Rock Werchter 2026

Jullie mogen weer!!

Jullie mogen weer!!
Was eigenlijk al vergeten dat ik in ‘24 het gewonnen had na zo’n snertjaar van ‘25 😅 Ik ga er alleszins weer eens goed voor zitten!

• Haha
Waarderingen: Royke
Jullie mogen weer!!
Zalig!! lijstje is in opmaak ;p

De drummer van SOAD heeft in een interview bevestigd dat ze volgend jaar naar Europa komen voor een tour van 9-10 shows. Lijkt wel vooral op stadions te focussen. Een tour van 9-10 shows zal ook geen maand duren dus beginnen bij download/RaR/Novarock en eindigen op RW zie ik ook niet gebeuren dus als het al een festival tour wordt is het afwachten wie er aan het kortste eind trekt.

De drummer van SOAD heeft in een interview bevestigd dat ze volgend jaar naar Europa komen voor een tour van 9-10 shows. Lijkt wel vooral op stadions te focussen. Een tour van 9-10 shows zal ook geen maand duren dus beginnen bij download/RaR/Novarock en eindigen op RW zie ik ook niet gebeuren dus als het al een festival tour wordt is het afwachten wie er aan het kortste eind trekt.
Met amper 9 shows is het maar de vraag of ze NL/BE aandoen. Geen idee of ze populair genoeg zijn om de JC Arena of het Koning Boudewijnstadion uit te verkopen.

Niet vergeten dat ze volgens die leak op 2 juli in Berlijn staan. Denk niet dat ze bij RaR beginnen.

Bij vorige passage waren ze blijkbaar erg tevreden, dat kan ook wel in het voordeel van Rock Werchter spelen. Tenzij ze dus absoluut geen festivals doen. De gelekte datum (als die klopt) laat alvast het beste verhopen. Op donderdag 2 juli in Berlijn en dan zondag 5 juli festival bv. afsluiten.

Met Soad op Werchter moet ik er minimaal een dag heen. Ben nog steeds over de teleurstelling van de cancel in Corona tijd heen. Vorige doorkomst op RW staat in mijn top10 beste concerten ooit.
Had toen zelf kaarten voor de Ziggo Dome, blijft pijnlijk inderdaad.

Als het daadwerkelijk alleen stadions worden (dus geen RW) en die donderdag van Werchter staan ze al in Berlijn, hoop ik toch dat er nog een andere optie bij komt enigszins in de buurt. Wellicht Gelsenkirchen of desnoods een tripje naar Parijs. In NL is Gelredome denk ik wel een optie, maarja kut geluid.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Onthou dat RW al vaker artiesten heeft gehad die elders in hun tour alleen arena's en stadions deden, zie naar Pink, Muse, RHCP bijvoorbeeld.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Maar was wel enige optreden in festivalsetting, ik vermoed dat ie dat bedoelt!
Vermoedde ik ook wel, maar qua onderhandelingen kan je zo'n losse dag natuurlijk makkelijker verkopen als 'stadionshow' aan zo'n artiest. Zie ook Springsteen. En Boutique is ook gewoon een ander festival dan RW.

Geen idee waarom dat je doet twijfelen...

Zelfde verhaal hier met corona trouwens. Misschien wel hét concert waar ik het meest naar uitkeek. Sindsdien wel minder SOAD beluisterd, maar dat gaan we maar weer eens doen!
Omdat de kans reëel is dat er van die data al meer dan 1 in VK zullen plaatsvinden (Londen, Manchester). Tel daar de grote Europese landen nog eens bij (Spanje, Frankrijk, Duitsland en Italië) en dan blijven er nog weinig opties over.

Omdat de kans reëel is dat er van die data al meer dan 1 in VK zullen plaatsvinden (Londen, Manchester). Tel daar de grote Europese landen nog eens bij (Spanje, Frankrijk, Duitsland en Italië) en dan blijven er nog weinig opties over.
Je onderschat hoe veel shows er in de Benelux worden gegeven en de aantrekkingskracht ervan. Voor veel bands juist één van de eerste plekken die ze opschrijven voor een tour. Tuurlijk worden die landen die je genoemd ook aangedaan, maar ik zou me veel meer zorgen maken als ik ten oosten en zuidoosten van Duitsland zou wonen.

• Leuk
Waarderingen: team-0
Je onderschat hoe veel shows er in de Benelux worden gegeven en de aantrekkingskracht ervan. Voor veel bands juist één van de eerste plekken die ze opschrijven voor een tour. Tuurlijk worden die landen die je genoemd ook aangedaan, maar ik zou me veel meer zorgen maken als ik ten oosten en zuidoosten van Duitsland zou wonen.
En denk dat de infrastructuur van Ziggo/Arena en NL in zijn geheel echt een groot pluspunt is voor grote artiesten.

Users who are viewing this thread