Rock Werchter 2026

Zijn wel van alles aan het veranderen qua website, nieuwe recording company en newsletter optie toegevoegd. Dus denk dat er wel wat aan gaat komen komende maanden.

Zou het wel een snelle terugkeer vinden, en vind het toch maar een tegenvallende festivalband tegenwoordig. Zowel op Lowlands 2022 als op Rock Werchter 2023 toch saai waar het in de Ziggo zóveel beter overkwam. Objectief gezien wel een prima headliner, zeker met nieuwe muziek.
Het zou vooral een prima headliner zijn met hun oude muziek :-)

Delen die uberhaupt ooit namen? Amenra vorig jaar maar gezien het landgenoten zijn neem ik die niet mee in de vergelijking.
Als er soms al geen overlap meer is tussen Pinkpop-RW en Mad Cool die meer 2 weken uit elkaar liggen lijkt de kans dat er overlap komt na een maand zeeer klein.
Op Wacken kan je gaan zoeken voor Alcatraz, Lokerse of Pukkelpop.

Delen die uberhaupt ooit namen? Amenra vorig jaar maar gezien het landgenoten zijn neem ik die niet mee in de vergelijking.
Als er soms al geen overlap meer is tussen Pinkpop-RW en Mad Cool die meer 2 weken uit elkaar liggen lijkt de kans dat er overlap komt na een maand zeeer klein.
Op Wacken kan je gaan zoeken voor Alcatraz, Lokerse of Pukkelpop.
4 weken later is inderdaad wel een lange periode in een festivalzomer, bovendien is Wacken natuurlijk een heel ander festival. Met Pinkpop is er altijd best wel veel overlap, dit jaar toch ook 15 namen.

4 weken later is inderdaad wel een lange periode in een festivalzomer, bovendien is Wacken natuurlijk een heel ander festival. Met Pinkpop is er altijd best wel veel overlap, dit jaar toch ook 15 namen.
En toch ook zoveel verschillen in de toplijn, qua overlap. Dat was vroeger toch anders (of zo zit het toch in mijn aanvoelen) waar ze dichter bij elkaar aanleunden. Van mij mogen ze beide terug naar elkaar toegroeien, uiteindelijk zijn ze beide de bakermat voor de meeste hier.

• Leuk
Waarderingen: phil en Joss
Zet The Haunted Youth al maar op het whiteboard voor volgend jaar. Na die set op de Lokerse staan die klaar voor een hoge Barn spot. Dit was na Amenra de grootste emotionele gutpunch van het festivalseizoen.
Het is bizar hoe die band meer en meer indruk blijft maken, terwijl ze eigenlijm elk jaar echt op elk festival in de Benelux lijken te staan.

• Leuk
Waarderingen: phil
Het is bizar hoe die band meer en meer indruk blijft maken, terwijl ze eigenlijm elk jaar echt op elk festival in de Benelux lijken te staan.

Misschien omdat we ze zien groeien in real time? Zowel live als wat de nieuwe nummers betreft. The Haunted Youth is zo een band die alomtegenwoordig is de laatste jaren, maar wel indruk blijft maken.

Zet The Haunted Youth al maar op het whiteboard voor volgend jaar. Na die set op de Lokerse staan die klaar voor een hoge Barn spot. Dit was na Amenra de grootste emotionele gutpunch van het festivalseizoen.
Sowieso is dat al de logische deal met The Haunted Youth geweest: verrassingsouverture op de donderdag dit jaar en volgend jaar een volwaardig optreden op een mooie plek.

Ik was gisteren op de Lokerse feesten, en je kan geen weldenkend mens uitleggen waarom RW nooit The Smashing pumpkins haalt. Dat is écht wel niveau Foo fighters of Pearl Jam, een set bomvol hits,m. Uitstekend, overtuigend en strak gespeeld. Als ik terugdenk aan Cherub rock, Zero en Ava adore van gisteren.. Nog steeds kippenvel. En nog steeds met drie van de vier originele bandleden. Begrijpe wie kan...

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Ik was gisteren op de Lokerse feesten, en je kan geen weldenkend mens uitleggen waarom RW nooit The Smashing pumpkins haalt. Dat is écht wel niveau Foo fighters of Pearl Jam, een set bomvol hits,m. Uitstekend, overtuigend en strak gespeeld. Als ik terugdenk aan Cherub rock, Zero en Ava adore van gisteren.. Nog steeds kippenvel. En nog steeds met drie van de vier originele bandleden. Begrijpe wie kan...
Zo moeilijk is het niet? Ze willen alleen als headliner spelen, daar verkopen ze (veel) te weinig kaarten voor op Rock Werchter. Dus, ze komen niet/RW boekt ze niet.

Wel balen inderdaad, want vorig jaar op Live /s Live in de stromende regen waren ze echt fenomenaal.

Zo moeilijk is het niet? Ze willen alleen als headliner spelen, daar verkopen ze (veel) te weinig kaarten voor op Rock Werchter. Dus, ze komen niet/RW boekt ze niet.

Wel balen inderdaad, want vorig jaar op Live /s Live in de stromende regen waren ze echt fenomenaal.
Mijnes inziens kan je hen op bvb donderdag perfect laten headlinen. Ze staan trouwens toe dat er nog een afsluitende act na hen staat, gisteren was dat zelfs het Belgische Goose. Het gaat toch om kwaliteit, denk ik dan? Wel dat ís kwaliteit. Maar goed, de mening van één man...

Mijnes inziens kan je hen op bvb donderdag perfect laten headlinen. Ze staan trouwens toe dat er nog een afsluitende act na hen staat, gisteren was dat zelfs het Belgische Goose. Het gaat toch om kwaliteit, denk ik dan? Wel dat ís kwaliteit. Maar goed, de mening van één man...
Juist die donderdag die zo lastig uitverkoopt vraagt om kleppers die de kaarten doen schuiven.

Als ze één band na hen toestaan, then why not idd, zou het toejuichen

Smashing Pumpkins waren vorig jaar in Ahoy ook fenomenaal. En Billy Corgan en Gerard Way zijn dikke matties toch? Co-headline constructie tussen Smashing Pumpkins en MCR, ik zie het helemaal voor me (en toch weer ook helemaal niet😬)

Users who are viewing this thread