Rock Werchter 2026

Juist die donderdag die zo lastig uitverkoopt vraagt om kleppers die de kaarten doen schuiven.
Ok, t is kleiner, maar t plein in Lokeren stond gisteren alleszins stampvol. Als een sardientje in een blik voelde ik mij. Nooit meegemaakt. Veel jonge mensen ook. Pumpkins is topmuziek, zelfs wat onderschat. In denk dat je nog stevig zou kunnen verschieten als ze de dondedag van Werchter zouden afsluiten.

Ok, t is kleiner, maar t plein in Lokeren stond gisteren alleszins stampvol. Als een sardientje in een blik voelde ik mij. Nooit meegemaakt. Veel jonge mensen ook. Pumpkins is topmuziek, zelfs wat onderschat. In denk dat je nog stevig zou kunnen verschieten als ze de dondedag van Werchter zouden afsluiten.
Mja, vorig jaar met voorsprong de zwakst verkochte dag op Live is Live. En de passage daarvoor was de Lotto Arena niet uitverkocht. Ik kan 100% begrijpen dat RW daar geen al te hoge spot aan wil geven.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Het is bizar hoe die band meer en meer indruk blijft maken, terwijl ze eigenlijm elk jaar echt op elk festival in de Benelux lijken te staan
en al jaren dezelfde set spelen, enigszins normaal met één album. Dit jaar al op Rock Herk, Dranouter en Lokerse Feesten. Voor de tweede keer op rij op Pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Volgens mij gaat het in september veel duidelijker zijn wie op RW speelt als de Lollapolaaza's van het voorjaar in Zuid-Amerika hun artiesten aankondigen.
Veel artiesten die later op Europese festivals terugkomen als RW, Pinkpop, Pukkelpop,....

Arctic Monkeys hun laatste passage was gewoon heel goed toch. Mooie setlist, sterke set. Beter dan de voorlaatste keer.

• Leuk
Waarderingen: redondo28
Editors was ook niet de afsluiter he. Maar gevoelsmatig waren Editors en Elbow gewoon de grootste acts in hun respectievelijk jaar.

Ah je hebt gelijk. Maar dan zijn Snow Patrol en Iggy Pop dus betere voorbeelden om de Pumpkins over de streep te trekken. En waarschijnlijk nog steeds niet overtuigend genoeg ☺️

• Leuk
Waarderingen: phil
Was volgens mij ook niet uitverkocht. Dus zelfs een klein festival als LF op een vrijdagavond kunnen ze niet uitverkopen, wat gaan ze dan als headliner op RW doen?

Editors was ook niet de afsluiter he. Maar gevoelsmatig waren Editors en Elbow gewoon de grootste acts in hun respectievelijk jaar.
Toch wel. Hoe dan ook waren Editors als afsluiter van the Barn de grootste act van die vrijdag (boven RHCP op main stage).

Was volgens mij ook niet uitverkocht. Dus zelfs een klein festival als LF op een vrijdagavond kunnen ze niet uitverkopen, wat gaan ze dan als headliner op RW doen?
Hun dag op live is live vorig jaar kregen ze ook niet uitverkocht.

Ah je hebt gelijk. Maar dan zijn Snow Patrol en Iggy Pop dus betere voorbeelden om de Pumpkins over de streep te trekken. En waarschijnlijk nog steeds niet overtuigend genoeg ☺️
Het zou wel geweldig zijn als de Pumpkins de Barn volgend jaar afsluiten. Als ik de recensies van Lokerse Feesten lees gaat dat memorabel worden.

Laatst bewerkt:
some names likely to be headliners or sub-headliners next year?

. Arctic Monkeys
. Bring me the horizon
. Foo Fighter
. Franz Ferdinand
. Kings of leon
. Mumford and sons
. My chemical romance
. Muse
. Nine inch nails
. Paul McCartney
. Queens of the stone age
. Robert Plant
. The Cure
. The offspring
. The smashing pumpkins
. Twenty one pilots

. Arctic Monkeys
. Bring me the horizon
. Foo Fighter
. Franz Ferdinand
. Kings of leon
. Mumford and sons
. My chemical romance
. Muse
. Nine inch nails
. Paul McCartney
. Robert Plant
. The Cure
. The offspring
. The smashing pumpkins
. Twenty one pilots
Franz Ferdinand en Robert Plant niet groot genoeg, zelfs niet voor sub-headliner. Van The Offspring en The Smashing Pumpkins kan je je dan weer het omgekeerde afvragen. Maar fijne lijst! En vergeet Sam Fender en Nothing But Thieves niet on-repeat ;)

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser
Het was wel degelijk uitverkocht op de Lokerse Feesten.

Het was wel degelijk uitverkocht op de Lokerse Feesten.
Ja helemaal op de valreep zag ik, op de dag zelf. Nu goed, dit jaar verkopen ze makkelijker uit dan andere jaren lijkt het. Sean Paul verkocht ook zijn dag uit.

. Arctic Monkeys
. Bring me the horizon
. Foo Fighter
. Franz Ferdinand
. Kings of leon
. Mumford and sons
. My chemical romance
. Muse
. Nine inch nails
. Paul McCartney
. Robert Plant
. The Cure
. The offspring
. The smashing pumpkins
. Twenty one pilots
Bijna alle groepen op dit lijstje zijn al twintig jaar of meer bezig. Dit jaar waren Sam Fender, Olivia Rodrigo en Linkin Park (versie 2.0 met de nieuwe zangeres Emily) eerder nieuwkomers te noemen. Ook voor volgend jaar voorzie ik dat er minstens twee headliners door Live Nation/Rock Werchter naar voren geschoven worden met maximum tien jaren ervaring.

Users who are viewing this thread