Was weer een schitterend weekend! Wel voor het eerst dat ik op zondag al naar huis ben gegaan. Had zo bizar weinig geslapen gedurende het weekend (was ook wel erg gezellig op The Hive) en dan ook nog eens dat beroerde weer + een line up die mij niet kon bekoren. Dus vond het wel mooi geweest.
De hoogtepunten van mijn weekend:
1. Linkin Park: ik ben als fanboy misschien niet helemaal objectief, maar als je elk nummer compleet uit je plaat gaat en de volgende ochtend letterlijk niet meer kan praten omdat je geen stem meer hebt, heb je volgens mij wel alles uit de ervaring gehaald. En ik hield het ook even niet meer bij From The Inside

het helpt ook wel mee dat de nieuwe nummers eigenlijk al instant klassiekers zijn, daardoor heb je het gevoel dat je naar een LP 2.0 zit te kijken.
2. Boston Manor: had al hoge verwachtingen en die zijn volledig ingelost, wat een vette show en heerlijke muziek maken ze. Ook letterlijk alle nummers die ik veel had geluisterd van te voren kwamen voorbij. Ze zijn blijkbaar al even bezig, maar ben benieuwd hoe groot ze nog kunnen worden.
3. Green Day: de sfeer zat er hier heeeel goed in, zelden meegemaakt op de mainstage dat voor mijn gevoel iedereen mee deed. Lijkt nog een jonge hond die BJA, ook al mocht af en toe wel een tandje minder met het ge-heehoo.
4. Joey Valance & Brae: samen met Gurriers denk ik de beste sfeer die ik dit weekend heb meegemaakt, maar daarvoor moet je sowieso op The Slope zijn. Echt de ene na de andere moshpit en ook gewoon hele toffe muziek en fijne afwisseling op zo'n festival.
5. Elbow: wat een stem en wat een aantal geweldige nummers hebben ze toch. Vooral Lippy Kids en One Day Like This werden ook echt fantastisch opgepakt door het publiek, was mooi om mee te maken.
Verder nog een hele hoop andere toffe optredens gezien! Eigenlijk viel alleen Weezer me wat tegen, mede door het gebrek aan sfeer, maar ze leken er zelf ook niet echt zin in te hebben. Ook Deftones had ik iets meer van verwacht, het was niet slecht maar het kwam gewoon niet helemaal over op de weide. Yungblud kon me ook niet zo boeien. Ik vind ik zijn nummers best prima te luisteren, maar het was net wat te magertjes als headliner. NBT verraste me dan wel weer positief.
Verder alles natuurlijk weer top geregeld op dit festival. Nergens lang hoeven wachten, kon zonder enige vertraging aanrijden op woensdag, goeie faciliteiten, goed geluid, goeie/leuke afterparty op The Hive. En ik lees hier veel dingen over vervelend publiek, maar ik heb dat echt niet zo ervaren, juist een goeie sfeer over het algemeen.
Wat puntjes van kritiek: de rijen voor de poortjes zijn soms wel erg lang en de line up had echt meer gespreid moeten worden. Op donderdag en vrijdag kwam ik tijd te kort om alles te zien en op zaterdag (en zondag als ik was gebleven) was het wachten tot ik ergens wat kon zien wat in mijn straatje viel. Oja en dat iemand het nodig vond om al op de 1e avond mijn bolderkar te stelen...
Kan nog niet zeggen of ik er volgend jaar weer bij ben. Vind het een heel fijn festival, maar ik neig toch ook wel een beetje naar Graspop, Jera of iets vergelijkbaars i.c.m. Parklife. Eerst de line ups maar eens afwachten.