Rock Werchter 2026

We zijn inmiddels bijna twee weken onderweg in 2026 en dus ook al bijna twee weken met de eerste lijstjes van het jaar. Lever daarom in onderstaande topic voor 31 januari 2026 jouw top50 in voor de Festileaks CropTop100, de beste muziek gemaakt door vrouwen. 31 mensen gingen jullie al voor.

Napalm Death have put on their website they’re playing Roskilde on 2nd July. Guess that indicates more names are coming soon for it which gives us more indication for RW too
Voorbeeld van hoe breed Roskilde toch weer programmeert he.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Deze week ESNS, zal iedereen wel te vinden zijn. De weken daarna zal het wel weer los komen vermoed ik.

Benieuwd wie eerst doorkomt eind januari, RW met nog wat naampjes, of PkP met hun lineup campagne.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Ja, zie ze niet snel op Werchter staan helaas.
Mja, helaas. Napalm Death vind ik écht geen logische en spannende boeking voor een festival als Werchter. Deze band is echt een acquired taste die ook in de metalwereld maar een klein gezelschap aanspreekt. Zelf kan ik er bijvoorbeeld echt heel weinig mee. Op een mainstream festivals als Werchter vind ik hen niet echt thuis horen. Een Blood Incantation vind ik dan weer veel logischer vanwege de vele positieve reviews en het brede bereik van hun laatste plaat. En die muziek is al vrij extreem voor Werchter.

Ik ben ook erg benieuwd naar de namen voor op de Slope. Ik hou echt van nieuwe bandjes ontdekken. Je ziet ook vaak dat bands op dat podium echt alles geven omdat het voor de band vaak een van hun grootste optredens is die ze gespeeld hebben. Vorig jaar echt een paar van de leukste optredens van het weekend.
Tegenwoordig gaat dat grootste optreden voor de band volgens mij ook echt lang niet altijd (meer) op, omdat ze bands programmeren die echt wel de onbekendheid een eind voorbij zijn. Maar een leuke sfeer hangt er ongetwijfeld bijna altijd.

Mja, helaas. Napalm Death vind ik écht geen logische en spannende boeking voor een festival als Werchter. Deze band is echt een acquired taste die ook in de metalwereld maar een klein gezelschap aanspreekt. Zelf kan ik er bijvoorbeeld echt heel weinig mee. Op een mainstream festivals als Werchter vind ik hen niet echt thuis horen. Een Blood Incantation vind ik dan weer veel logischer vanwege de vele positieve reviews en het brede bereik van hun laatste plaat. En die muziek is al vrij extreem voor Werchter.
Ik ben fan van ND, maar begrijp je redenering volledig, het is zoals je zegt een redelijke niche band en genre. Zelfs op graspop staat amper grindcore. Had het hier zelf ook al eerder gezegd, maar BI is inderdaad een zeer goede boeking voor werchter, boeiende band met een momentum. Knocked loose en/of landmvrks zie ik ook nog wel op werchter terechtkomen, ook 2 moderne bands die het vrij goed doen bij een ruim publiek.

Het werd na twee jaar anoniem gluren toch maar tijd om ook account aan te maken :) Welke namen hopen jullie op the Slope te zien? Na twee keer RW te hebben meegemaakt verreweg het leukste podium! Jullie enthousiasme hier in het forum werkt aanstekelijk en ik vind het het bijna net zo leuk als het festival bezoeken zelf haha

Het werd na twee jaar anoniem gluren toch maar tijd om ook account aan te maken :) Welke namen hopen jullie op the Slope te zien? Na twee keer RW te hebben meegemaakt verreweg het leukste podium! Jullie enthousiasme hier in het forum werkt aanstekelijk en ik vind het het bijna net zo leuk als het festival bezoeken zelf haha
Florence Road, English Teacher, Lézard, Dove Ellis, Eileen Alister, Keo, Bente, SOAPBOX, Balu Brigada, La Lom, Peuk

Veel van ESNS en sommige mogelijks al te groot maar whatever

Users who are viewing this thread