naast kijken, of het nu wel of niet je ding was. Een band als My Chemical Romance kon je perfect volledig ontgaan als je niet in de juiste richting keek.
Ik was allesbehalve into emo in 2006-2007, maar toen werden ze toch heel zwaar gepusht op radio en muziekzenders.

Dit forum is toch echt hilarisch soms. Steeds weer dezelfde discussies ( Ik zweer het, MCR is nu al de Pommelien van de komende editie.), iemand die zegt dat 21 Pilots een goede mogelijke headliner zou zijn en meteen erna..NEE, die halen nooit een vol veld.

Laat ons eerlijk zijn, we zijn allemaal een stelletje zelfverklaarde Nostradamussen met een mening die gewoon wat in het rond lullen op dit punt...en we hebben vrij dringend de eerste namen nodig.😅

iemand die zegt dat 21 Pilots een goede mogelijke headliner zou zijn en meteen erna..NEE, die halen nooit een vol veld.
Dat is toch ook gewoon zo? Grote band maar niet perse een de grote publiekstrekker. Die zetten ze alleen als dagafsluiter bij gebrek aan beter. Helemaal als je kijkt naar de namen die nu lijken te gaan touren.

Gevoelsmatig meer een headliner voor kleinere festivals of een sub op de grote.

Welcome to the Black Parade kun je vrijwel niet gemist hebben. Die hoorde je toen overal.

M
Ik heb het over het hele album, en daarvoor hadden we Helena en I'm Not Okay. Die laatste hebben ze helemaal kapot gedraaid op Studio Brussel.
Misschien als ik het hoor, zo uit het hoofd ken ik enkel black parade. Straks eens opzetten

Ik zou op Rock Werchter echt niet rekenen op My Chemical Romance. Ik vind ze wel heel goed passen op Graspop als uniekere headliner. Past goed in het rijtje van Tool en Nine Inch Nails denk ik.
Hier ga ik mee akkoord! Ze zouden op Werchter hoogstwaarschijnlijk geen headline spot krijgen maar op Graspop wel

Users who are viewing this thread