Rock Werchter 2026

Afsluiters/grootste namen zijn bekend, dus volgende week pakketje en dan weken daarop de andere grote namen zodat de grootste er naar gewoonte uit zijn voor nieuwjaar. Eind januari en later dan nog paar pakketjes met 'kleinere' namen (er kan nog heel wat moois tussenzitten, maar de grote lijnen zijn dan meestal wel ingevuld).

KOL, Lorde en TWOD zouden mooi zijn als subs/co, maar ik durf het niet te jinxen.

Als de Subs idd Lorde TWOD en KOL zijn denk ik dat je een hele mooie bovenkant van je affiche hebt!

Je mag de band niet goed vinden, maar Mumford & Sons is toch totaal geen band die uitgaat als een nanachtkaars. Die mannen hebben wel wat hits die over de weide altijd wel heel goed zullen gaan.
Ja, ligt vast aan mij dan. 3 keer gezien als headliner en 3 keer het einde van die set niet gehaald. Nooit zoveel op het uurwerk gekeken op een festival als tijdens de vorige show van M&S. Maar, ligt dan gewoon aan mij.

Ja, ligt vast aan mij dan. 3 keer gezien als headliner en 3 keer het einde van die set niet gehaald. Nooit zoveel op het uurwerk gekeken op een festival als tijdens de vorige show van M&S. Maar, ligt dan gewoon aan mij.
Nee hoor, dat is gewoon een kwestie van smaak. Het is ook niet mijn headliner. Hopelijk een mooie afsluiter in de Barn of de Club!

• Leuk
Waarderingen: phil en mattman
Lorde (donderdag) en TWOD (zondag) liggen voor de hand als co-headliners. Voor de zondag hoop ik nog op Florence + the Machine. Er ontbreekt dan nog een popheadliner, dat zou op de vrijdag kunnen voor the xx. Misschien alsnog Sabrina?

Kandidaat Barnheads: Pet Shop Boys (donderdag), Jack White (vrijdag), Moby (zaterdag), David Byrne (zondag) met A Perfect Circle als voorprogramma.
Dan zit mijn weekend al geramd.

Lorde (donderdag) en TWOD (zondag) liggen voor de hand als co-headliners. Voor de zondag hoop ik nog op Florence + the Machine. Er ontbreekt dan nog een popheadliner, dat zou op de vrijdag kunnen voor the xx. Misschien alsnog Sabrina?

Kandidaat Barnheads: Pet Shop Boys (donderdag), Jack White (vrijdag), Moby (zaterdag), David Byrne (zondag) met A Perfect Circle als voorprogramma.
As said, het is niet dat er ieder jaar per se een popheadliner is. Hangt af van aanbod. Sabrina zal wel in de running geweest zijn, maar afgeketst? Verwacht geen echte (grote) popnaam meer. Denk dat we met de circulerende namen wel de meeste kanshebbers kennen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Elle Marie

If we add Pulp here it should be massive.

There are so many wonderful names on the horizon for next summer. Werchter has the chance to disappoint me immensely.

• Haha
Waarderingen: visdave34

Heel hypothetisch allemaal I know maar zou voor mij wel pijnlijke clashes tussen Mainsub & Barnhead opleveren: Lorde - Pet Shop Boys, Moby - Gorillaz, David Byrne - TWOD.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
As said, het is niet dat er ieder jaar per se een popheadliner is. Hangt af van aanbod. Sabrina zal wel in de running geweest zijn, maar afgeketst? Verwacht geen echte popnaam meer. Denk dat we met de circulerende namen wel de meeste kanshebbers kennen.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik verwacht wel dat RW dan in de undercard gaat compenseren met wat extra popnamen. Overigens spreken the Cure, Gorillaz en 21 Pilots de nieuwe generatie ook zeker aan.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en Bwoite

Ik reken skrillex toch ook nog als mogelijkheid voor barnhead, zit afgelopen jaren toch altijd wel een echt elektronische act bij de barnheads,

• Leuk
  • Pray
  • Confetti
Waarderingen: Wout_VS, nooley en JP5
Waarom denken we dat zelfs? Die is toch nooit ergens half bevestigd geweest?
De verwachting dat Sabrina Carpenter festivals zou doen komende zomer komt vooral voort uit de optelsom Europese zalentour 2025 + Zuid-Amerikaanse tour begin 2026 + Coachella 2026 + nieuw album.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
De verwachting dat Sabrina Carpenter festivals zou doen komende zomer komt vooral voort uit de optelsom Europese zalentour 2025 + Zuid-Amerikaanse tour begin 2026 + Coachella 2026 + nieuw album.
Ja, maar de mate waarin ze hier als kanshebber gezien werd, zonder een echt gerucht te zijn, was wel opmerkelijk.

Mumford: ik ga me er altijd wel op vermaken, maar het is niet een naam waarvoor ik een ticket zou halen.

Als het eerste setje namen geen hele grote verrassingen bevat, zie ik de combi voor dit jaar toch definitief afvallen. Dan wordt het hopen op Moby op zaterdag in The Barn, dan overweeg ik al gelijk een za/zo combi.

Users who are viewing this thread