Rock Werchter 2026

Welke positie zouden ze op beide festivals kunnen vervullen? Op Werchter Barnhead of derde laatste? Op Graspop 1 van de 2 headliners al meteen?
Vorig jaar zou Bad Omens aan het begin van de avond in the Barn spelen. Zouden ze dan nu een hogere plek krijgen?

Vorig jaar zou Bad Omens aan het begin van de avond in the Barn spelen. Zouden ze dan nu een hogere plek krijgen?
Als er een nieuw album aankomt voorjaar 2026 en dat ligt in de lijn van de single nu, dan is het worth the shot imo. Beetje zoals Download het gedaan heeft met Sleep Token om dit jaar ze te laten headlinen. En viel niet tegen naar wat ik ervan opgevangen heb

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Ik heb het gevoel dat ze sindsdien wel flink aan populariteit hebben gewonnen. Ondanks dat ik ze veel liever in the Barn zou zien, denk ik dat het gewoon mainstage zou worden. Zijn bijvoorbeeld al een bak groter dan While She Sleeps.

Op Graspop denk ik als één na laatste act op Noord of Zuid, afhankelijk van waar er afgesloten wordt.

Chrissy Hynde komt op 17 oktober met een solo 'duets' album met oa Debby Harry, Brandon Flowers en andere bekende namen uit de muziekwereld.
Wellicht geen Pretenders tour in de zomer van 2026.

Chrissy Hynde komt op 17 oktober met een solo 'duets' album met oa Debby Harry, Brandon Flowers en andere bekende namen uit de muziekwereld.
Wellicht geen Pretenders tour in de zomer van 2026.
Off topic. Wel mooie duetten
The track listing:

01. Me & Mrs Jones (feat. k.d. lang)
02. Can’t Help Falling In Love (feat. Mark Lanegan)
03. Sway (feat. Lucinda Williams)
04. Dolphins (feat. Dave Gahan)
05. First Of The Gang To Die (feat. Cat Power)
06. Always On My Mind (feat. Rufus Wainwright)
07. Every Little Bit Hurts (feat. Carleen Anderson)
08. I’m Not In Love (feat. Brandon Flowers)
09. It’s Only Love (feat. Julian Lennon)
10. Try To Sleep (feat. Debbie Harry)
11. County Line (feat. Alan Sparhawk)
12. Love Letters (feat. Shirley Manson)
13. (You’re My) Soul And Inspiration (feat. Dan Auerbach)

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Ik hoop dat zijn management slim genoeg is om het aantal optredens te beperken!
Heb het al eens uitgelegd. Is een mes dat snijdt langs 2 kanten. Stromae ging voor een dusdanige productie die enorm veel geld kostte. Enkel met veel shows kon dat rendabel worden. Maar was natuurlijk een confrontatie met zijn eigen mentale obstakels.

Het goede evenwicht heeft hij niet gevonden en zijn management hem ook niet kunnen wijsmaken. Er is dan gekozen voor strategie met gespreide shows, meermaals op zelfde locatie (wat transport vergemakkelijkte en hem minder druk zou geven).

Maar helaas. Is in elk geval ook niet bij ander management gegaan, zegt ook wel iets.

Heb het al eens uitgelegd. Is een mes dat snijdt langs 2 kanten. Stromae ging voor een dusdanige productie die enorm veel geld kostte. Enkel met veel shows kon dat rendabel worden. Maar was natuurlijk een confrontatie met zijn eigen mentale obstakels.

Het goede evenwicht heeft hij niet gevonden en zijn management hem ook niet kunnen wijsmaken. Er is dan gekozen voor strategie met gespreide shows, meermaals op zelfde locatie (wat transport vergemakkelijkte en hem minder druk zou geven).

Maar helaas. Is in elk geval ook niet bij ander management gegaan, zegt ook wel iets
Dacht dat de broer van Stromae zijn management verzorgde.

Maar helaas. Is in elk geval ook niet bij ander management gegaan, zegt ook wel iets.

Ik weet dat Stromae graag de lat hoog legt voor zichzelf en zijn productieteam, maar misschien moet hij gewoon zijn show wat terugschalen. Hij heeft echt geen bewegende led-schermen en robotica nodig, hij heeft l'Enfer, Formidable, Alors en dance, Fils de joie, Tous les mèmes en nog zo veel andere sterke nummers die live overeind blijven zonder die toeters en bellen.

Ik hoop dat het terug de goeie kant opgaat op mentaal vlak met Paul Van Haver, en we hem de komende jaren die nummers terug live zien spelen.

• Leuk
Waarderingen: TNFke en Joslittel
Of eerder een spot in The Barn zoals Snow Patrol, Editors, Iggy,...?
Neen, zij verkoopt op 1, 2, 3 een Sportpaleis uit dus dat is sowieso Main Stage. Al heeft ze natuurlijk ook nog een passage op Pukkelpop in te halen, dus ik gok PKP26 en RW27 of omgekeerd.

Ik weet dat Stromae graag de lat hoog legt voor zichzelf en zijn productieteam, maar misschien moet hij gewoon zijn show wat terugschalen. Hij heeft echt geen bewegende led-schermen en robotica nodig, hij heeft l'Enfer, Formidable, Alors en dance, Fils de joie, Tous les mèmes en nog zo veel andere sterke nummers die live overeind blijven zonder die toeters en bellen.

Ik hoop dat het terug de goeie kant opgaat op mentaal vlak met Paul Van Haver, en we hem de komende jaren die nummers terug live zien spelen.
Dat podium van CORE of die lichtbak van Tomorrowland zou al voldoende moeten zijn voor hem.

Maar denk dat die ook te perfectionistisch is in zijn productie.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Ik heb het gevoel dat ze sindsdien wel flink aan populariteit hebben gewonnen. Ondanks dat ik ze veel liever in the Barn zou zien, denk ik dat het gewoon mainstage zou worden. Zijn bijvoorbeeld al een bak groter dan While She Sleeps.

Op Graspop denk ik als één na laatste act op Noord of Zuid, afhankelijk van waar er afgesloten wordt.
Ik denk dat Sleep Token nergens meer als sub gaat staan komend jaar, die gaan gewoon headline spots innemen op de grootste metalfestivals van Europa.
De majors afgaan lijkt me dan eerder iets voor 2027

laat ons hopen van wel.
2x gezien, 2x niet kunnen bekoren.
Te moeilijk voor mij & velen rond mij

EDIT : ja, ik weet dat ik hiervoor afgeschoten ga worden hier :-) :-)
Dit verbaast mij niet - het verbaast mij eerder dat ze zo groot geworden en gebleven zijn met toch vrij moeilijke muziek. Want het is wel degelijk een van de meest succesvolle bands ooit.

Aaahh... Niet onderbouwde gokjes wagen. It's on!

Donderdag:
Fred Again - Lorde - Rise Against
Pulp

Vrijdag:
Oasis - Bazart - Miles Kane
Disclosure

Zaterdag:
Lana Del Rey - Bon Iver - Loyle Carner
Pendulum

Zondag:
Gorillaz - System of a Down - Turnstile
Haim

Lady Gaga, Metallica en Paul McCartney zie ik eerder als opties voor een apart event.
Op basis van deze niet onderbouwde eerste gok al een Clashfinder gemaakt: 🙃

Zoals altijd, doe gerust aanpassingen! ;)

Users who are viewing this thread