Rock Werchter 2026

Florence gaat sowieso Pukkelpop zijn als het tourtechnisch uitkomt, zoals Jimmy ook al vaker heeft aangegeven. Ze moet nog heel wat augustus-festivals inhalen, dus denk ten vroegste 2027 weer in Werchter.

Florence gaat sowieso Pukkelpop zijn als het tourtechnisch uitkomt, zoals Jimmy ook al vaker heeft aangegeven. Ze moet nog heel wat augustus-festivals inhalen, dus denk ten vroegste 2027 weer in Werchter.
En toch zou ik ze nog op de lijst houden van goede kanshebbers tot de eerste aankondigingen van de europese festivals beginnen komen.

Net als bij Werchter encore in 2022 zie ik de kans hoog dat Florence and the Machine Werchter uitkiest om één van haar weinige festivaloptredens te gaan doen volgende zomer. Ze heeft al op Werchter gespeeld in 2010, 2015, 2019 en 2022 meer dan op Pukkelpop. Ze past ook mi beter bij het Werchter-publiek dan bij het Pukkelpop publiek.

• Haha
Waarderingen: jimmywe
What Was That wel gewoon een populair nummer, niet? Meer dan eender wat van op dat Solar Power album. En Barn afsluiter / main sub kan misschien wel hoor. Main afsluiter natuurlijk niet.

Steeds meer geluiden rond een mogelijke tour van Gorillaz ook, btw.
Heb het gevoel dat ook dit nieuwe album van Lorde vrijwel geflopt is, zoals Solar Power. Ook gewoon de reden waarom ze niet hoger klimt op die Lolla line-ups. Ze had even goed kunnen headlinen naast Chappell en Sabrina..

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje
Heb het gevoel dat ook dit nieuwe album van Lorde vrijwel geflopt is, zoals Solar Power. Ook gewoon de reden waarom ze niet hoger klimt op die Lolla line-ups. Ze had even goed kunnen headlinen naast Chappell en Sabrina..

Virgin doet het commercieel (en ook bij de critici) toch een pak beter dan Solar Power hoor. Ik zou dat album dus zeker geen flop noemen. Zij zal gewoon sub zijn.

• Leuk
Waarderingen: JP5, swissepfan en Mr. Y
Maar ze is wel gegroeid bij ons, misschien inderdaad niet zo snel als gehoopt of verwacht. Ten tijde van Melodrama waar met onder andere Green Light opnieuw een radio banger werd gescoord verkocht ze een Lotto Arena zonder(!) bovenste ring. Ondertussen zit ze op een snel uitverkocht Vorst.
Ik geloof dat ze terug een knaller als Melodrama of Pure Heroine nodig heeft om op het zelfde schavot te komen.

Los van dit blijf ik het wat met de haren getrokken vinden dat er artiesten zijn die met 1 album ineens 'het zonlicht wegnemen' van anderen die al jaren aan het zoeken zijn. Vooral het boomen van Chappell Roan lijkt me een interessante case om te zien hoe en wanneer elk puzzelstukje perfect valt.

Het album zelf is ook maar zozo. Jammer. Vond Solar Power beter en dat was ook al geen hoogvlieger.

Virgin doet het commercieel (en ook bij de critici) toch een pak beter dan Solar Power hoor. Ik zou dat album dus zeker geen flop noemen. Zij zal gewoon sub zijn.
Een album haalt 300 miljoen streams maar de leadsingle haalt er 113 miljoen. Welke Spotify rekensom zit daar achter? Of worden volledige albumstreams niet geteld bij de individuele nummers?

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Maar ze is wel gegroeid bij ons, misschien inderdaad niet zo snel als gehoopt of verwacht. Ten tijde van Melodrama waar met onder andere Green Light opnieuw een radio banger werd gescoord verkocht ze een Lotto Arena zonder(!) bovenste ring. Ondertussen zit ze op een snel uitverkocht Vorst.
Ik geloof dat ze terug een knaller als Melodrama of Pure Heroine nodig heeft om op het zelfde schavot te komen.

Los van dit blijf ik het wat met de haren getrokken vinden dat er artiesten zijn die met 1 album ineens 'het zonlicht wegnemen' van anderen die al jaren aan het zoeken zijn. Vooral het boomen van Chappell Roan lijkt me een interessante case om te zien hoe en wanneer elk puzzelstukje perfect valt.
Op basis van de beelden zet Chappell wel een veel dikkere festivalset neer dan Lorde. In die zin snap ik het wel.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en elo
Op basis van de beelden zet Chappell wel een veel dikkere festivalset neer dan Lorde. In die zin snap ik het wel.
Ja maar dat verklaard nog niet hoe die ineens op die positie is terecht gekomen. En Lorde had in 2017 ook wel een leuke show mee, zij het wel een pak intiemer. Maar puur zo zijn die 2 artiesten niet met elkaar te vergelijken natuurlijk.

Maar goed we moeten nog eens zien hoe de shows voor dit album eruit gaan zien. Die tour moet nog beginnen.

Gorillaz tour zal wel aangekondigd worden nadat ze begin september hun vierde mysterie album set hebben gespeeld live in Londen of het nieuwe album.

Lorde's tour start pas binnen twee weken dus daar kan je toch nog niks over zeggen haha?
Lorde festival Sziget 2023 op youtube intikken en dan zie je dat ze de groep op de achtergrond zet die haar begeleidt en solo op het podium zingt en beweegt (zonder danseressen of zonder goed zicht op bandleden). Dan had Pommelien Thijs een veel sterkere live-set mee op RW of PKP ; om van het fantasiekasteel van Chapell Roan nog te zwijgen.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread