Rock Werchter 2025

Een lijstje maken nooit makkelijk
Bij deze :

1. Linkin Park
2. Yungblud
3. Greenday
4. Simple Minds
5. London Grammer
6. Pommelien
7. Grade 2
8. Olivia Rodrigo
9. Nothing But Thieves
10. Elbow
11. Amyl And The Sniffers
12. Almost Monday
13. The Scratch
14. Weezer
15. Iggy Pop
16. Wet Leg
17. Corella
18. Hipqy
19. Dean Lewis
20. Deftones
21. Tom Odell
22. Gurriers
23. Noah Kahan

Voor mij zeker geen slecht jaar met weinig echte telleurstellingen. Ook geen mega uitschieters.
Enkel Wunderhorse gemist die ik graag had willen zien.

Ook hier mijn lijstje

4 top optredens
1. AmenRa
2. Fontaines DC
3. Pommelien Thijs
4. Fat DOG

Zeer goed:
5. Linkin Park
6. Elbow
7. Goose
8. Beth Gibbons
9. Emmy d'arc

Goed:
10. Wet Leg
11. Deftones
12. Warhaus
13. Green Day
14. Amyl and the Sniffers
15. Olivia Rodrigo (wel veel meer van verwacht)
16. Simple Minds

Redelijk
17. Girl In Red( te weinig van gezien door clash met Warhaus)
18. Gracie Abrams
19. Merol
20. Wisp
21. Sylvie Kreush
22. Weezer

Matig
23. Yungblud
24. While she sleep

Slecht
25. Charles
26. Tom Odell

Niet om aan te horen
27. Noah Kahan
28. De La Soul

Echt spijt dat wegens clashes London Grammar, Iggy Pop en Wunderhorse moest missen. Ook Raye, Gurriers, The Backseat Lovers en Lambrini Girls had ik graag gezien. Overal een editie met weinig slechte optredens maar ook zeer weinig menomerabele concertervaringen. En ook ik vond die zondag te eenzijdig geprogrammeerd. Ook al kan ik perfect een popdag hebben op de main maar miste vooral die dag tegengewicht in de tenten en op de slope.

Laatst bewerkt:
Donderdag top met While She Sleeps, Deftones, Linkin Park en Amyl and the Sniffers.
Lambrini Girls iets teveel politiek gel**
Corella te weinig gezien maar klonk niet slecht.
London Grammar niet meer binnen geraakt en Heilung en Iggy door clash jammer genoeg niet kunnen zien.

Vrijdag ook heel goed met eigenlijk alles op de slope. Toch altijd de meeste fun daar.
Met Bad Nerves, Boston Manor, Joey Valence & Brae,...
Simple Minds en Green Day enorm van genoten.
Weezer en Wet leg wat tegenvallend voor mij.

Zaterdag ook niet slecht en hebben Nothing But thieves en Yungblud dat eigenlijk helemaal niet slecht gedaan on short notice. Stukje Blanco White en groot stuk Amenra. Was meer dan ok. Gurriers goed!
Maar de absolute ster van de dag en mss wel van het weekend was toch wel Raye. De eerste keer voor mij en me wel weggeblazen. Wauw!

Zondag was voor mij persoonlijk en eigenlijk te verwachten enorm tegenvallend. Pommelien en Goose hebben de dag wat de moeite gemaakt. Soulwax, Rufus du Sol vielen ook wel mee. Olivia nog even een kans gegeven en ook al ken ik er veel nummers van, ik hoor ze niet graag zingen en zal niet veranderen vrees ik. Jammer maar helaas.

En natuurlijk heel spijtig van Fender en KOL.
Op naar volgend jaar waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: Lisa23 en musicislife
Was weer een schitterend weekend! Wel voor het eerst dat ik op zondag al naar huis ben gegaan. Had zo bizar weinig geslapen gedurende het weekend (was ook wel erg gezellig op The Hive) en dan ook nog eens dat beroerde weer + een line up die mij niet kon bekoren. Dus vond het wel mooi geweest.

De hoogtepunten van mijn weekend:

1. Linkin Park: ik ben als fanboy misschien niet helemaal objectief, maar als je elk nummer compleet uit je plaat gaat en de volgende ochtend letterlijk niet meer kan praten omdat je geen stem meer hebt, heb je volgens mij wel alles uit de ervaring gehaald. En ik hield het ook even niet meer bij From The Inside :love: het helpt ook wel mee dat de nieuwe nummers eigenlijk al instant klassiekers zijn, daardoor heb je het gevoel dat je naar een LP 2.0 zit te kijken.

2. Boston Manor: had al hoge verwachtingen en die zijn volledig ingelost, wat een vette show en heerlijke muziek maken ze. Ook letterlijk alle nummers die ik veel had geluisterd van te voren kwamen voorbij. Ze zijn blijkbaar al even bezig, maar ben benieuwd hoe groot ze nog kunnen worden.

3. Green Day: de sfeer zat er hier heeeel goed in, zelden meegemaakt op de mainstage dat voor mijn gevoel iedereen mee deed. Lijkt nog een jonge hond die BJA, ook al mocht af en toe wel een tandje minder met het ge-heehoo.

4. Joey Valance & Brae: samen met Gurriers denk ik de beste sfeer die ik dit weekend heb meegemaakt, maar daarvoor moet je sowieso op The Slope zijn. Echt de ene na de andere moshpit en ook gewoon hele toffe muziek en fijne afwisseling op zo'n festival.

5. Elbow: wat een stem en wat een aantal geweldige nummers hebben ze toch. Vooral Lippy Kids en One Day Like This werden ook echt fantastisch opgepakt door het publiek, was mooi om mee te maken.

Verder nog een hele hoop andere toffe optredens gezien! Eigenlijk viel alleen Weezer me wat tegen, mede door het gebrek aan sfeer, maar ze leken er zelf ook niet echt zin in te hebben. Ook Deftones had ik iets meer van verwacht, het was niet slecht maar het kwam gewoon niet helemaal over op de weide. Yungblud kon me ook niet zo boeien. Ik vind ik zijn nummers best prima te luisteren, maar het was net wat te magertjes als headliner. NBT verraste me dan wel weer positief.

Verder alles natuurlijk weer top geregeld op dit festival. Nergens lang hoeven wachten, kon zonder enige vertraging aanrijden op woensdag, goeie faciliteiten, goed geluid, goeie/leuke afterparty op The Hive. En ik lees hier veel dingen over vervelend publiek, maar ik heb dat echt niet zo ervaren, juist een goeie sfeer over het algemeen.

Wat puntjes van kritiek: de rijen voor de poortjes zijn soms wel erg lang en de line up had echt meer gespreid moeten worden. Op donderdag en vrijdag kwam ik tijd te kort om alles te zien en op zaterdag (en zondag als ik was gebleven) was het wachten tot ik ergens wat kon zien wat in mijn straatje viel. Oja en dat iemand het nodig vond om al op de 1e avond mijn bolderkar te stelen...

Kan nog niet zeggen of ik er volgend jaar weer bij ben. Vind het een heel fijn festival, maar ik neig toch ook wel een beetje naar Graspop, Jera of iets vergelijkbaars i.c.m. Parklife. Eerst de line ups maar eens afwachten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lisa23 en johanra
Wel beetje lelijk thuiskomen.
Ik had op de wei een analoge pocketcamera meegenomen dit jaar. Daarstraks de rolletjes ontwikkeld, maar eentje blijkt bijna helemaal leeg. De camera lijkt ook helemaal KO te zijn.

Het laatste shot op het rolletje is er één vanuit de mosh pit bij Joey Valence & Brae. Die heeft hij dus niet overleefd…

• Verdrietig
Waarderingen: JP5
Top 10 proberen maken

1. Simple Minds
2. Joey Valence & Brae
3. Underworld
4. Gurriers
5. Weezer
6. Amyl & snifferd
7. Fontaines DC
8. Amenra
9. London Grammar
10. Linkin Park

Een heel saai publiek op donderdag. Krijg je wat boze blikken als je in het voorvak wat sfeer probeert bij te brengen. Blijf toch thuis of achteraan de wei!

Beste momenten waren toch aan de slope, vooral bij joey valence & brae en gurriers. Simple Minds ben ik gwn grote fan van en viel heel mooi samen met de sunset, daarom op nr 1

• Leuk
Waarderingen: Minix en maartens
1) Linkin Park (Heerlijk die nieuwe songs en die oude klassiekers, heb hier meer van genoten dan de Linkin Park passage van 2017.
2) Cymande
3) Simple Minds
4) Iggy Pop
5) Green Day
6) Amyl And The Sniffers(Voorvak🖤)
7) Gurriers
8) Goose
9) Durand Jones & The Indications
10) Elbow

Grappig dat de hardere riff in deze video er eentje is van Pommelien.
Vond dat wel een bom dat nummer. Wel grappig, ik had aan mijn linkerzijde wat 'zwijmelende tienermeisjes' en rechts wat 'oudere boomer mannen' (even generaliseren sorry hiervoor) toen deze gespeeld werd veranderde de dynamiek van uitzinnigheid van men linkse naar men rechtse kant 😂
Maar uiteindelijk terug naar links.

• Leuk
Waarderingen: mattman en maartens
Even kort mijn plussen en minnen deze editie.
Plus:
De rijen bij toiletten (urinoirs), binnenkomst en eet/drink tenten.
De nieuwe plek van de Apero Barn
De hoeveelheid sorry dit ik kreeg en af als je iemand per ongeluk aanraakte
De complimenten van vooral Groningers om mijn I love Grunn shirt
Dat Hannah Reid tijdens het London Grammar concert bij een nummer zag dat er iemand medische hulp nodig had en het concert tijdelijk stil legde

Minnen
Ik heb dit al eerder gezegd, maar de Dutch disease die zich definitief de grens overgegaan is. Of ik sta constant op de verkeerde plek
De vele groepen die met de rug naar de band staan om bij te kletsen in Barn/Klub C
Roken/vapen in de tent. Als je al geen uur zonder kunt. Mag van mij door beveiliging meer tegen opgetreden worden.
Ik zie elke editie meer dronken mensen die niet in staat zijn om normaal te kunnen lopen.
Ik heb coins bij moeten kopen

Artiesten top 10 komt later

• Leuk
Waarderingen: The Smallest Black Dog
Ik snap de positieve recensies over Olivia echt niet. Ze deed het echt niet slecht, maar behalve de gillende tienermeisjes in het voorvak heb ik bijzonder weinig enthousiasme gevoeld op de rest van de weide. De sfeer was echt absoluut dood.

Users who are viewing this thread